2024/03/28

پذیرش ۲۴ جولای؛ دعوت از ۳۶۰۰ متقاضی دیگر برای تقاضا جهت اقامت دائم

دائم

پذیرش ۲۴ جولای برگزار شد؛ دعوت از ۳۶۰۰ متقاضی دیگر برای تقاضا جهت اقامت دائم

کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برای ۳۶۰۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرد؛ حداقل امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی ۴۵۹ بوده است که نسبت به پدیرش قبلی که در ۱۰ جولای برگزار شد یک امتیاز کاهش یافته است. پذیرش ۲۴ جولای دومین پذیرش متوالی بود که طی آن برای ۳۶۰۰ متقاضی دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر شد.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیاز می‌دهد. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

لازم به ذکر است که فاصله‌ی زمانی بین پذیرش‌ها حایز اهمیت است؛ چرا که اگر بین پذیرش‌ها وقفه‌ی طولانی بیفتد طبیعتا زمان بیشتری در اختیار متقاضیان است و صف انتظار اکسپرس انتری پر از متقاضیان با امتیاز بالا شده و رقابت سخت‌تر خواهد شد و حداقل امتیاز هم افزایش می‌یابد. ولی اگر مطابق با روند معمول و هر دو هفته یک بار و یا حتی با فاصله‌ی کمتر از این پذیرش‌ها برگزار شوند، می‌توان شاهد کاهش حداقل امتیاز بود.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که تا به اینجای سال ۲۰۱۹ مجموعا ۴۹ هزار دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم یا همان ITA صادر کرده است. از آنجایی که کانادا قصد دارد متقاضیان بیشتری را از طریق مسیرهای مهاجرتی تحت مدیریت اکسپرس انتری و نیز برنامه‌ی مهاجرت استانی که آن هم به صورت ناقص تحت مدیریت اکسپرس انتری است جذب کند این امکان وجود دارد که اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی از رکورد ۸۹۸۰۰ سال پیش هم فراتر رود.

 

برنامه‌های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری

تعدادی از مسیرهای مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری طی هفته‌های اخیر فعال بوده‌اند. متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب حتما در دور بعدی برای آن‌ها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد.

 

این ۶۰۰ امتیاز برای آن دسته از متقاضیانی که امتیاز کمتری دارند و یا امتیازشان از حد نصاب پذیرش‌های فدرال کمتر است خیلی مهم و ارزشمند است. طی هفته‌های گذشته استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو، منیتوبا و جزیره‌ی پرنس ادوارد از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی متقاضیان اکسپرس انتری را دعوت به تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان کرده‌اند. به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز ۲۴ جولای دعوتنامه دریافته کرده‌اند توجه نمایید:

 

شیلا ۳۳ ساله است و مدرک فوق لیسانس دارد. دانش زبان انگلیسی او در حد پیشرفته است. شیلا چهار سال به عنوان مدیر منابع انسانی مشغول به کار بوده است. با اینکه او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل، با داشتن ۴۶۹ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانسته در پذیرش ۲۴ جولای اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کند.

 

داوود و سمیه زن و شوهر هستند و به عنوان توسعه دهنده‌ی نرم افزار سه سال سابقه کار دارند. آن‌ها به ترتیب ۳۴ و ۳۰ سال سن دارند. هر دوی آن‌ها مدارک دانشگاهی دارند و در مهارت شنیداری آزمون آیلتس نمره‌ی ۸ گرفتند و در سه مهارت دیگر نمره‌ی ۷ کسب کردند. این زوج تا به حال در کانادا نه کار کرده‌اند و نه تحصیل؛ ورود آن‌ها به صف انتظار از طریق سمیه به عنوان متقاضی اصلی بوده است. سمیه در سیستم جامع رتبه بندی ۴۵۹ امتیاز داشت که برای دریافت دعوتنامه در پذیرش ۲۴ جولای کفایت می‌کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!