2024/03/29

دانشگاه McGill به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا انتخاب شد

دانشگاه McGill به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا انتخاب شد

آیا قصد دارید تحصیل خود را در دانشگاه مک گیل ( McGill) ادامه دهید؟ یا شاید شما یکی از فارغ التحصیلان مک گیل هستید که از تحصیل در این دانشگاه احساس افتخار می‌کنید. در هر صورت بد نیست بدانید که برخی از دانشگاه‌های کانادا در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

 

دانشگاه مک‌ گیل در مونترال در کنار چند دانشگاه دیگر کانادا در میان ۵۰ دانشگاه برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

 

اگر به دنبال رفتن به دانشگاه مک ‌گیل در سال جاری هستید، مطمئن باشید که انتخاب خوبی انجام داده‌اید.

 

دپارتمان‌های مختلف دانشگاه مک ‌گیل شامل کشاورزی، علوم محیط زیست، هنر، آموزش و پرورش، مهندسی و چندین برنامه میان رشته‌ای دیگر می‌شود.

 

این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها که توسط موسسه اعتبارسنجی QS انجام شده، در رده ۳۳ قرار گرفته است. کسب نمره ۹۱٫۴ از ۱۰۰ در زمینه شهرت آکادمیک، نمره ۹۳ در زمینه رتبه کارفرمایان و نمره ۹۶ در زمینه‌ی ارتباط با تعداد دانشجویان بین المللی، مجموع نمره این دانشگاه را به ۸۱٫۷ رسانده است.

 

این رتبه بندی جهانی ملاک‌های مختلفی از جمله شهرت آکادمیک، رتبه کارفرمایی، نسبت تعداد اعضای هیئت علمی به دانشجویان، نسبت استادان بین المللی و نسبت دانشجویان بین المللی را در نظر می‌گیرد.

 

پنج دانشگاه برتر و مجموع امتیازات آن‌ها شامل دانشگاه‌های MIT ( نمره ۱۰۰)، استنفورد (نمره ۹۸٫۶)، هاروارد (نمره ۹۸٫۵)، Caltech ( نمره ۹۷٫۲) و آکسفورد (نمره ۹۶٫۸) می‌شود.

 

دیگر دانشگاه‌های کانادا که در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند عبارتند از:

 

دانشگاه تورنتو با نمره کل ۸۳ و رتبه ۲۸

دانشگاه بریتیش کلمبیا با نمره کل ۷۵٫۸ و رتبه ۴۷

در حالی که دانشگاه مک ‌گیل نسبت به رتبه‌ی اوج خود در سال ۲۰۱۲ که رتبه هجدهم بود کمی افت کرده است، اما همچنان جای افتخار دارد که جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این موسسه دارای شهرت علمی قوی و سابقه کارفرمایی خوبی است و همچنین نسبت تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان بین المللی آن بالاست.

 

رتبه‌بندی دیگر دانشگاه‌های مونترال بدین شرح است:

 

دانشگاه مونترال: رتبه ۱۴۹

دانشگاه کنکوردیا: رتبه ۴۶۴ با نمره کل ۲۵٫۲

error: Content is protected !!