2024/04/19

کتابهای درسی دبیرستان های کانادا

دبیرستان کانادا

سیستم آموزشی با کیفیت دبیرستان های کانادا و مدرک معتبر این دبیرستان ها باعث شده است تا افراد استقبال زیادی از تحصیل در دبیرستان های کانادا کنند. دانش آموزان می توانند از نوجوانی زندگی در یک کشور خارجی را تجربه کنند و زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. در این مقاله از ایران مهاجر قصد داریم به بررسی تحصیل در دبیرستان های کانادا و کتابهای درسی دبیرستان های کانادا بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید .

مزایای تحصیل در کانادا

فارغ التحصیل شدن از دبیرستان های کانادا باعث می شود که به راحتی در مقطع لیسانس پذیرفته شوید و در دانشگاه های کانادا به راحتی تحصیل کنید. تحصیل در مقطع دبیرستان در ایران باعث می شود که کار شما برای تحصیل در دانشگاه ها سخت شود پس بهتر است قبل از گذراندن دوره دبیرستان به تحصیل در کانادا بپردازید و به راحتی وارد دانشگاه شوید .

از دیگر مزایای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان این است که تحصیل در کشور پیشرفته کانادا دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کمتر می باشد .

درس های اجباری و اختیاری

یک سری دروس اختیاری و اجباری در مقطع دبیرستان وجود دارد که دانش آموزان می بایست آن ها را پشت سر بگذارند . در مدارس کانادایی  یکی از دروس انگلیسی، فرانسوی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی، علوم پایه علوم کامپیوتر (در همه استان ها اجباری نیست)، ورزش(در رده های بالاتر اجباری نیست)، هنر (در همه استان ها اجباری نیست) در قالب دروس اجباری تدریس می شوند .

درس های اختیاری در دبیرستان ها شامل زبان خارجی، تاریخ و جغرافیا، دروس شیمی، فیزیک و زیست، هنر، موسیقی و درام، رقص و عکاسی، مباحث بیزینس مانند بازاریابی یا حسابداری، برنامه نویسی کامپیوتر، انیمیشن و طراحی گرافیک، کار با چوب و فلز و اتوموبیل و مهارت های زندگی همچون دوره های آشپزی و خیاطی اشاره کرد .

دانش آموزان می توانند پس از گذراندن مقطع دبیرستان، با توجه به علاقه خود کالج، دانشگاه، موسسات فنی را انتخاب کنند و به ادامه تحصیل بپردازند.

تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا

مدارس شبانه روزی کانادا به گونه ای هستند  که محصل در آنجا درس خوانده و همزمان اقامت دارد. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا بین 30 تا 60 هزار دلار در هر سال می باشد .

والدین دانش آموزان هنگام انتخاب مدارس ، نوع سرپرستی و نظارت مدارس برای آن ها بسیار مهم و حائز اهمییت است .

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

شرایط تحصیل در کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار ایده آل می باشد . نظام آموزشی کشور کانادا دارای رتبه ممتازی در سطح دنیا بوده و دارای یک سیستم آموزشی فوق العاده قوی می باشد. دانشجویان بین المللی 14-19 ساله واجد شرایط تحصیل در دبیرستان در کانادا هستند. تمام دانش آموزان باید دارای درجه بالایی از تحصیل باشند و همچنین سطح بلوغ و انگیزه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند. بعضی  مدارس در کانادا زبان انگلیسی را  به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش می دهند. یعنی  به دانش آموزان اجازه می دهند تا بدون توانایی زبان انگلیس وارد کشور کانادا شوند و پذیرش تحصیلی کانادا را به دست آورند. دانش آموزان بین المللی می توانند از دوره های تحصیلی یک تا چند ساله، در مدارس دولتی یا خصوصی در کانادا پذیرش دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانش آموزی در کانادا

برای تحصیل در مدارس و دبیرستان، دانش آموز باید برای دریافت ویزای دانش آموزی یک سری مدارک را ارائه دهد و برای دریافت ویزا اقدام کند .

یکی از مهم ترین اقدام ها در هنگام دریافت ویزای دانش آموزی کانادا تکمیل مدارک می باشد . بنابراین شخص متقاضی در تهیه مدارک خود نیز باید دقت کافی را داشته باشد تا ویزا رد نشود .

  • ارائه پاسپورت با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه دو قطعه عکس
  • ارائه شناسنامه دانش آموز و والدین یا قیم قانونی
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه سوابق تحصیلی دانش آموز به همراه ریز نمرات آن ها
  • ارائه توصیه نامه رضایت اخلاقی و رفتاری و همچنین تحصیلی فرد دانش آموز
  • پرداخت شهریه کالج یا مدرسه با توجه به درخواست کالج یا مدرسه فرد متقاضی متفاوت می باشد .

تحصیل در دبیرستان های کانادا چگونه است ؟

دانش آموزها برای تحصیل در مدارس یا در دبیرستان ها ادامه تحصیل دهند یا دارای قیم در کانادا باشند .

بهترین مدارس کانادا برای تحصیل کدامند؟

مدارس ادمونتون، بادول، دلتا، بریمار، …

هزینه تحصیل در مدارس کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا از 27 هزار دلار کانادا شروع می شود و باتوجه به رشته و … ممکن است افزایش داشته باشد .

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مدارس کانادا چیست ؟

دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع دبیرستان کار سختی است. مگر واقعا شخص نابغه باشد .

تحصیل در کانادا

مهم ترین دروس دبیرستان های کانادا

در دبیرستان های کانادا دانش آموزان باید تمامی درس های اصلی مانند، ریاضی، زبان ،علوم و دروس تخصصی و مورد علاقه دانش آموزان تدریس شود. دروس اصلی و مهم ترین دروس دبیرستان ها به صورت زیر می باشد :

زبان انگلیسی

زبان های خارجی

جغرافی

تاریخ

ریاضیات

علوم

از دروس اختیاری که بر اساس علاقه و تخصص انتخاب می شوند، به صورت زیر است :

بازیگری

کارگردانی

عکاسی

طراحی

گرافیک

مدرسه های شبانه روزی کانادا ؟

به صور کلی کانادا دارای 21 مدرسه شبانه روزی در مقطع ابتدایی و دبیرستان می باشد که در این مقاله تعدادی از بهترین دبیرستان های شبانه روزی کانادا را به شما معرفی کردیم .

کار هنگام تحصیل در دبیرستان های کانادا

برای کار کردن در زمان تحصیل در کانادا باید شرایط کار در این کشور را بدانید و حداقل سن برای کار کردن در کانادا در زمان تحصیل سن 14 الی 15 سالگی می باشد .

البته این سن در ایالت های مختلف کانادا متفاوت باشد . به طور کلی باید گفت که قانون کار در کانادا به گونه ای می باشد  که افراد زیر 17 سال اجازه کار در کانادا تا محدوده ای که با ساعات مدرسه در تضاد نباشد، خواهد داد. البته دانش آموزان بین المللی که با ویزای دانش آموزی در این کشور تحصیل می کنند، نمی توانند در زمان تحصیل در کانادا کار کنند .

مقالات مرتبط:

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا چه شرایطی دارد؟

شرایط و هزینه تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی کانادا

هزینه تحصیل در کانادا:دبستان،دبیرستان و تمام مقاطع و رشته ها

بررسی جامع تحصیل در دبیرستان ها و کالج های کانادا

تحصیل رایگان در دبیرستانهای کانادا

تعداد زیادی از دانش آموزان به دنبال تحصیل در کانادا در بهترین مدارس دولتی در مقطع دبیرستان می باشند. در واقع دانش آموزان تمایل دارند که یک دوره تحصیلی را در مقطع دبیرستان به صورت رایگان به اتمام برسانند و بعد از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک رایگان خود، به دانشگاه های کانادا وارد شوند. در رابطه با تحصیل در بهترین دبیرستان های دولتی کانادا باید گفت که، از نظر سیستم آموزشی عالی هستند ولی چون دولتی هستند ترجیح می‌ دهند به جای ثبت نام از دانشجویانی که می خواهند مدرک عالی از کانادا دریافت کنند، ترجیح می دهند که به ثبت‌ نام فراگیران شهروند بپردازند تا بتوانند آن ها را به بازار کار کانادا راهی کنند. امکان دریافت بورسیه برای تحصیل در دبیرستان های کانادا در شرایط بخصوصی وجود دارد. این بورسیه های تحصیلی دو نوع مختلف می باشند. برخی از این بورسیه ها فقط شامل هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا می شود، اما برخی دیگر از این بورسیه‌ها هزینه تحصیل و زندگی را با هم شامل می شوند. بورسیه ها معمولاً شامل دانش‌آموزان و یا دانشجویان ممتاز می شود.

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید  .

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی کتابهای درسی دبیرستان های کانادا پرداختیم به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!