2024/04/18

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌ های کانادا باید بدانید (قسمت دوم)

دبیرستان کانادا

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید | دبیرستان کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که دارای بهترین نظام آموزشی در همه‌ی مقاطع تحصیلی می‌باشد و هرساله صدها دانش آموز و دانشجو از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل در دبیرستان کانادا آن اقدام می‌کنند. کیفیت آموزشی در مدارس کانادا بسیار بالاست، به طوری که دانش آموزان فارغ التحصیل با معدل بالای ۸۵ در هر دانشگاه و رشته‌ای پذیرفته می‌شوند. دانش آموزان در مقطع دبیرستان کانادا ( کلاس ۸ الی ۱۲) می‌بایست ۸۰ واحد درسی ( ۱۲ کورس) را بگذرانند تا موفق به کسب مدرک دیپلم شوند. برخی از دروسی که دانش آموزان می‌گذرانند عبارتند از: انگلیسی، ارتباطات در انگلیسی، علوم اجتماعی، ریاضی، علوم، فیزیک و هنر.

قسمت اول را از اینجا بخوانید.

دبیرستان کانادا

واحدهای درسی و ترم تحصیلی دبیرستان‌ها در کانادا:

در کانادا، در هر گرید تحصیلی از دبیرستان (گرید ۸ / ۹/ ۱۱/۱۰ و ۱۲) دانش آموزان باید ۸ واحد درسی را که برخی از آن‌ها اجباری و برخی دیگر اختیاری است را انتخاب کنند. برخی از مدارس سال تحصیلی را به ۲ ترم تقسیم می‌کنند که مدت هر ترم ۵ ماه است. دانش آموزان در شروع ترم ۸ واحد درسی (در زیر نام دروس ذکر شده است) را انتخاب می کنند که با راهنمای مشاورین مدرسه، ۴ واحد درسی را در ترم اول و ۴ واحد درسی دیگر را در ترم دوم به پایان می‌رسانند.

 

دبیرستان کانادا

ویزای اجازه کار

برخی دیگر از مدارس واحدهای درسی مربوطه را در یک سال تحصیلی (۱۰ ماه) ارائه می‌دهند و دانش آموزان در پایان سال در امتحانات دروس گذرانده شده، شرکت می‌کنند.

 

برخی از دروس سال ۹ دبیرستان:

 

انگلیسی ۹

علوم اجتماعی ۹

علوم ۹

ریاضی ۹

فیزیک و بهداشت ۹

اختیاری

اختیاری

اختیاری

برخی از دروس سال ۱۰ دبیرستان:

 

انگلیسی ۱۰

علوم اجتماعی ۱۰

علوم ۱۰

ریاضی ۱۰

فیزیک و بهداشت ۱۰

برنامه ریزی ۱۰

اختیاری

اختیاری

برخی از دروس سال ۱۱ دبیرستان:

 

انگلیسی ۱۱

علوم اجتماعی ۱۱

علوم ۱۱

ریاضی ۱۱

اختیاری

اختیاری

اختیاری

اختیاری

برخی از دروس سال ۱۲ دبیرستان:

 

انگلیسی ۱۲

اختیاری

اختیاری

اختیاری

اختیاری

اختیاری

اختیاری

اختیاری

ورود به دانشگاه پس از اتمام دبیرستان:

دانش آموزان کلاس ۱۱ و ۱۲ باید برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه مورد علاقه‌ی خود، توجه بیش از حدی به نمرات و دروس انتخابی خود داشته باشند. دانشگاهی که هریک از دانش آموزان به عنوان دانشگاه مقصد در نظر دارد به میانگین نمرات دروس گذرانده در کلاس ۱۱ و مخصوصا ۱۲ بسیار توجه می‌کند. به عنوان مثال دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته‌ی پزشکی هستند، باید دروس مرتبط به علوم ( Science) از جمله فیزیک، شیمی یا زیست شناسی را در مقطع ۱۱ و مخصوصاً ۱۲ با نمره بالا گذرانده باشد. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا را می‌توان یک انگیزه‌ی مثبت برای دانش آموزان بین‌المللی دانست که در کنار یادگیری زبان می‌توانند با تلاش و پشتکار وارد یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا شوند و همچنین بعد از فارغ التحصیلی اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!