2024/03/28

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال چگونه است؟

دبیرستان کانادا

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال چگونه است؟

بورسیه تحصیلی برای افراد زیر 18 سال و تحصیل در دبیرستان های کانادا بسیار کم و سخت است. از جمله کشورهای مهم که شرایط مناسبی دارند؛ کشور امریکا, استرالیا, انگلستان می باشد. از مهم ترین نکاتی که هنگام بورسیه تحصیلی برمی خوریم؛ بحث خوابگاه و محل اسکان و پرداخت شهریه می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

شرایط عمومی تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور

تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور در سطح بین المللی قوانین و مقررات خاص خود را دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد دارید فرزندتان در خارج از کشور تحصیل کند حتما با یک وکیل مهاجرتی مشاوره کنید تا ازقوانین, مشکلات و سختی های تحصیل در خارج از کشور آگاه شوید. موسسه ایران مهاجر در این امر شما را راهنمایی خواهد کرد.دبیرستان کانادا

تحصیل زیر 18 سال درمدارس خارج از کشور

تحصیل در مدارس بین المللی کشور کانادا  از طریق اخذ مجوز تحصیلی کانادا امکان پذیر می باشد . همه ساله تعداد بسیار زیادی دانش آموز از  سراسر دنیا در مدرسه های بین المللی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان کشور کانادا پذیرش می شوند .دانش آموزانی که علاقه دارند در کانادا  به تحصیلاتشان ادامه دهند باید پس از ورود به کانادا در مدرسه مورد نظر امتحان تعیین سطح داده و نسبت به  زبان انگلیسی یا فرانسه در کلاس مورد نظر مشغول به تحصیل شوند . در کانادا نمره زبان و ریاضی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است، اینکه شما چند ساعت در دبیرستان دروس زبان انگلیسی و ریاضی را گذراندید براساس درجه بندی های  نظام آموزشی کشور به شما پذیرش خواهند داد. در کشور های دیگر مانند انگلستان و استرالیا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید یک سال و نیم تا دو سال دوره یA level‌  بگذرانید و پس از آن وارد دانشگاه دلخواهتان شوید؛ در غیر این صورت شما می توانید در رشته های دیگری مانند رشته های مهندسی و علوم انسانی دوره Foundation  را بگذرانید و پس از یک سال وارد دانشگاه شوید. کلاسهای درس برای تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور در دو ترم پائیزه سپتامبر و زمستانه ژانویه آغاز می گردد، اما ممکن است درکشورهای دیگر شروع ترم متفاوت باشد.

دبیرستان کانادا

تحصیل در مدارس استرالیا برای افراد زیر 18 سال

استرالیا یکی از جذاب ترین کشور ها برای زندگی و تحصیل می باشد. کالج ها و مدارس شبانه روزی و بین المللی زیادی که شما می توانید فرزندانتان را  ثبت نام کرده و برای تحصیل در استرالیا او را به خارج از کشور بفرستید. هزینه کامل تحصیل و زندگی در این کشور سالانه حدودا بین 30000 تا 35000 دلار استرالیا می باشد که شامل امکانات تحصیلی، اسکان و اقامت و غدای با کیفیت، امکانات ورزشی و سرگرمی برای فرزند شماست. اگر فرزند شما در سنین زیر 17 سال قرار داشته باشد، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد داشت. اگر فرزند شما 18 ساله باشد می تواند با دوره هایی که در کالج و مدارس برگزار می شود, نمره آیلتس 6  را کسب کرده و فقط یکسال را به عنوان پیش دانشگاهی گذارنده و مستقیم به سال دوم دانشگاه ورود کند. در این صورت یک سال هم از تحصیل دانشگاه جلو تر خواهد بود.

دبیرستان کانادا

 تحصیل در مدارس کانادا برای افراد زیر 18 سال

کشور کانادا کشوری است که به کیفیت زندگی و سیستم آموزشی حرفه ای معروف است. . برای ثبت نام در کالج های کشور کانادا معمولا نیازی به مدرک زبان نیست و دانش آموز با قبولی در یک آزمون تعیین سطح، تحصیل را شروع می کند.با توجه به این که مدارس و کالج های کانادا امکانات رفاهی زیادی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند شما می توانید نسبت به شرایط فرزندتان و بودجه مالی  یکی از مدارس بین المللی این کشور را انتخاب کنید. کانادا برای افرادی مناسب است که محیط انگلیسی زبان را ترجیح می دهند و این موضوع از مزایای تحصیل در کانادا می باشد. از سن 5 سال تا 18 سال مدارس به دانش آموزان پذیرش می دهند وبع از فارغ التحصیلی می توانند شانس ورود به دانشگاه های برتر دنیا را داشته باشند.

تحصیل در مدارس انگلستان برای افراد زیر 18 سال

مدارس کشور انگلستان بنیان گذار بسیاری از چهره های سرشناس دنیا بوده اند. مدارس خصوصی این کشور شبانه روزی هستند و مجهزترین امکانات آموزشی دنیا را در اختیار دارند. سیستم آموزشی کشور انگلستان به گونه ای است که دانش آموز در مقطع ابتدایی این مدارس ثبت نام کرده و وارد دوره primary school و بعد وارد دوره secondary school  می شود. بعد از آن در سن 13 تا 16 سالگی دیپلم را می خواند که این دوره را GCSE می نامندمی توانند انتخاب کنند که برای آمادگی به دانشگاه به دوره دو ساله A-Level یا IB ورود کنند. در صورتی که معدل تاپ و سطح زبان بالایی داشته باشند، وارد دوره A-Level می شوند  و بعد از آن وارد دانشگاه های تاپ می شوند.

مدارس کانادا

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی

برای تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور اقداماتی وجود دارد که باید به ترتیب با انجام شوند: مرحله اول می بایست برای فرزندتان از مدرسه مورد نظرتان پذیرش تحصیلی بگیرید. جهت اخذ پذیرش تحصیلی می بایست مدارکی را تهیه کرده و به بصورت آنلاین ضمیمه درخواست خود کرده و به وبسایت رسمی مدرسه مورد نظر تان ارسال کنید. پس از تأیید اولیه برای شما نامه الکترونیکی ارسال می شود که در آن مبلغ شهریه سالانه مدرسه گفته شده است. پس ازپرداخت شهریه یک ترم یا یک سال, می توانید جهت اخذ ویزای تحصیلی برای ورود فرزندتان به کشور موردنظر اقدام نمایید.

مقالات مرتبط:

لیست مدارس دولتی در کانادا

بهترین مدارس کانادا

مدارس کانادا: راهنمای جامع شرایط تحصیل و مدارک مورد نیاز

کلام اخر

مدارس معتبر فراوانی در سرتاسر جهان وجود دارد که به نسبت سلیقه و بودجه مالی شما، به شما امکانات می دهند. چه در کانادا، چه در اروپا و چه هر کشوری دیگری امکانات فوق العاده ای برای تحصیل وجود دارد. از اصلی ترین دغدغه هایی برای پدر و مادرها وجود دارد امنیت فرزندشان و بعد امکاناتی است که در اختیار فرزندشان قرار می گیرد. مدارس بین المللی در خیلی از کشور ها به صورت شبانه روزی هستند. به این معنا که دانش آموزشرایط اقامتی وتحصیلی را از این مدارس دریافت می کند. امکانات هر کدام از این مدارس در هر کشور متفاوت خواهد بود. فرزندان شما والدین عزیز بر اساس میزان بودجه ای که پرداخت می کنید، می تواند یکی از مدارس خارج از کشور را انتخاب نماید. برای مثال اگر فرزند شما جزء استعداد های برتر باشد و سوابق تحصیلی عالی داشته باشید می تواند بورسیه هم تحصیلی دریافت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!