2024/04/23

هزینه تحصیل در کانادا:دبستان،دبیرستان و تمام مقاطع و رشته ها

دبیرستان های کانادا

هزینه تحصیل در کانادا:دبستان،دبیرستان و تمام مقاطع و رشته ها

تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد جذاب است و از ویژگی های خاصی برخوردار است. یکی از دلایلی که افراد علاقه به تحصیل در کانادا را دارند اعتبار بالایی که مدارک تحصیلی این کشور دارد و دیگری هزینه به نسبت مناسب آن می باشد. موسسه ایران مهاجر در این مقاله قصد دارد هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی کشور کانادا در اختیار شما همراهان قرار دهد. پس با ما همراه باشید.

شرایط عمومی تحصیل در مدارس کانادا

کانادا کشوری دو زبانه است و زبان انگلیسی و فرانسه به عنوان زبان رسمی این کشور می باشند. کانادا باتوجه به خدمات آموزشی  که در سطح عالی  ارائه می دهد برای دانش آموزان و دانشجویان  بسیار جذاب است. مدارس کانادا و دانشگاه های آن به صورت دولتی و خصوصی می باشند. تعداد دانشجویان بین المللی در کشور کانادا تقریبا 500 هزار نفر می باشد. دولت کانادا هزینه های  زیادی برای توسعه مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی پرداخت می کند و بیشترین هزینه ها در ارتباط با گسترش  تحقیقاتی دانشگاه ها می باشد. پس از پایان دوره های تحصیل، فرصت های شغلی  و کسب و کار بسیاری برای دانشجویان وجود دارد. مدارک دیپلم و کالج های کانادا در سراسر جهان شناخته شده هستند.

تحصیل در کانادا

نظام آموزشی کانادا

کانادا یک سیستم آموزش عمومی دارد که توسط دولت های ایالتی و محلی ، تأمین مالی و نظارت می شود. سیستم آموزشی در کانادا تحت نظارت حوزه استانی است و این سیستم در سراسر کانادا بسیار مشابه می باشد. تحصیلات در کانادا شامل دوران تحصیلی ابتدایی و دبیرستان  است که 12 سال  به طول می انجامد و بعد از آن دوره ای به  post-secondary school  معروف است را شامل می گردد که این دوره ها شامل کالج ها، دانشگاه ها، کالج های حرفه ای و خصوصی و مدارس فنی حرفه ای می شود. کالج ها دوره هایی شامل علم و فناوری،  هنرهای کاربردی و تکنولوژی کاربردی و …و کالج های خصوصی کشاورزی، خدمات اجتماعی، لوله کشی و برقکاری، کامپیوتر، دوره های کسب و کار و … را ارائه می نماید. طبق قانون، کودکان مجبور به تحصیل هستند که از سن 5 یا 6 سالگی شروع به تحصیل می نمایند. دوران مدرسه تا سن 6 الی 18 سالگی به طول می انجامد. دوران ابتدایی(Primary school)   از سن 5 یا 6 ساگی شروع می شود و در مجموع  8 سال تحصیلی را شامل می گردد و دبیرستان م سالهای 9 تا 12 سال تحصیلی را در برمی گیرد.

 زندگی دانش آموزی در کانادا – دبیرستان کانادا

دانش اموزان دختر و پسر در یک کلاس در کنار یکدیگر حضور دارند که در برخی مدارس خصوصی هستند.  لوازم و کتاب های مورد نیاز را مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار می دهد . معلمان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند . کارتی به عنوان کارت گزارش به دانش آموزان داده می شود که دانش آموز که در طی سال خانواده خود را از میزان پیشرفت او آگاهی لازم را به دست آورند. فعالیت های فوق برنامه ای قبل از مدرسه و بعد از مدرسه شامل ورزش، هنر، باشگاه های سرگرمی و … وجود دارد و سفرهایی نظیر سفر های خارج از مدرسه برای بازدید از مکان هایی که مربوط به تحصیل آنهاست ,در نظر می گیرند که شامل موزه ها، محل کار،مکان های فرهنگی و محله های شهر می شود.

بهترین مدارس کانادا :

  • کالج ریدلی
  • سنت اندرو
  • بروکس وست شور
  • رسو لیک
  • آلبرت کالج
  • کالج بین المللی بریتیش کلمبیا

مدارس بسیار زیادی در کانادا هستند که  برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی و فرانسوی به دانش آموزان بین المللی ارائه می کنند که از این مدارس به دبیرستان الکساندر، دبیرستان Chilliwack ، دبیرستان پاتیسون و … می توان اشاره نمود.

اینکه افراد برای تحصیل چه مدرسه ای را انتخاب می کنند، هزینه ها متفاوت است . اگر  فردی به تنهایی برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام نماید، یا باید در مدارس روزانه ثبت نام نماید و یا در مدارسی دارای خوابگاه می باشند ثبت نام کند. چنانچه در مدارس روزانه ثبت نام نمود, باید توسط خانواده ای (  اقوام و آشنایان ) در کانادا که مقیم یا شهروند این کشور می باشند و مورد تایید والدین فرد می باشد، مورد حمایت قرار گیرند یا با خانواده ای که از نظر اخلاقی و فرهنگی مورد تایید دولت کاناداست زندگی کنند که home stay   نامیده می شود. هزینه های تحصیل از 20,000 دلار کانادا شروع می شود و هزینه home stay نیز در حدود 700 الی 1000 دلار در ماه است  که از 28,000 دلار کانادا شروع می گردد. دانش آموزانی که در home stay  سکونت دارند می توانند با فرهنگ کانادایی بیشتر آشنا شوند و زبان دوم خود را رشد دهند. دانش آموزانی که در مدارسی با خوابگاه ثبت نام می کنند، خوابگاه  تمام هزینه های فرد را پوشش می دهد و همچنین فعالیت های فوق برنامه ای برای دانش آموزان ارائه می نماید که این برنامه ها شامل تورهای گردشگری، برنامه های ورزشی، برنامه های موسیقی و … می باشد.  هزینه ثبت نام در مدارس با خوابگاه در حدود 40,000 تا 42,000 دلار کانادا می باشد. دانش آموزانی که  کمتر از 17 سال دارند ، می توانند والدین یا سرپرست قانونی خود را به عنوان همراه معرفی نمایند و برای آنها ویزای همراه اخذ کنند . ویزایی که والدین فرد دریافت می کنند تا زمانی که فرزند شان در کانادا در حال تحصیل می باشند، معتبر است. این ویزا به والدین اجازه کارو تحصیل در کانادا را نمی دهد.

دبیرستان الکساندر در کانادا

این مدرسه 2 شعبه در شهرهای برنابی و ونکوور (در استان بریتسش کلمبیا) داررد. در پایه های نهم تا دوازدهم متوسطه آماده ارائه بهترین آموزش به دانش آموزان است. در این دبیرستان به دانش آموزان مدرک دیپلم مهارت های بین المللی داده می شود و برنامه های که در این زمینه هستند شامل؛ درس کار(3 واحد زیان، 5 واحد دروس سخت کوشی) ، فعالیت های فوق برنامه با تمرکز جهانی( یونیسف، کاوپ بین المللی و …) خدمات اجتماعی با تمرکز جهانی به مدت بیست ساعت (خدمات کلیسا، پروژه های خدمات کلوپ ها و …). هزینه های دوره های این مدرسه در دوره های زبان به مدت 20 ساعت در هفته مبلغ 400 دلار، دوره 15 ساعته زبان 300 دلار و هزینه های دوره های اقتصاد،بیزینس و هنر 500 دلار است، که تمام این هزینه ها هفتگی می باشند. برای ورود به این دبیرستان فرد باید حداقل 16 سال سن داشته باشد و مدرک زبان آیلتس 5.5  دریافت کرده باشد.

دبیرستان کانادا

کالج بادول کانادا

دبیرستانی است که در ونکوور واقع شده و هم خصوصی و بین المللی می باشد که در پایه های هشتم تا دوازدهم و پیش دانشگاهی دانش آموز می پذیرد. مدرک دیپملی که کالج بادول ارائه می نماید در تمام دنیا شناخته شده است. این دبیرستان بهترین خدمات و امکانات ورزشی، کتابخانه های مدرن، اتاق های موسیقی، استخر های مدرن و… در اختیاردانش آموزان قرار می دهد. دوره های آموزشی در این مدرسه 2 بخش دارد که برای دانش آموزان پایه های هشتم و نهم (شامل دروس زبان، ریاضی، علم تجارت، زبان فرانسه، هنرهای تجسمی، موسیقی، جامعه شناسی و فیزیک ) و دوره های مربوط به دانش آموزان سال دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی ( شامل دروس؛ ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، توسعه دیجیتال و هنر) ارائه می گردد. این مدرسه در دو ترم سپتامبر و آپریل دانشجومی پذیرد. هزینه تحصیل و خوابگاه مبلغ 35,750 دلار می باشد.  6 خوابگاه در این مدرسه وجود دارد.

کالج Braemar کانادا

کالج دیگری که در پایه های نهم تا دوازدهم دانش آموزان بین المللی می پذیرد  braemar  نام دارد که در شهر تورنتو واقع شده است. این مدرسه دوره های آمادگی برای post-secondary school ، دوره های آمادگی دانشگاه و دوره های کوتاه مدت برای دانش آموزان ارائه می گردد. این مدرسه در 5 بار در سال دانش آموز می پذیرد. هزینه دوره های یک ساله این دبیرسان 12,880 می باشد. اگر دانش آموزان  در home  stay  همراه خانوادهای کانادایی زندگی کنند که هزینه بین 700 تا 1000 دلار در ماه می پردازند.

مقالات مرتبط:

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت اول)

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت دوم)

نتیجه گیری

سعی کردیم شما را در جهت تحصیل در مدارس کانادا و همچنین هزینه های آن آگاه کنیم. همراهان گرامی می توانید با موسسه ایران مهاجرتماس حاصل نموده و در رابطه با نحوه ورود به مدارس کانادا برای فرزندتان، سایر مسیر های مهاجرت برای کشور های مختلف اطلاعات رایگان دریافت نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!