2024/04/23

درآمد مهاجران دارای مهارت، از درآمد کانادایی ها بیشتر است

درآمد مهاجران دارای مهارت، از درآمد کانادایی ها بیشتر است

گزارش داخلی دولت فدرال کانادا نشان می‌دهد که مهاجران اقتصادی بسیار ماهر، مدت بسیار کمی پس از ورود به کانادا درآمدی معادل یا بیشتر از میانگین درآمد سالانه کانادایی‌ها به دست می‌آورند.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده از (Canadian Press (CP، این گزارش پیامدهای اقتصادی و اجتماعی حضور تازه ‌واردانی را که از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی از جمله مهاجرت اقتصادی، خانوادگی و یا پناهندگی به کانادا آمده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهد. Canadian Press می‌گوید که طبق این گزارش مهاجران تمام گروه‌ها به مرور زمان وضعیت اقتصادی بهتری پیدا می‌کنند. اما کارگرانی که دارای مهارت‌های کاری هستند معمولا در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از ورود به کانادا، درآمد سالانه‌ای برابر یا بالاتر از میانگین ملی کشوری به دست می‌آورند. این امر نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت و موفقیت مهاجران در سطوح مختلف، بیشتر از کانادایی‌‌ها می‌باشد.

 

گزارش همچنین بیان می‌کند که در میان سایر موارد، تازه ‌واردانی که شهروندی کانادا را دریافت می‌کنند نسبت به کسانی که در کانادا متولد شده‌اند یا مهاجرانی که هنوز شهروندی خود را دریافت نکرده‌اند، احساس تعلق و وابستگی بیشتری نسبت به کانادا دارند. یافته‌های گزارش مهر تاییدی بر این سخنان دولت کاناداست که می‌گوید: «مهاجران اقتصادی ماهر با سرمایه‌ انسانی بالا یعنی داشتن تحصیلات، مهارت‌های زبانی و تجربه‌ کاری، معمولا پتانسیل کسب درآمد بالاتری دارند».

 

در نوامبر ۲۰۱۶ سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)  تحت سیستم رتبه‌ بندی جامع خود، اصلاحاتی در نحوه‌‌ی امتیازدهی به نامزدهای مهاجرت اقتصادی در ورود اکسپرس انتری فدرال _با تاکید بر تغییر دادن آن از ارائه پیشنهاد کاری به نفع امتیازات سرمایه‌ انسانی_ ایجاد نمود. پس از ایجاد این تغییرات هدفمند، نسبت نامزدهای نیروی کار ماهر فدرال که برای درخواست اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری دعوت شده بودند، در طی شش ‌ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷، از ۲۵ درصد به ۴۸ درصد افزایش پیدا کرد.

 

سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا می‌گوید این تغییرات انجام شدند تا از وجود یک سیستم مهاجرتی منصفانه‌‌تر و پاسخگو که نیازهای در حال ظهور و رشد اقتصادی بلندمدت برای کانادا را هدایت می‌کند، اطمینان حاصل گردد.

error: Content is protected !!