2024/04/24

درخواست کانادا برای خرید ایالت مونتانا از آمریکا

درخواست کانادا برای خرید ایالت مونتانا از آمریکا

ایالت مونتانا می‌تواند یازدهمین استان کانادا باشد! حداقل این رویای Ian Hammond است که امیدوار است به واقعیت تبدیل شود. او یکی از افرادی است که در حال جمع‌آوری امضا برای درخواست Change.org می‌باشد که امضا کنندگان آن اعلام کرده‌اند برای کاهش بدهی‌های ملی ایالات متحده، این ایالت را به قیمت ۱ تریلیون دلار به کانادا بفروشند.

 

این درخواست که از اوایل ماه فوریه ایجاد شده و تاکنون بیش از ۱۵ هزار امضا جمع آوری کرده است بحث زیادی را در مورد تغییر مرزها نمی‌کند، به غیر از این واقعیت که ایالات متحده در حال حاضر بدهی زیادی دارد.

 

امضاکنندگان این درخواست می‌گویند که ایالات متحده بدهی‌های زیادی دارد و ایالت مونتانا نیز بلااستفاده است. از آنجایی که مردم کانادا علاقه زیادی به سگ‌های آبی‌ دارند، این احتمال که دولت کانادا این ایالت را بخرد زیاد است ولی اینکه یک تریلیون دلار پول مازاد برای خریداری آن را داشته باشد، هنوز مشخص نیست.

 

بسیاری از امضاکنندگانی که شامل مردم مونتانا، کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌شوند، به طور یکسان موافقت خود را اعلام کرده‌اند و دلایل خود را برای فروش این ایالت نیز بیان کردند.

 

CJ Williams، یکی از اهالی مونتانا نوشته است:«من اهل مونتانا هستم و امیدوارم که بدون صرف هزینه‌های جابجایی و مهاجرت، به کانادا بپیوندیم».

 

فرد دیگری نیز نوشته بود:«من یک کانادایی هستم و مردم کانادا از اینکه کشورشان بزرگتر شود خوشحال خواهند شد».

 

باید منتظر بمانیم و امیدوار باشیم که رهبران دو کشور اختلافات خود بر سر مسئله فولاد را کنار بگذارند و آن را وارد این معامله تاریخی نکنند. همچینین باید امیدوار باشیم که مونتانا تا سال آينده به دیگر استان‌های کانادا ملحق شود.

 

البته امیدواریم مونتانا با مانیتوبا اشتباه گرفته نشود، اتفاقی که اغلب می‌افتد!

error: Content is protected !!