2024/04/24

در اکسپرس انتری منظور از tie-break چیست؟

در اکسپرس انتری منظور از tie-break چیست؟

از اواسط ماه مارس که کانادا برای جلوگیری از شیوع و گسترش کرونا محدودیت‌های سفر را اعمال کرده است، تقریبا در همه‌ی پذیرش‌های اکسپرس انتری قاعده‌ی tie-break اجرا شده است.

 

از قاعده‌ی tie-break برای رتبه بندی متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی استفاده می‌شود. متقاضیان بر اساس تاریخ و ساعت  ورود پروفایل اکسپرس انتری شان به صف انتظار رتبه بندی می‌شوند. این بدین معناست که قاعده‌ی tie-break به پروفایل‌هایی را که مدت زمان بیشتری در صف انتظار اکسپرس انتری بوده‌اند اولویت می‌دهد.

 

برای نمونه، طی جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که در تاریخ 25 ژوئن برگزار شد برای 3508 متقاضی که حداقل امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی 431 بوده دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر شد. در این پذیرش نیز قاعده‌ی tie-break اجرا شده بود. یعنی متقاضیانی که حداقل امتیازشان در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی 431 بوده و پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از تاریخ و ساعت مشخصی ارائه کرده بودند توانسته‌اند دعوتنامه دریافت کنند. تاریخ و ساعت این پذیرش 3 آوریل 2020 راس ساعت 12:56:32 به وقت استاندارد شرقی بوده است.

 

همچنین گفتنی است tie-break معمولا در مورد متقاضیانی که امتیاز CRS آن‌ها با حد نصاب پذیرش برابر است اعمال می‌شود. در پذیرش 25 ژوئن تنها متقاضیانی که امتیاز CRS آن‌ها دقیقا 431 بوده دعوت شده‌اند. امتیاز متقاضی در CRS همچنان عامل اصلی انتخاب وی جهت تقاضا برای اقامت دائم کاناداست.

 

شایان ذکر است که اگر متقاضی در پروفایل اکسپرس انتری خود تغییراتی ایجاد کند تاثیری بر زمان ارائه‌ی اولیه‌ی پروفایل وی ندارد. برای نمونه پذیرش 25 ژوئن را در نظر بگیرید. اگر یکی از متقاضیان پروفایل اکسپرس انتری خود را ابتدا در ماه مارس ارائه کرده باشد و سپس در ماه ژوئن تغییراتی که باعث افزایش امتیاز وی به 431 شده را در آن پروفایل انجام داده باشد، همچنان واجد شرایط دریافت دعوتنامه در پذیرش 25 ژوئن بوده است. اما اگر متقاضی پروفایل خود را حذف کرده باشد و پس از 3 آوریل 2020 و بعد از عبور عقربه‌های ساعت از 12:56:32 به وقت استاندارد شرقی پروفایل جدیدی ارائه کرده باشد واجد شرایط دریافت دعوتنامه نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!