2024/04/25

دلایل رد ویزای تحصیلی یا توریستی در کانادا

دلایل رد ویزای تحصیلی یا توریستی در کانادا

گاهی به رغم این که فکر می کنید تمام مراحل را طی کرده اید و هیچ نقصی در مدارک شما وجود ندارد، تقاضای ویزای شما رد می شود. این مسئله می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در مقاله ی زیر به آن ها اشاره می کنیم.

در سال ۲۰۱۷ یک چهارم درخواست‌های صدور ویزا رد شده اند.

بعد از اینکه نامه پذیرشتان را از مدرسه، کالج یا دانشگاه دریافت کردید، برای گواهی پذیرش استان کبک یا همان CAQ اقدام می کنید و فکر می‌کنید که کار تمام  شده است و فقط یک گام تا اخذ ویزای تحصیلی کانادا باقی مانده، که آن هم ساختن پروفایل و ثبت درخواست مجوز تحصیل است.

 

تصور کنید در سایت IRCC به درستی پروفایل ایجاد کردید و همه مدارک مورد نیاز از جمله نامه پذیرش دانشگاه، گواهی پذیرش کبک، ترجمه شناسنامه، فرم‌های درخواست مجوز تحصیل و سایر مدارک را آپلود کردید، پس از پرداخت هزینه و ثبت پروفایل _اگر بیش از ۱۴ سال داشته باشید_ نامه انگشت نگاری دریافت می‌کنید و می‌باید ظرف ۳۰ روز به یکی از مراکز درخواست ویزا یا همان VAC برای انجام انگشت نگاری مراجعه کنید.

 

پس از گذراندن این همه سختی و بعد از اینکه دو ماه از انجام انگشت نگاری گذشت، روزی ایمیلی دریافت می‌کنید که می‌گوید شما دارای شرایط کافی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا نیستید و درخواست شما رد شده است.

 

طبق آمار جدیدی که اخیرا روزنامه Globe & Mail ارائه داده است، تقریبا یک چهارم از درخواست‌های صدور ویزا در سال ۲۰۱۷ رد شده‌اند و این میزان نسبت به سال‌های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۲، ۱۸ درصد از درخواست ویزاهای موقت کانادا رد شده‌اند و این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این آمار به ۲۶ درصد و در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ به ۳۰ درصد رسیده است.

دلایل رد ویزای تحصیلی یا توریستی در کانادا

چه دلایلی ممکن است باعث رد شدن ویزای تحصیلی یا ویزای توریستی بشود؟

دلایل رد ویزای تحصیلی یا توریستی در کانادا

به طور کلی برای گرفتن هر یک از ویزای موقت کانادا یعنی ویزای بازدید، ویزای تحصیلی و ویزای کار، افسر مسئول صدور ویزا سه معیار را در نظر می‌گیرد: اول این که دلیل سفر به کانادا باید منطقی و قابل توجیه باشد، مثلا ادامه تحصیل یا دیدار اعضای خانواده دلایل موجهی برای سفر به کانادا هستند. دوم این که، هزینه‌ی سفر و اقامت موقت در کانادا باید به مقدار کافی باشد و نکته سومی که افسر صدور ویزا به آن توجه می‌کند، مسئله میزان وابستگی به کشور مبدا و احتمال بازگشت است. زیرا ممکن است فرد قصد داشته باشد کشور خود را رها کرده و با دور زدن قوانین در کانادا بماند.

 

با این حال، حتی اگر همه شروط بالا برقرار باشد، باز هم نظر شخصی افسر تعیین کننده است و گرفتن ویزا کاملا به نظر شخصی افسر بستگی دارد.

در نامه ریجکت شدن ویزا یکی از موارد زیر علامت زده شده است:

  • با توجه به بخش ۲۱۹ قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان، منابع مالی کافی برای سفر و یا تحصیل در کانادا ارائه نشده است.
  • شما منابع مالی کافی برای مدت اقامت خود و خانواده تان در کانادا ندارید.
  • منابع مالی که اسپانسر شما برای پرداخت هزینه های تحصیل شما ارائه کرده است، کافی نیست.
  • شما گواهی پذیرش کبک Certificat d’acceptation du Québec (CAQ) را ارائه نکرده اید. البته این مدرک فقط شامل متقاضیان تحصیل در استان کبک می شود.
  • دلایل سفر شما به کانادا کافی نیست، تاریخچه سفرهای قبلی شما کافی نیست، دلایل کافی برای برگشت به کشورتان وجود ندارد، میزان دارایی و منابع مالی شما برای سفر به کانادا کافی نیست.
  • مدارکی که در پروفایل ارائه کرده‌اید، اعتبار کافی ندارد. برای مثال مدارک بانکی شما قدیمی است و نیاز به آپدیت دارد.
  • در زمان مشخص و تعیین شده برای مصاحبه حاضر نشده‌اید و یا آزمون پزشکی را در موعد مقرر ارسال نکرده‌اید.
  • مدارک کافی دال بر اینکه زندگی و کار منظم در کشورتان دارید، ارائه نداده‌اید.
  • مدارک کافی از موسسه آموزشی که می‌خواهید در آنجا تحصیل کنید، ارائه نداده‌اید.

قوانین ورود و خروج با ویزای توریستی کانادا

تحصیل شما در کانادا به یکی از دلایل زیر امکان پذیر نیست:

تحصیلات قبلی شما، شرایط اشتغال، فرصت‌های تحصیلی دیگر در کشور خودتان یا در کانادا، مهارت‌های زبانی، برنامه‌های آینده زندگی تحصیلی و کاری شما.

بخشی از متن نامه انگلیسی در زیر آورده شده است:

 

You have not satisfied me that you would leave Canada at the end of your stay as a temporary resident. In reaching this decision, I considered several factors, including:

 

Travel history

Immigration status in country of residenc

Family ties in Canada and in country of residence

Employment prospects stay in Canada

Length of proposed stay in Canada

Purpose of visit

Employment prospects in country of residence

Current employment situation

Personal assets and financial status

Having a legitimate business purpose in Canada

Any history of contravening the conditions of admission on a previous stay in Canada

error: Content is protected !!