2024/03/28
راهنمای کامل اخذ ویزای کانادا

راهنمای کامل اخذ ویزای کانادا

در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کانادا می باشد و مجوز ورود به خاک کانادا، گرفتن ویزای اکشور کانادا می باشد که با توجه به اهداف مدنظر در انواع مختلفی صادر می شود که باید با توجه به قصد سفر و وابستگی های مالی، عاطفی و… بررسی گردد که کدام نوع ویزا را باید بگیرید.

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

انواع ویزای کانادا شامل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری و کاری می باشد و هر کدام نیز زیرشاخه هایی دارند.

کار در کانادا

در ادامه به اختصار به توضیحی در مورد هر کدام از ویزاها میپردازیم:

  • ویزای توریستی کانادا :

برای اهدافی مثل توریستی، دیدار خانواده و همچنین اقامت‌های کوتاه مدت تجاری ویزای موقت توریستی کانادا، صادر می‌گردد. ویزای توریستی کانادا به صورت مالتیپل صادر می گردد. با گرفتن ویزای مولتیپل کانادا می‌توانید با هر بار ورود تا سقف ۶ ماه اقامت داشت. با توجه به تاریخ انقضای پاسپورت متقاضی صادر گردیده و تا مدت زمانی که پاسپورت اعتبار داشته باشد، ویزای شما نیز معتبر خواهد بود.

ریجکت ویزای کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ (قسمت اول)

ریجکت ویزای کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ (قسمت دوم)

  • ویزای تحصیلی کانادا :

برای اهداف تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت، ویزای تحصیلی صادر می‌گردد که باید مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی برای اخذ این ویزا ارائه شود و شما باید دعوت نامه رسمی از سوی مدرسه، دانشگاه و یا موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، ارائه کنید و جواب ویزای تحصیلی کانادا در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه صادر می‌گردد.

  • ویزای تجاری وکاری :

ویزای تجاری و کاری با یکدیگر یک سری تفاوت هایی را دارا می باشند. ویزای تجاری بیشتر توسط افرادی که قصد سرمایه گذاری و یا ایجاد یک کسب و کار را در کشور مقصد دارند قابل اخذ می باشد. این افراد می توانند ویزای تجاری را گرفته و سفر خود به کشور مقصد را آغاز کنند.

دریافت ویزای کاری کانادا، با هدف نیروهای ماهر، خود اشتغالی و شروع یک کسب و کار صادر می‌گردد و برای دریافت آن به دعوت نامه و پیشنهاد شغلی نیازمند می باشید. همچنین ویزای کار کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی دارد و در صورت عدم وجود آن، درخواست شما ریجکت می‌گردد. افرادی که قصد کار در کشور مقصد را دارند  می توانند شغلی را پیدا کنند تا بتوانند بر اساس آن ویزای مورد نظر خود را اخذ کنند در صورتی که قصد گرفتن ویزای کاری کانادا تحت عنوان نیروی ماهر را دارید، از کارفرمای خود درخواست دعوت نامه رسمی کرده و پس از آن کارفرما دعوتنامه ای معتبر برای شخص ارسال و فرد می تواند با ارائه این دعوت نامه به همراه بقیه مدارک خود به سفارت ویزای کاری خود را اخذ نماید ولی اگر قصد اقامت در کانادا به عنوان خود اشتغالی و استارتاپ (شروع یک کسب و کار) را دارید، باید یک توصیف نامه کامل مبنی بر اینکه شغل پیشنهادی منحصربه فرد و خاص می‌باشد، ارائه دهید.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا

اخذ ویزای کاری فقط در شغل‌هایی که اعلام نیاز می گردد میسر می‌باشد و در حدود ۹ هفته پس از انگشت نگاری، جواب ویزای کاری کانادا برای متقاضیان صادر می‌گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا :

  • پاسپورت دارای اعتبار کافی همچنین ارائه پاسپورت های قدیمی دارای لیبل ویزا نیز کمک زیادی خواهد کرد.
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • داشتن شناسنامه
  • تکمیل فرم های مورد نیاز فردی و خانوادگی برای هر متقاضی
  • ارائه سند ازدواج در صورت سفر با همسرتان هم نیاز است.
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان در صورت همراهی فرزندانتان با شما.
  • ارائه مدارک مالی شامل : گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی و مهر شعبه بین المللی به همراه پرینت گردش حساب شما که میزان درآمد شما را نشان دهد.
  • داشتن سند ملکی، گواهی سپرده های بلند مدت، سند اتومبیل داشتن و یا اوراق خرید سهام نیز باید در پرونده شما برای کمک بیشتر وجود داشته باشد.
  • ارائه دعوت نامه معتبر از کانادا و در صورتی که ندارید می توانید برای مدت اقامتی که در فرم ها و برنامه سفر اعلام می کنید رزرو هتل در کانادا را ارائه دهید.
  • اگر فرزند با یکی از والدین خود سفر کند، حتما باید رضایت نامه محضری از سوی شخصی دیگری از والدین که در سفر همراه شما نمی باشد ارائه گردد.
  • ارائه گواهی اشتغال بکار معتبر به همراه حکم کارگزینی و فیش حقوقی دوماه آخر به همراه سابقه حداقل 3 ماه آخر مدارک شغلی لازم برای کارمندان می باشد.
  • ارائه مدارک شرکت شامل آگهی تاسیس، آگهی تغییرات، روزنامه های رسمی ، واریزی لیست بیمه کارکنان دوماه آخر به همراه فیش واریزی مالیات شرک. مدارک شغلی لازم برای کارفرمایان می باشد.
  • با توجه به اینکه مشاغل آزاد مدارکی که باید ارائه دهند تفاوت هایی دارد این افراد می بایست به صورت حضوری و یا تلفنی از مشاوران کمک گرفته تا بر اساس نوع شغلشان راهنمایی شوند.
  • ارائه دادن کامل برنامه سفر برای مدت زمان سفر به همراه رزرو بلیط هواپیما به تاریخ رفت و برگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!