2024/03/28

راه اندازی پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی شهر برندن منیتوبا

راه اندازی پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی شهر برندن منیتوبا

جدیدترین خبرهایی که از استان منیتوبای کانادا به دست ما رسیده است حکایت از این دارد که شهر برندون آخرین شهری است که پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی را افتتاح کرده است.  شهر برندن که دومین شهر بزرگ منیتوبا است جدیدا پذیرش از طریق این پایلوت پنج ساله را شروع کرده است.

 

گفتنی است پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی برای مرتبط کردن کارگران ماهر خارجی با کارفرمایانی که در 11 جامعه‌ی مختلف با کمبود نیروی کار مواجه هستند طراحی شده است؛ این جوامع به خاطر فرصت‌های شغلی، موقعیت مکانی، جمعیت و توانایی‌شان در کمک به اسکان مهاجران انتخاب شده‌اند.

 

پیشنهاد شغل تمام وقت و معتبر در یکی از این جوامع مورد نیاز است و تنها متقاضیانی که از طرف پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و روستایی توصیه نامه دریافت می‌کنند می‌توانند تقاضای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند. سالانه تا سقف 2750 متقاضی اصلی به علاوه خانواده‌هایشان می‌توانند از طریق این پایلوت برای اقامت دائم انتخاب شوند.

 

لازم به ذکر است که 11 جامعه‌ی ذکر شده عبارتند از:

 

  • North Bay, Ontario

 

  • Sudbury, Ontario

 

  • Timmins, Ontario

 

  • Sault Ste. Marie, Ontario

 

  • Thunder Bay, Ontario

 

  • Brandon, Manitoba

 

  • Altona/Rhineland, Manitoba

 

  • Moose Jaw, Saskatchewan

 

  • Claresholm, Alberta

 

  • Vernon, British Columbia

 

  • West Kootenay (Trail, Castlegar, Rossland, Nelson), British Columbia

 

سهمیه سال نخست شهر برندن 100 نفر تعیین شده است. همچنین، رئیس توسعه‌ی اقتصادی شهر برندن گفته است که نقطه‌ی قوت این پایلوت این است که مطابق با نیازهای بازار کار جامعه طراحی شده است و برای متقاضیان مهاجرت مسیر سریع‌تر و متمرکزتری برای کسب اقامت دائم کانادا فراهم می‌کند.

 

فرایند مرتبط کردن متقاضیان و کارفرمایان بسته به هر جامعه متفاوت است. در مورد شهر برندن، متقاضیان علاقه‌مند باید ابتدا پروفایل کاربری بسازند و سپس تقاضای خود را برای شغلی که در وبسایت پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی کانادا اعلام شده ارائه کنند.

 

سپس اداره‌ی توسعه اقتصادی برندن تقاضانامه‌ها را بررسی می‌کند و افرادی که حداقل شرایط لازم در زمینه‌ی مهارت، تحصیلات و سابقه‌ی کار را دارند انتخاب کرده و به کارفرمای مربوطه معرفی می‌کند. بعد از این، کارفرما هم متقاضی را بررسی می‌کند و افرادی که مورد تایید او قرار می‌گیرند پیشنهاد کار دائمی و بلندمدت دریافت می‌کنند. متقاضیانی که پیشنهاد کار دریافت می‌کنند می‌توانند تقاضای خود را برای توصیه نامه جهت شهر برندن یا Community Recommendation ارائه کنند.

 

متقاضیانی که بالاترین رتبه را دارند به طور ماهانه بررسی می‌شوند و یا مورد تایید قرار می‌گیرند، یا فرایند رسیدگی به آن‌ها موقتا متوقف می‌شود و یا کلا رد می‌شوند. متقاضیانی که فرایند رسیدگی به درخواستشان متوقف شده تا شش ماه تحت بررسی قرار دارند.

 

تنها متقاضیانی که برای دریافت توصیه نامه تایید شده‌اند می‌توانند تقاضای اقامت دائم کانادا را به دولت کانادا ارائه کنند. به گفته‌ی مقامات کل این فرایند حداکثر هفت ماه به طول می‌انجامد. آن‌گونه که رئیس اداره‌ی توسعه‌ی اقتصادی شهر برندن منیتوبا اعلام کرده است هدف آن‌ها این نیست که هر طور شده از سهمیه‌ی 100 نفری خود در سال اول استفاده کنند بلکه می‌خواهند افراد حرفه‌ای و ماهر که بیشترین تناسب را با این شهر کوچک کانادا دارند برگزینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!