2024/04/18

برگزاری دوره‌های آموزش زبان فرانسه رایگان برای مهاجران

رایگان

برگزاری دوره‌های آموزش زبان فرانسه رایگان برای مهاجران

 

دولت کبک تصمیم دارد تا با افزایش کمک‌های مالی، افراد  بیشتری را برای آموزش رایگان زبان فرانسه پذیرش کند.

 

از تاریخ اول جولای، تعداد بیشتری از افراد مهاجر می‌توانند به صورت رایگان به کلاس‌های آموزش زبان فرانسه ارائه شده توسط دولت کبک دسترسی داشته باشند و همچنین از بورسیه‌ی دولت برای یادگیری زبان فرانسه بهره‌مند شوند.

 

تغییرات جدید برای دوره‌های تمام وقت (۲۵ یا ۳۰ ساعت در هفته)

 

تمام افراد مهاجر، فارغ از اینکه از چه زمانی ساکن کبک هستند، می‌توانند در یک دوره‌ی تمام وقت آموزش زبان فرانسه شرکت و از کمک مالی اختصاص یافته برای این دوره استفاده کنند. پیش از این، فقط افرادی که در کمتر از ۵ سال اخیر ساکن کبک شده بودند می‌توانستند در این دوره شرکت کنند.

کمک مالی اختصاص یافته به ثبت نام کنندگان در دوره‌ی تمام وقت هم که توسط وزارت مهاجرت ارائه می‌شود، افزایش یافته و از ۱۴۱ دلار در هفته به ۱۸۵ دلار رسیده است.

کمک هزینه‌های حمل و نقل یا رفت و آمد تغییر نکرده است؛ همچنین کمک هزینه‌های مراقبت از کودک همانند قبل است: به ازای هر کودک یا شخص وابسته، حداکثر ۲۵ دلار در هر روزی که فرد تحت آموزش است.

 

تغییرات جدید برای دوره‌های پاره وقت (۴، ۶، ۹ یا ۱۲ ساعت در هفته)

 

از تاریخ ۱ جولای، مهاجرانی که در دوره‌های پاره وقت آموزش زبان فرانسه شرکت می‌کنند، حق دارند:

 

  • به ازای هر روزی که آموزش می‌بینند، ۱۵ دلار کمک مالی دریافت کنند.
  • به ازای هر کودک یا شخص وابسته، در هر روزی که تحت آموزش هستند، کمک هزینه‌ی مراقبت از کودک دریافت کنند که از ۷ دلار به ۹ دلار افزایش یافته است.

 

تغییرات جدید برای افرادی که به طور موقت ساکن کبک هستند

از تاریخ ۱ جولای:

افرادی که به طور موقت شاغل یا دانشجویان خارجی هستند، به همراه همسر خود مجاز به شرکت در دوره‌های تمام وقت یا پاره وقت آموزش زبان فرانسه و استفاده از کمک مالی مرتبط با آن هستند. پیش از این، افرادی که به طور موقت ساکن کبک بودند، به دوره‌های حضوری آموزش زبان فرانسه دسترسی نداشتند.

 

تغییرات جدید در مورد دوره‌های آنلاین

افرادی که به طور موقت ساکن کبک هستند و سی ای کیو خود را دریافت کرده‌اند، واجد شرایط استفاده از آموزش آنلاین با قالب همراه با معلم هستند.

 

قبلا این افراد فقط امکان استفاده از قالب خودآموز را داشتند. هیچ نوع کمک مالی به دوره‌های آنلاین آموزش زبان فرانسه تعلق نمی‌گیرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهاد دوره‌های فرانسوی و ثبت نام، به www.LeSuccesParleFrancais.gouv.qc.c مراجعه کنید. در این قسمت از وب سایت MIDI، بروشورها و فرم‌های ثبت نام برای دوره‌های تمام وقت در ۱۳ زبان مختلف را خواهید یافت: فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، عربی، ماندارین، کانتونی، فارسی، تاگالوگ، هندی، پنجابی، بنگالی، اردو و تامیل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!