2024/03/29

رشد جمعیت کانادا ناشی از مهاجرت است

رشد جمعیت کانادا ناشی از مهاجرت است

اخیرا جمعیت کانادا به یمن مهاجران رشد داشته است و در نتیجه تنوع جامعه کانادایی رو به افزایش رفته است. همچنین شواهدی در دست است که کمتر شدن شکاف بین نیروی کار مهاجر و بومی کانادا را تایید می‌کند. به گزارش Statistics Canada هشتاد و دو درصد رشد جمعیت کانادا بین 2018 و 2019 در نتیجه مهاجرت از بیرون از مرزهای کانادا بوده است. بسیاری از استان‌های کانادا برای رشد جمعیت خود به مهاجران متوسل شده‌اند. علاوه بر این، در کانادا به افزایش طبیعی جمعیت که ناشی از افزایش زاد و ولد است امید چندانی نیست و به همین خاطر رشد جمعیت در گروی مهاجرت است.

 

مهاجران در بین نیروی کار کانادا

شکاف بین نیروی کار کانادایی الاصل و مهاجر به کمترین میزان خود در دهه‌ی اخیر رسیده است. شکاف نرخ اشتغال از 190 درصد در سال 2010 به 13 درصد در 2018 رسیده است. مهاجرانی که اخیرا وارد کانادا شده‌اند نرخ اشتغال بیشتری نسبت به خود کانادایی‌ها دارند. نرخ اشتغال تازه واردان طی سال‌های 2010 تا 2018 افزایش 7.7 درصدی داشته است. این در حالی است که این رقم برای خود کانادایی ها تنها 2.2 بوده لست.

 

حدود نیمی از مهاجران حداقل مدرک لیسانس دارند. بیش از نیمی از آن‌ها یعنی 54 درصد ساکنان کانادا که در رده‌ی سنی بین 25 تا 64 هستند و مدرک خود را در یکی از رشته‌های ریاضیات، فنی مهندسی و علوم تجربی گرفته‌اند از طیف مهاجران هستند.

 

انتظار می‌رود که تا سال 2034 تا سقف 40 درصد جمعیت کانادا بین سنین 15 تا 64 از طیف اقلیت قومی مذهبی قابل تشخیص باشند. Statistics Canada هم پیش بینی کرده که زبان مادری 31 درصد جمعیت کانادا غیر از انگلیسی یا فرانسه خواهد بود و 16 درصد جمعیت کانادا نیز به دینی غیر از مسیحیت گرایش خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!