2024/04/25

رونمایی کانادا از پایلوت ۳ ساله‌ی اقامت دائم برای کارگران واجد شرایط

پایلوت

رونمایی کانادا از پایلوت ۳ ساله‌ی اقامت دائم برای کارگران واجد شرایط

 

تابستان و پاییز را که پشت سر بگذاریم، و پا به سال ۲۰۲۰ بگذاریم، خبرهای خوبی برای آن دسته از متقاضیان مهاجرت به کانادا که در بخش کشاورزی و صنایع غذایی سابقه کار و تخصص دارند خواهیم داشت! البته این مسیر مهاجرتی جدید مخصوص کارگران خارجی موقتی شاغل در کانادا است اما این دسته از کارگران که در بخش کشاورزی کانادا سابقه کار دارند می‌توانند از طریق این مسیر مهاجرتی به اقامت دائم دست یابند.

 

این پایلوت سه ساله به نگهداری کارگران خارجی غیرفصلی و باتجربه در صنایع غذایی و کشاورزی کانادا کمک می‌کند. دولت کانادا گفته است که این صنعت در سال ۲۰۱۸ ، بالغ بر ۶۶٫۲ میلیارد دلار صادرات داشته است و از هر ۸ شغل کانادا یک شغل در این صنعت وجود دارد؛ با این حال بخش‌هایی نظیر فراوری گوشت و تولید قارچ با مشکل پیدا کردن و نگهداری کارگران جدید روبرو است.

 

در حال حاضر کارگران خارجی که روی مزرعه کار می‌کنند و از طریق برنامه‌ی کارگر ماهر موقتی به صورت فصلی وارد کانادا شده‌اند، تنها ویزای کار موقتی دریافت می‌کنند و هیج راهی برای اخذ اقامت دائم پیش روی خود ندارند. مشاغل و صنایعی که در این پایلوت جدید که به Agri-Food Immigration Pilot موسوم است لحاظ شده‌اند عبارتند از:

 

  • فراوری گوشت – قصاب و خرده فروش گوشت – قصاب صنعتی – کارگر بخش فرآوری گوشت
  • کارگر کاشت و برداشت قارچ و محصولات گلخانه‌ای به مدت یک سال
  • کارگر ساده مزرعه برای کاشت و برداشت قارچ، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای یا پرورش دام به مدت یک سال
  • ناظر مزرعه و کارگر متخصص امور دامی جهت فراوری گوشت، کاشت و برداشت یک ساله‌ی قارچ، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای یا پرورش دام

از طریق این پایلوت، سالانه حداکثر ۲ هزار و ۷۵۰ درخواست جهت رسیدگی پذیرفته می‌شود. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که این تعداد با احتساب اعضای خانواده‌ها به حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مقیم دائم طی دوره‌ی سه ساله این پایلوت مهاجرتی می‌رسد. آقای Rodger Cuzner، دبیر پارلمانی وزارت کار و توسعه‌ی نیروی کار کانادا گفته است که: «باید به کارگران خارجی موقتی که وارد کانادا می‌شوند و در پر کردن جایگاه‌های شغلی این کشور سخت کوشی از خود نشان می‌دهند، فارغ از شغلی که دارند، شانسی جهت اقامت دائم داده شود.»

 

گفتنی است این پایلوت مهاجرتی در پی سایر اقداماتی است که کانادا اخیرا برای فراهم کردن مسیر اقامت دائم برای کارگران خارجی موقتی ایجاد کرده است. از جمله این اقدامات می‌توان به برنامه‌های مخصوص پرستاران خانگی و تخصیص ۲ هزار سهمیه برای کارگران خارجی موقت که مهارت‌های متوسط دارند اشاره نمود.

 

در زیر شرایط Agri-Food Immigration Pilot آورده شده است:

 

  • ۱۲ ماه سابقه کار تمام وقت و غیرفصلی در کانادا از طریق برنامه‌ی کارگر ماهر خارجی – Temporary Foreign Worker Program – در یکی از مشاغل فراوری گوشت، پرورش دام، کاشت محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و قارچ
  • دانش زبانی در حد CLB 4 در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه
  • داشتن مدرک تحصیلی معادل دیپلم کانادا یا بالاتر از آن
  • داشتن پیشنهاد شغل تمام وقت وغیرفصلی در کانادا، خارج از کبک، با دستمزد رایج یا بالاتر از آن

همان‌گونه که دولت فدرال کانادا اعلام کرده است جزییات بیشتر این پایلوت از اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد و متعاقبا به اطلاع شما خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!