2024/03/29

رکورد اکسپرس اینتری شکسته شد!

رکورد اکسپرس اینتری شکسته شد!

طی پذیرش جدید اکسپرس اینتری که روز چهارشنبه برگزار شد و پایین‌ترین حداقل امتیاز CRS سال ۲۰۱۸ را داشت، کانادا رکورد صدور دعوتنامه را شکست. در پذیرش ۱۹ دسامبر برای ۳۹۰۰ کاندید که پایین ترین امتیاز آن‌ها ۴۳۹ بود، دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر شد.

با این حساب، این اولین بار در سال ۲۰۱۸ بود که حد اقل امتیاز به زیر ۴۴۰ رسید. علت این امر را می‌توان اینگونه توجیه کرد که دولت کانادا حجم پذیرش را افزایش داده و در عین حال بین پذیرش کاندیدهای ذخیره اکسپرس اینتری تنها یک هفته فاصل تعیین کرده است. و این در حالی است که مدت زمان متوسط بین پذیرش‌های اکسپرس اینتری دو هفته است. چنانچه بین پذیرش‌ها بازه‌ی زمانی کمتری وجود داشته باشد، کاندیدهای کمتری فرصت ورود پروفایل را در ذخیره اکسپرس اینتری پیدا خواهند کرد.  این بازه زمانی کمتر همراه با افزایش حجم پذیرش به معنای کاهش حداقل امتیاز است.

 

در این پذیرش نیز اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی (IRCC) کانادا از قاعده‌ی وقت اضافه استفاده کرد: ششم فوریه ۲۰۱۸ راس ساعت ۱۹:۳۱:۳۷  UTC. این بدین معناست که تمام کاندیدهایی که حد اقل امتیاز CRS آن‌ها ۴۳۹ بوده و تمام کاندیدهایی که امتیاز CRS آن‌ها بالای ۴۳۹ بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد ذخیره اکسپرس اینتری کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها یک ITA (دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم) دریافت کردند.

 

۳۹۰۰ ITA که دیروز صادر شد مجموع ITAهای صادر شده در ۲۰۱۸ را به ۸۹,۸۰۰ رساند؛ این تعداد ITA بالاترین تعداد ITA است که از طریق سیستم اکسپرس اینتری در طول یک سال صادر شده است. این در حالی‌ست که سال ۲۰۱۷ تعداد ITAهای صادر شده توسط IRCC 86,023 بوده است. و بدین وسیله کانادا با صدور این تعداد ITA رکورد اکسپرس اینتری را شکست. این رکوردشکنی نشان می‌دهد که تعداد پذیرش‌هایی که از طریق دسته‌ی مهاجرت مهاجر دارای مهارت بالای فدرال (Federal High Skilled) انجام شده افزایش یافته است و قرار است که این تعداد پذیرش در سال ۲۰۱۹ به ۸۱,۴۰۰ برسد که یعنی سال بعد، شاهد افزایش ۶,۵۰۰ نفری خواهیم بود.

نظر

به نظر ما کانادا سال ۲۰۱۸ را بسیار عالی به پایان رسانده است و با برگزاری این پذیرش می‌توان گفت سال ۲۰۱۸ از لحاظ پذیرش اکسپرس اینتری به خوبی تمام می‌شود. شایان ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق کاندیدهایی که از طریق دسته کارگر دارای مهارت بالای فدرال به کانادا مهاجرت کرده‌اند، تقاضا برای اقامت دائم خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری رسیدگی کرده‌اند. به نمونه‌های فرضی زیر که که در پذیرش دیروز چهارشنبه مورخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ یک ITA دریافت کرده‌اند توجه کنید.

 

رُزا و احمد به ترتیب ۲۹ و ۳۳ ساله هستند. هردوی آن‌ها لیسانس دارند و هرگز نه در کانادا کار کرده‌اند و نه تحصیل. احمد سه سال به عنوان تحلیل‌گر مشغول به کار بوده و رزا به شغل کتابداری اشتغال داشته است. احمد و رزا در امتحان آیلتس شرکت و در هر یک از مهارت‌های زبانی نمره ۸ را کسب نمودند. در این تقاضا، رزا متقاضی اصلی بود. امتیاز CRS آن‌ها ۴۴۰ و برای دریافت ITA در پذیرش ۱۹ دسامبر کافی بوده است.

 

ملیحه ۳۰ ساله است، لیسانس دارد و تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. البته در خارج از کانادا چهار سال سابقه به عنوان برگزارکننده مراسم را داشته است. یکی دیگر از مزایایی که ملیحه از آن برخوردار است داشتن برادری است که شهروند کانادا است. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت‌ها نمره‌ای معادل CLB 9 کسب نمود. امتیاز CRS او ۴۳۹ و برای دریافت ITA در پذیرش ۱۹ دسامبر کافی بوده است.

 

نادیا ۳۳ ساله است و لیسانس خود را در کانادا اخذ کرده است و البته هیچ وقت در کانادا کار نکرده است. او سه سال سابقه کار به عنوان دستیار امور اداری را دارد. نادیا در امتحان آیلتس شرکت کرد و در بخش مهارت‌های مکالمه و شنیداری نمره ۸ و در مهارت‌های قرائت (درک مطلب) و نوشتاری نمره ۷ را کسب نمود. او با داشتن ۴۴۰ در CRS برای دریافت یک ITA در پذیرش ۱۹ دسامبر واجد شرایط بوده است.

error: Content is protected !!