2024/03/29

انتاریو در حال تست آمبولانس‌های هوایی فاقد سرنشین برای تحویل تجهیزات پزشکی

سرنشین

انتاریو در حال تست آمبولانس‌های هوایی فاقد سرنشین برای تحویل تجهیزات پزشکی است

اگر در شهرهای بزرگی مانند تورنتو زندگی می‌کنید، احتمالا آمبولانس‌های زیادی را دیده‌اید که علی‌رغم آن‌که در حال آژیر کشیدن هستند، در ترافیک گیر کرده‌اند. واقعیت تلخ این است که بسیاری از آمبولانس‌ها در شهرهای بزرگ، به دلیل وجود ترافیک سنگین با تاخیر به صحنه‌ی حادثه می‌رسند. به همین دلیل است که در حال حاضر محققان در انتاریو مشغول انجام آزمایش بر روی پهپادهای بدون سرنشین برای انتقال تجهیزات پزشکی می‌باشند تا بدین طریق از ترافیک رهایی پیدا کنند.

 

به گزارش CTV News، محققان در سراسر انتاریو سعی کرده‌اند تشخیص دهند سریع‌ترین روش ارائه خدمات پزشکی در هنگام برقراری تماس با شماره ۹۱۱ چیست. تاکنون فقط طرح هواپیماهای بدون سرنشین که به طور آزمایشی در سراسر استان در حال اجراست، منجر به صرفه‌جویی در زمان شده است.

 

این پروژه‌های آزمایشی با تماس‌های ساختگی با شماره ۹۱۱ شروع شد که در آن یک آمبولانس و یک پهپاد به طور همزمان به محل حادثه فرستاده می‌شد. هر بار که این آزمایش توسط Peel Regional Paramedics انجام گرفت، پهپادها زودتر به صحنه‌ی حادثه می‌رسیدند.

 

«خوشبختانه پهپادها قابلیت اجتناب از ترافيکی که آمبولانس‌ها با آن مواجه می‌شوند را دارند.»

این پهپادهای آزمایشی می‌توانند با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کنند و از همه‌ی شریان‌های ترافیکی که آمبولانس‌ها با آن مواجه می‌شوند در امان خواهند بود. حال سوال اینجاست که این پهپادها که به صحنه حادثه می‌رسند دقیقا چه کاری انجام خواهند داد؟

 

در حالی که این پهپادها قادر به حمل تکنسین‌های اورژانس نیستند، اما می‌توانند تجهیزات پزشکی مانند دستگاه شوک قلبی را با خود حمل کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین چند دقیقه زودتر از تیم‌های امدادی به محل می‌رسند و می‌توانند چنین تجهیزاتی را در موارد اورژانسی همچون ایست قلبی، به یکی از نزدیکان یا اطرافیان بیمار برسانند.

 

از آنجایی که استفاده از چنین دستگاه‌هایی آسان است، آن‌ها می‌توانند قبل از رسیدن تیم پزشکی و آمبولانس، مورد استفاده قرار بگیرند. به گفته CTV همین چند دقیقه‌ی اضافی می‌تواند موجب نجات زندگی یک فرد به ویژه در زمان حملات قلبی باشد.

 

با اینکه انجام تحقیقات و آزمایشات بیشتر در تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت، اما دکتر Sheldon Cheskes، متخصص طب اورژانس و محقق علوم بهداشتی در موسسه Sunnybrook Health Sciences گفت که او مطمئن است که در طول ۱۸ ماه آینده، پهپادها به عنوان بخشی از تیم امداد ۹۱۱ در سراسر انتاریو وارد عمل خواهند شد.

 

امدادگران در شهر Renfrew در انتاریو قبلا این پهپادها را آزمایش کرده‌اند و اولین مرکز خدمات امدادی در کانادا هستند که تاییدیه‌ی مرکز حمل و نقل کانادا را برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در شرایط اضطراری پزشکی دریافت کرده‌اند.

 

پهپادها در حال حاضر برای ارائه‌ی خدمات مختلفی در کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اوایل سال جاری در گزارشی عنوان شد که از این هواپیماهای بدون سرنشین جهت ارسال مواد غذایی برای بومیان ساکن در جزیره‌ها استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!