2024/03/29

اختصاص ۱٫۴ میلیارد دلار در سال توسط کانادا برای حفظ سلامت زنان

سلامت زنان

اختصاص ۱٫۴ میلیارد دلار در سال توسط کانادا برای حفظ سلامت دختران و زنان در جهان

یک روز پس از افتتاح کنفرانس مربوط به زنان و زایمان در ونکوور، نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد دولت فدرال بودجه‌ی سالانه خود را برای حمایت از سلامت زنان و دختران در کانادا و سراسر جهان، به ۱٫۴ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

 

پرداخت این بودجه‌ی سالانه از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و یک سرمایه گذاری تاریخی نامیده می‌شود که از حقوق سلامت جنسی و باروری زنان و همچنین سلامت مادران، نوزادان و کودکان حمایت خواهد کرد.

 

ترودو در بیانیه ای اعلام نمود:«طرفداران مسائل مربوط به سلامت و زایمان زنان، همان رهبران مبارزه برای برابری جنسیتی و حقوق زنان می‌باشند و من اعلام می‌کنم که ما به عنوان دولت، به شکل یک متحد و شریک در کنار شما ایستاده‌ایم. امروز دولت ما ۱٫۴ میلیارد دلار بودجه‌ی سالانه برای حمایت از سلامت و بهداشت زنان و دختران در سراسر جهان اختصاص داد.»

 

وی افزود:«همه‌ی زنان، صرف‌نظر از این‌که کجا زندگی می‌کنند، باید به مراقبت‌های بهداشتی ایمن و با کیفیتی که نیاز دارند، دسترسی داشته باشند. با سرمایه‌گذاری در بهداشت جنسی و باروری زنان و حقوق مادران و نوزادان تازه متولد شده، ما می‌توانیم جهانی سرشار از عدالت، رفاه و برابری بسازیم.»

 

بخشی از این بودجه که حدود ۷۰۰ میلیون دلار است به حقوق و سلامت جنسی و تولید مثلی اختصاص خواهد یافت.

 

دولت فدرال اعلام کرده است این بودجه تضمین کننده‌ی دسترسی زنان و دختران سراسر جهان به خدمات بهداشتی مورد نیاز، از جمله سقط جنین بوده و از حق زنان جهت تصمیم گیری در مورد بدنشان حمایت خواهد کرد.

 

دولت ترودو بارها در مورد اهمیت حمایت از حقوق باروری زنان در کانادا سخن گفته است. ماه گذشته، Maryam Monsef وزیر زنان و برابری جنسیتی کانادا، نامه‌ای به اعضای محافظه‌کار مجلس که در تظاهرات ضد سقط جنین شرکت کرده بودند، نوشت.

 

وی در این نامه به ۱۲ عضو محافظه‌کار مجلس اشاره نمود و اظهار داشت:«با شرکت در تظاهرات ضد سقط جنین، حمایت از فیلم‌هایی با محتوای مخالفت با سقط جنین،  و یا با قدرت بخشیدن به سیاست‌مداران محافظه‌کاری که متعهد به مبارزه با سقط جنین هستند، حزب محافظه‌کار کانادا تمایل خود را برای بازگشایی مجدد این بحث و حمایت از حقوق و استقلال زنان نشان می‌دهد.»

 

این کنفرانس هفته‌ی گذشته و با حضور جاستین ترودو، Uhuru Kenyatta رئیس جمهور کنیا، و Sahle-Work Zewde نخستین رئیس جمهور زن اتیوپی و همچنین برخی رهبران و وکلای مدافع حقوق زنان در مرکز همایش‌های ونکوور برگزار شد.

error: Content is protected !!