2024/04/20

سکه‌های قدیمی کانادایی ارزشی معادل ۲۵۰ هزار دلار دارند!

سکه‌های قدیمی کانادایی ارزشی معادل ۲۵۰ هزار دلار دارند!

پیدا کردن گنج کار خیلی سختی است. برای این کار شما اول از همه نیازمند داشتن نقشه، همکاری چندین دزد دریایی و یک جزیره دورافتاده می‌باشید که در آن به جستجو بپردازید!

البته این کاری بسیار دشوار و زمان‌بر است، اما نگران نباشید. چرا که راه‌های آسان‌تر از پیدا کردن گنج وجود دارد که می‌توانند شما را ثروتمند کنند. تنها چیزی که نیاز دارید داشتن دخیره‌ای از سکه‌های قدیمی است، چرا که شاید مجموعه شما حاوی گنجینه‌ای از سکه‌های گران‌بها باشد.

 

سال گذشته، مردی کانادایی که به یکی از کافی شاپ‌های Tim Hortons رفته بود بعد از تسویه حساب به عنوان باقی‌مانده‌ی پول خود، سکه‌ای عجیب دریافت کرد. او با نگاه دقیق‌تر به سکه و بررسی آن متوجه شد چیزی که به او داده شده یک سکه‌ی Bobcat Quarter فوق العاده نادر بوده که حاوی ۸۰ درصد نقره می‌باشد.

 

بنابراین مطمئنا اگر سکه‌های قدیمی خود را بررسی کنید نه تنها ضرری نخواهد داشت، بلکه شاید منفعت بزرگی نیز داشته باشد.

 

بعد از این ماجرا ما تصمیم به جستجو گرفتیم تا شاید سکه‌های قدیمی و قیمتی را که ممکن است بین کوسن‌های مبل یا حتی در کشوی یک میز قدیمی پنهان شده باشند، پیدا کنیم. در حین این جستجو و بر حسب اتفاق یک سکه پیدا کردیم. یک پنی نقطه‌دار(Dot pennies)  که مربوط به سال ۱۹۳۶ بود!

 

این پنی بدون تردید به عنوان «پادشاه سکه‌های کانادایی» شناخته می‌شود. پس از این‌که شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ تاج و تخت را تحویل داد، سکه‌های ضراب‌خانه سلطنتی کانادا دیگر دارای اعتبار نبودند. بنابراین برای اطمینان از تفاوت میان این سکه‌ها و پنی‌های جدید، یک نقطه برجسته در بالای تاریخ آن‌ها افزوده شد.

 

تا کنون تنها ۳ عدد از این پنی شناخته شده که فوق العاده نادر هستند و در سال ۲۰۱۳، فقط یکی از آن‌ها به قیمت ۲۵۳ هزار دلار فروخته شد.

 

بنابراین وقتی که امشب به خانه برگشتید، حتما نیم نگاهی به سکه‌های قدیمی موجود در کلکسیون خود بیندازید. شاید شما هم بر روی یک گنج نشسته باشید!

 

اگر یکی از این سکه‌های دارای نقطه برجسته را پیدا نکردید، نگران نباشید. هزاران نوع سکه قدیمی دیگر نیز وجود دارند که ممکن است دارای ارزش بسیار بالایی باشند. حتی ممکن است برخی از آن‌ها چندان قدیمی هم نباشند.

 

برای مثال می‌توان گفت که سکه یک پوندی نادری وجود دارد که مربوط به سال ۲۰۰۶ بوده و اکنون هزاران دلار ارزش دارد! انتظار می‌رفت که بر روی این سکه‌ها یک حرف P  کوچک در زیر تصویر ملکه وجود داشته باشد، اما به دلیل یک اشتباه برخی از آن‌ها بدون وجود این P  ضرب شده و منتشر شدند.

 

در سال ۲۰۱۳ یک کانادایی شیشه‌ای پر از این سکه‌های نادر به ارزش ۳۰۰ هزار دلار پیدا کرده بود.

error: Content is protected !!