2024/03/29

شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف

تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا تحصیل در این کشور است. کانادا باتوجه به داشتن کیفیت زندگی خوب و سیستم آموزشی بسیار خوب سال هاست که افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور دارند. دانشگاه های کانادا دارای بهترین اساتید و معلم ها می باشد و از سیستم آموزشی بسیار خوبی بهره می برند. در این مقاله از ایران مهاجر قصد داریم به بررسی شرایط سنی تحصیل در کانادا بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

تحصیل در کشور پیشرفته و مقرون به صرفه کانادا

تحصیل در مدارس کانادا دارای یک سری شرایط می باشد که یکی از آن ها شرایط سنی افراد می باشد. درصورتی که فرد متقاضی سنی کم تر یا بیشتر از سن مجاز داشته باشد اجازه تحصیل در این کشور را نخواهد داشت.

در واقع اگر بین مقاطع مختلف تحصیلی شما فاصله زیادی باشد این امر می‌تواند به عنوان امتیازی منفی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا محسوب شود اما محرومیت از تحصیل، نه. در زمینه ی شرایط سنی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس کانادا نیز سوالات زیادی برای افراد وجود دارد که در این مقاله تلاش می‌کنیم  تا به آن‌ها پاسخ دهیم. در ادامه با ما در تیم ایران مهاجر همراه باشید.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در مدارس کانادا

شرایط سنی تحصیل در مدارس کانادا در مناطق مختلف کانادا متفاوت می باشد اما به صورت کلی کودکان در سن 5 سالگی دوره پیش دبستانی را آغاز می کنند و در سن 6 سالگی برای ورود به اولین پایه تحصیلی در کانادا آماده می شوند. از 6 تا 18 سالگی دانش آموزان در دوره دبستان و دبیرستان به تحصیل می پردازند. پس از پایان دوره مدرسه و دریافت مدرک دیپلم باید دوره‌ای را برای کسب آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه بگذرانند. این دوره حدودا 1 یا 2 سال طول می کشد و بسیاری از دانش‌آموزان نیز خود را برای ورود به کالج آماده می‌کنند.

شرایط سنی تحصیل در کالج های کانادا

در بسیاری از کشورها شرایط سنی خاصی برای تحصیل در مقاطع مختلف وجود ندارد و افراد به راحتی می توانند بدون هیچگونه محدودیت سنی در مقطع و رشته دلخواه با ارائه مدارک خود به تحصیل بپردازند. اما در کانادا شرایط سنی برای تحصیل متفاوت می باشد و افراد در سن 17 الی 18 سالگی پس از تمام کردن دوره دبیرستان و افراد 25 ساله ای که دوره کارشناسی خود را گذرانده اند می توانند در کالج ها و دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازند.

شرایط سنی دوره کارشناسی در کانادا

پس از تمام شدن دوره مدرسه و دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم افراد می توانند آماده تحصیل در دوره کارشناسی شوند. برای تحصیل در دوره ی کارشناسی درصورتی که زبان اصلی تحصیل انگلیسی نباشد می بایست مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را اکثر دانشگاه‌ها در کانادا می‌پذیرند.

همچنین سن فرد برای تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا ملاک قرار ندارد، اما در زمان حضور در سفارت کانادا هنگام درسافت ویزای تحصیلی اگر سن فرد متقاضی نزدیک به 50 سال باشد ویزای تحصیلی به سختی برای آن صادر می شود.

شرایط سنی تحصیل دوره پزشکی در کانادا

شرایط سنی تحصیل دوره  پزشکی در کانادا مانند شرایط سنی در مقاطع مختلف دیگر می باشد. یعنی شرایط به این صورت می باشد که اگر بیشتر از 5 سال با آخرین مدرک تحصیلی خود فاصله نداشته باشید احتمال قبول شدن ویزای تحصیلی شما وجود دارد.

شرایط سنی برای دریافت ویزای تحصیلی، حداکثر سن مورد قبول هنگام درخواست ویزای تحصیلی می‌تواند 23 سال باشد. تحصیل پزشکی درکانادا ابتدا نیاز به 4 سال تحصیل در دوره ی لیسانس دارد. حال اگر شما پس از تحصیل لیسانس در کشور مبدا برای تحصیل پزشکی در کانادا اقدام کنید، حداکثر سن قابل قبول با احتساب گپ تحصیلی 26 یا 27 خواهد بود.

چنانچه می‌خواهید برای تحصیل تخصص پزشکی به کانادا مهاجرت کنید، شرایط سنی محدودیت زیادی ایجاد نمی‌کند. در این مرحله حساسیت زیادی در مورد گپ تحصیلی وجود ندارد و داشتن سابقه کاری و یک رزومه خوب و قوی تا حد زیادی از سختگیری سیاست‌های مهاجرتی کانادا در مورد شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا جلوگیری می کند.

مهاجرت به کانادا

شرایط سنی کار پس از تحصیل در کانادا؟

افراد پس از فارغ‌ التحصیل شدن از دانشگاه می‌توانند بدون وجود محدودیت سنی در کانادا مشغول به کار شوند. البته درصورتی می توانید این کار را انجام دهید که مجوز اقامت شما در کانادا منقضی نشده باشد.

دانشجویان می توانند در کنار تحصیل به صورت پاره وقت نیز کار کنند و تجربه کار در کانادا را پیدا کنند و هزینه های زندگی خود را تا حدودی تامین کنند.

کار کردن در زمان تحصیل در كانادا مي تواند به شما در كسب و كار آينده در کانادا كمك كند تا بعد از تمام شدن زمان تحصيل بتوانيد راحت تر در این کشور مشغول به کار شوید. داشتن مجوز تحصیلی به افراد کمک می کند تا بتوانند به صورت پاره وقت در داخل و خارج از دانشگاه به کار کردن بپردازند.

گرفتن پذیرش تحصیلی باتوجه به شرایط سنی تحصیل، در کدام دوره راحت تر می باشد؟

گرفتن پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی در کانادا در مقطع دکتری راحت تر است و در صورتی که شرایط سنی را در نظر بگیریم، شما در مقطع دکترا با شرایط آسان‌تری برای دریافت پذیرش و ویزا مواجه خواهید بود.

مدارک موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

  • ارائه مدارک هویتی فرد متقاضی مانند عکس و اسکن اثر انگشت
  • گواهی پزشکی سلامت فرد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک دیپلم و ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار
  • مدرک آیلتس با نمره بالا
  • گواهی تمن مالی از بانک به مبلغ 10 الی 11 هزار دلار کانادا
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه کانادا

مقالات مرتبط:

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت اول)

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت دوم)

هزینه تحصیل در کانادا:دبستان،دبیرستان و تمام مقاطع و رشته ها

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی شرایط  سنی تحصیل در کانادا پرداختیم  نیز به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!