2024/04/19

سه شهر کانادا در بین ۱۰ شهر برتر قابل سکونت و زندگی در جهان قرار گرفتند

شهر برتر جهان

سه شهر کانادا در بین ۱۰ شهر برتر قابل سکونت و زندگی در جهان قرار گرفتند

با توجه به جدیدترین گزارش شاخص جهانی قابلیت سکونت، سه شهر کانادا در میان ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی و سکونت قرار دارند. کلگری آلبرتا بالاترین رتبه را در میان شهرهای کانادا در این شاخص کسب کرده است و بین ۱۴۰ شهر دنیا چهارم شده است. پس از آن ونکوور و تورنتو در رتبه‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.

 

اما بهترین شهر دنیا برای سکونت و زندگی وین اتریش است که برای دومین سال پیاپی این عنوان را از به دست آورده است. گفتنی است این ۱۴۰ شهر بر اساس عوامل کیفی و کمی زیر ارزیابی و امتیازبندی شده‌اند:

 

  • ثبات: این عامل به ارزیابی شیوع جرائم و تهدید تروریسم، چالش‌های نظامی و آشوب‌های داخلی می‌پردازد.

 

  • خدمات درمانی و سلامت: در دسترس بودن و کیفیت خدمات درمانی دولتی و خصوصی، داروهای بدون نیاز به نسخه و سایر نشانگرهای کلی سلامت و درمان

 

  • فرهنگ و محیط: این عامل دما، اقلیم، سطح فساد، محدودیت‌های مذهبی یا اجتماعی، غذا و نوشیدنی‌ها و سایر مولفه‌های اجتماعی را ارزیابی می‌کند.

 

  • آموزش : در دسترس بودن و کیفیت مراکز آموزشی دولتی و خصوصی توسط این عامل بررسی شده است.

 

  • زیرساخت: این عامل هم به ارزیابی کیفیت جاده‌ها، حمل و نقل عمومی، در دسترس بودن مسکن و سایر پارامترها می‌پردازد

امتیازها از ۱۰۰ در نظر گرفته شده است، بدین صورت که اگر شهری ۱۰۰ امتیاز بگیرد ایده‌آل است و اگر ۱ امتیاز دریافت کند غیر قابل تحمل است.

 

امتیازهای کلگری، ونکوور و تورنتو در هر یک از پارامترها به این صورت بود:

امتیاز کل کلگری ۹۷٫۵ بوده است، یعنی در چهار معیار امتیاز ۱۰۰ را کسب کرده است و تنها در بخش فرهنگ و محیط ۹۰ امتیاز گرفته است. اما ونکوور نیز تنها شهر در بین ۱۰ شهر برتر بوده است که در بخش فرهنگ و محیط و خدمات سلامت و درمان ۱۰۰ امتیاز کامل گرفته است؛ اما در بخش زیرساخت و ثبات به ترتیب ۹۲٫۹ و ۹۵ امتیاز کسب کرده است. تورنتو هم در ثبات، خدمات سلامت و آموزش ۱۰۰ امتیاز گرفته است اما در بخش زیرساخت فقط ۸۹٫۳ امتیاز از آن خود کرده است. این در حالی است که در بخش فرهنگ و محیط ۹۷٫۲ امتیاز گرفته است.

 

کلگری؛ مقصد برتر مهاجران

شهر کلگری واقع در استان آلبرتا پیشتاز صنعت نفت و گاز است. این شهر بزرگترین شهر آلبرتا است و با جمعیت ۱٫۲ میلیون نفری چهارمین شهر پرجمعیت کانادا محسوب می‌شود. داده‌ها حاکی از این است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ این شهر آلبرتا در مقایسه با سایر شهرهای آلبرتا بیشترین مهاجر را پذیرفته است. دولت آلبرتا، برای مهاجرانی که مایل هستند از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا به این استان مهاجرت کنند چندین گزینه فراهم کرده است.

 

ونکوور؛ هالیوود کانادا

ونکوور که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد و سومین شهر پرجمعیت کانادا است، ۲٫۴ میلیون نفر را در دل خود جای داده است. بسیاری از فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی در ونکوور ساخته می‌شوند و با این حساب، ونکوور سومین مرکز تولید فیلم در امریکای شمالی است و به آن هالیوود کانادا یا هالیوود شمالی می‌گویند.

 

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ بیش از ۱۴۲۰۰۰ مهاجر به ونکوور رفته‌اند که ۸۱ درصد تمام مهاجران بریتیش کلمبیا را تشکیل می‌دهد. برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا دو مسیر مهاجرتی عمده دارد که عبارتند از:

 

  • مهاجرت کارآفرینانEntrepreneur Immigration: همان‌طور که از نامش بر می‌آید مختص کارآفرینانی است که می‌خواهند در بریتیش کلمبیا کسب و کار راه اندازی کنند و در آن‌جا ساکن شوند.
  • مهاجرت مهارت‌ها  Skills Immigration (شامل اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا هم می‌شود): برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا هر هفته پذیرش‌هایی را برای انتخاب متقاضیان واجد شرایط در چندین زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و مهاجرت مهارت‌ها برگزار می‌کند.

 

تورنتو؛ قطب تکنولوژی

تورنتو شهری زیبا واقع در انتاریو بزرگترین شهر کانادا است. این شهر به سیلیکون ولی کانادا مشهور شده است چرا که قطب تکنولوژی است و در حال حاضر از این لحاظ مشغول رقابت با آمریکا است. برآورد شده است که از سال ۲۰۱۳ بیش از ۸۱۰۰۰ شغل در بخش تکنولوژی در این شهر ایجاد شده است.

 

گفتنی است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ حدود ۷۶ درصد مهاجرانی که به انتاریو رفته‌اند تورنتو را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. همچنین جالب است بدانید از ۶٫۴ میلیون نفری که در تورنتوی بزرگ هستند حدود ۴۶ درصد را مهاجران تشکیل داده‌اند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو هم دارای سه مسیر مهاجرتی زیر است:

 

دسته‌ی سرمایه انسانی: این دسته پنج مسیر مهاجرتی دارد که سه تا از آن‌ها به سیستم اکسپرس انتری کانادا مرتبط هستند. یکی از این مسیرها مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی است که هر از گاهی برای انتخاب متقاضیان اکسپرس انتری که در مشاغل تکنولوژی سابقه کار دارند پذیرش‌هایی را برگزار می‌کند.

دسته‌ی پیشنهاد شغل از طرف کارفرما : کارگران و دانشجویان خارجی که از کارفرمای انتاریویی پیشنهاد شغل معتبر دریافت کرده‌اند می‌توانند از یکی از سه مسیر این دسته مهاجرت کنند.

دسته‌ی کسب و کار: کارآفرینان خارجی که قصد خرید یا راه‌اندازی کسب و کاری در انتاریو را دارند می‌توانند نسبت به برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو ابراز تمایل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!