2024/04/18

صدور دعوتنامه‌های جدید استان ساسکاچوان

ساسکاچوان دعوتنامه‌های جدید صادر کرد

خبرها نشان می‌دهد که ساسکاچوان اولین دعوتنامه‌های خود را از طریق سیستم EOI جدید در زیرمجموعه مشاغل مورد نیاز صادر کرده است.

برنامه‌ی کاندید مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP)  در بیستم سپتامبر اعلام کرد که ۱۴۰ دعوتنامه را برای کاندیداها در زیرمجموعه‌ی مشاغل مورد نیاز صادر کرده است؛ این کاندیداها کارگران واجد شرایطی هستند که در مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان سابقه کار دارند.

 

گفتنی است کاندیدایی که پایین‌ترین رتبه را در این دوره به دست آورد ۷ امتیاز در شبکه‌ی ارزیابی مبتنی بر امتیاز کسب کرده است. SINP اعلام کرده که مدارک تحصیلی تمام کسانی که برای آن‌ها دعوتنامه صادر شده، ارزیابی و معادل یابی شده است. زیرا این کار برای دریافت کاندیدای استانی ساسکاچوان ضروری است. هرکسی که علاقه‌مند به مهاجرت به ساسکاچوان از طریق زیرمجموعه مشاغل مورد نیاز است باید ابتدا یک فرم Expression of Interest پر کند و این فرایند قبل از ارائه‌ی درخواست برای ارزیابی معیارها و شرایط متقاضی صورت می‌گیرد.

 

از ۱۰۰ امتیاز موجود، هر کاندیدا باید حداقل ۶۰ امتیاز را کسب کند. کاندیداها این امتیازها را بر اساس معیارهایی همچون تحصیلات، سابقه کار، مهارت‌های زبانی، سن و ارتباطات یا آشنایان در بازار کار ساسکاچوان کسب می‌کنند. افرادی که حداقل امتیاز و سایر معیارهای زیرمجموعه را کسب کنند سپس وارد نظرسنجی خواهند شد و در رقابت با سایر کاندیداها رتبه بندی می‌شوند. پس از آن از کاندیداهای EOI که بالاترین امتیاز را به دست آورده باشند طی قرعه کشی‌های دوره‌ای از نظرسنجی  EOI دعوت می‌شود تا برای دریافت کاندیدای استانی ساسکاچوان تقاضای خود را ارائه کنند.

 

EOI می‌گوید تعداد دعوتنامه‌های صادر شده در هر پذیرش یا قرعه کشی به اهداف سالانه و نیازهای بازار کار بستگی دارد. کاندیداهایی که درخواست کاندید استانی‌ شدنشان تایید شده باشد می‌توانند برای دولت فدرال جهت دریافت اقامت دائم درخواست ارائه کنند. گفتنی است در ماه جولای سال ۲۰۱۸، استان ساسکاچوان برای زیرمجموعه‌های اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز_ که هر دوی آن‌ها از جمله‌ی دسته‌ی کارگر ماهر بین المللی ساسکاچوان هستند_ به سیستم EOI روی آورد.

 

این استان اولین دعوتنامه‌های خود را در زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری در ۲۱ آگوست سال جاری برای کاندیداهای EOI صادر کرد. SINP اشاره کرد که این تغییر کمک می‌کند افرادی انتخاب شوند که احتمال موفقیتشان در بازار کار این استان بیشتر است. آن‌ها همچنین بیان کردند که هدف سیستم EOI تضمین تحقق پیامدهای اقتصادی قوی و ماندگاری بلندمدت افرادی که از آن‌ها برای تقاضا دعوت شده است است. در سیستم قبلی، اولویت با فردی بود که زودتر اقدام می‌کرد اما اکنون سیستم‌های EOI که سرمایه‌ی انسانی کاندیداها را در اولویت قرار می‌دهند توسط بیشتر استان‌های کانادا به کار برده می‌شوند. سیستم اکسپرس انتری کانادا نیز بر اساس EOI است و اکنون شیوه عملکرد جدید کبک برای انتخاب کاندیدها از طریق برنامه کارگر ماهر کبک است.

error: Content is protected !!