2024/04/19

صدور ۳۳۵۰ دعوتنامه در پذیرش جدید اکسپرس انتری

صدور ۳۳۵۰ دعوتنامه در پذیرش جدید اکسپرس انتری

در تاریخ ۱۷ آوریل، جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد و طی آن ۳۳۵۰ دعوتنامه برای متقضیان مهاجرت صادر شد. حداقل امتیاز در پذیرش دیروز ۴۵۱ بود.

 

متقاضیان می‌توانند امتیاز و رتبه‌ی خود را از طریق مختلف بهبود ببخشند و مثلا اگر از طرف یک استان انتخاب شوند ۶۹۹ امتیاز اضافی کسب می‌کنند. در مجموع، کانادا تا به اینجای سال جاری برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه جهت تقاضا ( ITA) صادر کرده است. در سال گذشته (یعنی سال ۲۰۱۸، همان سالی که کانادا با صدور ۸۹ هزار و ۸۰۰ دعوتنامه رکورد شکست) تا ۱۷ آوریل تنها ۲۱ هزار دعوتنامه جهت تقاضا صادر شده بود.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است که برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قرار است از این میزان نیز دعوتنامه‌های بیشتری صادر کند. اداره‌ی مهاجرت کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده نمود: ۲ آوریل ۲۰۱۹ راس ساعت ۱۵:۰۱:۴۹ به وقت استاندارد شرقی.

 

بد نیست بدانید برنامه‌ی مهاجرت استانی استان‌های بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ساسکاچوان که با اکسپرس انتری مرتبط هستند هم اخیرا فعال بوده‌اند. به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که برای آن‌ها در پذیرش دیروز دعوتنامه صادر شده توجه فرمایید:

نمونه‌های فرضی:

فرح ۳۰ ساله است و مدرک لیسانس دارد. او دارای سه سال سابقه‌ی کار به عنوان دستیار امور حقوقی می‌باشد و تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. با این حال در امتحان زبان فرانسه TEF شرکت کرده و در مهارت‌های نوشتن و مکالمه ۴۰۰ امتیاز و در مهارت‌های شنیداری و درک مطلب به ترتیب ۳۴۰ و ۲۸۰ امتیاز گرفته است. امتیاز او در سیستم جامع رتبه‌بندی ۴۵۱ و برای دریافت دعوتنامه در این دور از صدور دعوتنامه‌ها کفایت می‌کرده است.

 

سمیه ۳۳ ساله و دارای یک مدرک لیسانس و یک مدرک فوق دیپلم است. او سه سال به عنوان مشاور کسب و کار مشغول به کار بوده است و البته تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. سمیه با شرکت در امتحان آیلتس توانسته در مهارت شنیداری نمره ۸.۵ و در سایر مهارت‌ها نمره ۸ را کسب کند. امتیاز او در سیستم جامع رتبه بندی ۴۵۲ بوده و توانسته است در این دور از صدور دعوتنامه ها برای او دعوتنامه را به ارمغان بیاورد.

 

سحر و خشایار متاهل و به ترتیب ۳۳ و ۳۷ ساله هستند. سحر دو مدرک لیسانس و خشایار دو مدرک فوق دیپلم دارد . هر دوی آن‌ها با شرکت در امتحان آیلتس توانستند در تمام مهارت‌های زبانی نمره ۸ کسب کنند. هیچ یک از آن دو در کشور کانادا نه سابقه‌ی تحصیل دارند و نه سابقه‌ی کار. سحر برنامه نویس است و پنج سال سابقه‌ی کار مرتبط دارد و خشایار هم شش سال در کار انیمیشن مشغول بوده است. سحر متقاضی اصلی بوده و باعث شده هر دوی آن‌ها وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. سحر با داشتن ۴۵۱ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانست برای خود و همسرش در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کند.

 

همانطور که ملاحظه می‌کنید کانادا در صدد است اهداف پذیرش مهاجر را برای دو سال آینده از این نیز بالاتر ببرد. از طرف دیگر، در نمونه‌های فرضی فوق، آنچه که بیشتر به چشم آمد سطح بالای دانش زبان انگلیسی و بعضا زبان فرانسه متقاضیان و مهاجران تازه پذیرفته شده از طریق اکسپرس انتری است.

 

مطالب مرتبط:

پذیرش ۱۱ آوریل منیتوبا برگزار شد

در جدیدترین پذیرش منیتوبا مجموع دعوتنامه‌های امسال به بیش از ۳۰۰۰ رسید

گزارشی از اکسپرس انتری در فصل نخست ۲۰۱۹

error: Content is protected !!