2024/03/28

صد و سی و ششمین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد؛ ۳۵۰۰ نفر دعوت شدند

صد و سی و ششمین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد؛ ۳۵۰۰ نفر دعوت شدند

دولت کانادا در روز پنجم فوریه صد و سی و ششمین پذیرش اکسپرس انتری را برگزار کرده و طی آن از 3500 متقاضی دعوت کرده تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند. حداقل امتیاز در این پذیرش 472 و نسبت به پذیرش قبلی یک امتیاز افزایش داشته است. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA ( دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

پذیرش دیروز تعداد دعوتنامه‌های صادره طی سال جاری را به 10,300 رساند. کانادا قصد دارد طی سال‌های 2020 تا 2021 مهاجران بیشتری را جذب کند؛ کانادا قرار است از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی نیز که بخشی از آن توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود تعداد مهاجران را افزایش دهد. استان‌ها و مناطق کانادا در این برنامه شرکت دارند و برنامه‌ی مهاجرت استانی آن‌ها به سیستم اکسپرس انتری مرتبط است. این مسیرها که بسیاری از آن‌ها حداقل امتیاز کمی دارند و یا حتی فاقد شرط حداقل امتیاز هستند به استان‌ها و مناطق کانادا اجازه می‌دهند سالانه تعداد معینی از متقاضیان اکسپرس انتری را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کنند. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده کرد: 30 ژانویه 2020 راس ساعت  07:36:26 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 472 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 5 فوریه  2020 دعوتنامه دریافت کرده‌اند. به نمونه‌ی فرضی زیر از دعوت شده‌ها توجه نمایید:‌

 

حمید 29 ساله است و فوق لیسانس دارد. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در مهارت شنیداری نمره‌ی 8، در مهارت مکالمه نمره‌ی 7.5 و در مهارت‌های خواندن و نوشتن نمره‌ی 7 گرفته است. حمید چهار سال به عنوان مشاور مدیر مشغول به کار بوده است.با اینکه وی تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل با داشتن 472 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانسته طی پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!