2024/04/19

طراحی و تولید پوشاک برای معلولین در کانادا چه وضعیتی دارد؟

طراحی پوشاک معلولین

طراحی و تولید پوشاک برای معلولین در کانادا

برای بسیاری از افراد انتخاب و پوشیدن لباس امری عادی است، اما برای افراد با ناتوانی جسمانی اغلب گزینه‌های محدودی وجود دارد. بیشتر پوشاک برای افرادی که می توانند بایستند و راه بروند، طراحی شده است، بدون توجه به نیاز افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند و یا حتی با بستن دکمه‌های لباس خود با مشکل رو به رو هستند.

 

 

موسسه‌های کارآفرینی در کانادا با طراحی و تولید محصولات و پوشاک برای بازارها و افرادی که مدت زیادی است از دید صنعت مد دور مانده‌اند، گامی بلند در توسعه و پیشبرد این صنعت برداشته‌اند.

 

 

الکسا جووانوویچ ۲۴ ساله و طراح مد، یکی از این افراد است. او با ایده‌ی بریل در صنعت مد برای نابینایان یکی از نوآوران این عرصه است. او در حین تحقیقاتش متوجه این مسئله شد که فعالیت‌های صنعت مد برای افراد معلول اندک است.

 

 

الکسا می‌خواست نابینایان بدون نیاز به کمک دیگران لباس دلخواه خود را انتخاب کنند. او از خط بریل برای این منظور استفاده کرد. مشخصاتی همچون رنگ، سایز و دستورالعمل شست و شوی لباس‌ها با خط بریل روی لباس درج شده است. تا به حال ۳ محصول از آن تولید شده است. یک پیراهن سفید با مهره‌های سیاه، یک کت جین و یک پیراهن سیاه.

 

 

جووانوویچ قصد دارد با تاسیس شرکتی این محصولات را به تولید انبوه برساند. استفاده از چنین محصولاتی حس استقلال را برای معلولان به همراه می‌آورد.

 

 

لوییز سرتسیز نوآور دیگری در این صنعت که خود نیز معلول است، کیفی طراحی کرده تا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند بتوانند بدون نیاز به کمک دیگران به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشند.

 

 

او قصد دارد با راه اندازی کمپینی برای تولید کیف‌ها، سرمایه‌ای جمع آوری کند. او به منظور تولید محصولات بیشترشرکتی راه اندازی کرده است. قدم بعدی او طراحی لباس شنا برای معلولین است.

 

 

ایزی کمیلری طراح مد مشهور و صاحب شرکت IZ Adaptive کلکسیونی از محصولات طراحی شده برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند را ایجاد کرده است. او خوشحال است که افراد معلول می‌توانند از این محصولات استفاده کنند و زندگی آسان‌تر و مستقل‌تری داشته باشند.

حتی شرکت‌های بزرگی همچون نایکی، تامی هیلفیگر و تارگت هم تلاش‌هایی در این زمینه از صنعت مد دارند و مشتاق داشتن چشم اندازی طولانی برای این بازار هستند.

error: Content is protected !!