2024/04/20

تفاوت مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

مقدمه

رتبه بندی های جهانی نمایان کننده این هستند که مدارس کانادا از حیث پیشرفت در علم و صنعت، جزو پیشتازان می باشد. سطح کیفی بالای مراکز آموزشی در کانادا، بسیاری از مردم جهان را مشتاق به تحصیل در این کشور کرده است. فراهم کردن شرایط تحصیلی با کیفیت بالا، یکی از دغدغه های اصلی والدین برای تامین آینده شغلی فرزندانشان می باشد. تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی کانادا پیشنهادی عالی برای فراهم کردن این بستر است. اما این مدارس تفاوت هایی با یکدیگر دارند که دانستن آنها در تصمیم گیری نهایی مخاطبان بسیار موثر است. در این مقاله قصد داریم برای تصمیم گیری هرچه بهتر، به شما کمک کنیم.

مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

تفاوت هایی در میان مدارس دولتی و خصوصی در کانادا وجود دارد، از جمله این تفاوت ها می توان به شهریه، کیفیت آموزش و نحوه پذیرش اشاره کرد. روند جذب معلمان در هر کدام از این مدارس متفاوت می باشد. اغلب معلمانی که در مدارس خصوصی مشغول به تدریس می شوند از تحصیلات بالاتری برخوردار هستند، اما این امر دلیل بر این نیست که معلمان در مدارس دولتی از تحصیلات عالی برخوردار نیستند و کیفیت آموزشی پایین تری دارند. این تفاوت ها در تصمیم گیری درست متقاضیان برای تحصیل در این مدارس بسیار تاثیرگذار می باشد.

تحصیل در کانادا

مدارس کانادا

مدارس خصوصی در کانادا

اغلب کلاس ها در مدارس خصوصی از جمعیت کمتری برخوردار هستند و کلاس های کوچکتری را تشکیل داده اند، این امر سبب می شود تا معلمان بتوانند آزادی عمل بیشتری در تدریس و کیفیت آموزش خود داشته باشند. معلمان در مدارس خصوصی متشکل از افراد ماهر و کاربلد هستند که در کیفیت تدریس خود از روش های کارآمدی بهره می گیرند.

در این مدارس خدمات زیادی از جمله فعالیت های هنری، ورزشی و کلاس های آموزشی  متنوعی در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود، این موضوع می تواند زمینه ساز شکوفایی استعداد های دانش آموز بشود. در این مدارس آموزش های گسترده ای در یادگیری مهارت های زندگی و مواجه شدن با مشکلات مختلف به دانش آموزان، آموزش داده می شود. خیلی از والدین به دنبال مدارسی هستند تا در کنار مسائل درسی به شکوفایی استعداد فرزندانشان هم توجه ویژه ای بشود. این ویژگی های ذکر شده سبب می شود تا متقاضیانی که علاقه به تحصیل در کانادا دارند، مدارس خصوصی برای آنها انتخاب جذابتر و کاربردی تری بنظر برسد. ناگفته نماند که برخی مدارس خصوصی در کانادا به صورت تک جنسیتی و شبانه روزی هستند، این امر نگرانی بسیاری از والدین را که دغدغه آن را داشته اند را برطرف می کند.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

مدارس خصوصی شرایط آموزشی خاصی را برای افرادی که دارای ویژگی جسمانی مناسبی نیستند و دارای معلولیت هستند را در نظر گرفته است، این امر توانسته دغدغه بسیاری از والدین که فرزندی با شرایط بد جسمانی دارند را برطرف کند. برخی از مدارس خصوصی بر رشته های ورزشی یا هنری خاصی تمرکز دارد و والدین می توانند برای پرورش استعداد فرزندان خود، آنان را در این مدارس ثبت نام کنند.

شرایط تحصیل در دبیرستان کانادا

مدارس دولتی در کانادا

مدارس دولتی در کانادا از امکانات و خدمات آموزشی بسیار عالی برخوردار هستند. کلاس ها در مدارس دولتی نسبت به کلاس های مدارس خصوصی، اغلب شلوغ تر هستند و کلاس های بزرگتری را تشکیل داده اند. این مدارس برای افرادی که مقیم کانادا می باشند رایگان است، و افراد بی بضاعت  این مدارس را در اولویت انتخابی خود قرار می دهند. افرادی که مقیم این کشور نیستند مشمول پرداخت هزینه برای تحصیل در این مدارس می باشند.

ساعت فعالیت در مدارس دولتی از 8:30 تا 15:30 می باشد که در دبیرستان ها یک ساعت کمتر است. زمان حضور دانش آموز در این مدرسه نسبت به مدرسه های خصوصی کمتر است، زیرا مدارس دولتی مانند مدارس خصوصی از برنامه های فوق برنامه ای که در بالا ذکر شد برخوردار نمی باشند.

تفاوت در میزان پرداخت شهریه

یکی از تفاوت های مهم میان مدارس دولتی و خصوصی در کانادا، تفاوت در میزان پرداخت شهریه آنهاست. مدارس خصوصی در کانادا مانند بسیاری از دیگر کشور های جهان شهریه بیشتری نسبت به مدارس دولتی اخذ می کنند. میزان اخذ شهریه در مدارس خصوصی به عوامل مختلفی همچون برنامه های درسی، ساعات آموزشی، کیفیت و امکانات مدرسه بستگی دارد. این هزینه ها نسبت به نوع و شهرت آن مدرسه متفاوت است. طبیعتاً میزان این شهریه برای دانش آموزان متقاضی خارجی بیشتر می باشد و باید مبلغ بیشتری را بپردازند.

مدارس خصوصی در کانادا فرصتی را برای متقاضیان بی بضاعت که توانایی پرداخت شهریه را ندارند، مهیا کرده است. این مدارس بورسیه هایی را قرار داده اند تا چنین خانواده هایی که فرزند با استعدادی دارند، بتوانند در این مدارس فرزندان خود را ثبت نام کنند.

برای تحصیل در کانادا چقدر پول نیاز دارید؟

تفاوت در کیفیت آموزش مدارس کانادا

همانطور که میدانید مدارس کانادا از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و این یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت برای متقاضیان می باشد تا در ورود به دانشگاه از شانس بیشتری برخورد باشند. اغلب مدارس خصوصی از امکانات و کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما اگر بر این باور هستید که متقاضیان در این مدارس شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی دارند، سخت در اشتباهید. همانطور که گفته شد مدارس دولتی در کانادا از بهترین امکانات و کیفیت آموزشی برخوردار هستند. رتبه بندی ها و آمار نشان می دهد که دانش آموزان مدارس دولتی عملکرد بهتر یا نسبتاً برابری با دانش آموزان مدارس خصوصی داشته اند، و قبولی آنان در دانشگاه ها کاملا مشهود است.

مدارس کانادا

مقالات مرتبط:

مدارس کانادا: راهنمای جامع شرایط تحصیل و مدارک مورد نیاز

لیست 5 تا از بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آن ها

پذیرش و در تحصیل در کانادا

اغلب مدارس خصوصی در کانادا از مهاجرانی که علاقه به تحصیل در کانادا را دارند استقبال می کنند، زیرا این موضوع به اعتبار آنان می افزاید. مدارس کانادا فارغ از توجه به جنس، طبقه اجتماعی، نژاد و قومیت به پذیرش دانش آموزان می پردازند. با داشتن اطلاعات کافی و داده هایی که ما در این مقاله در اختیار شما قرار داده ایم، پذیرش در این مدارس برای شما آسان تر خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشت که پذیرش در مدارسی که در کلان شهر ها و یا شهر های بزرگ کانادا وجود دارند، کمی سخت تر می تواند باشد، اما این امر جای هیچ گونه نگرانی را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!