2024/03/28

قرعه کشی‌های جدید استان پرنس ادوارد آیلند 

پرنس ادوارد آیلند قرعه کشی‌های جدید

استان پرنس ادوارد آیلند دعوتنامه‌های جدید را برای ارائه‌ی تقاضا برای دریافت کاندید استانی جهت کاندیدهای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری، لیبر ایمپکت (Labour Impact)  و بیزنس ایمپکت صادر کرده است. گفتنی است دفتر مهاجرت این استان مجموعا ۱۱۶ دعوتنامه را برای کاندیدهایی که می‌خواهند از طریق لیبر ایمپکت و بیزنس ایمپکت مهاجرت کنند صادر کرده است. دفتر مهاجرت استان پرنس ادوارد آیلند حداقل امتیاز دسته ی بیزنس ایمپکت را ۱۵۲ اعلام کرده است اما حداقل امتیاز دسته های لیبر ایمپکت و اکسپرس انتری را اعلام نکرده است.

 

آن دسته از کاندیدهای اکسپرس انتری که می‌خواهند جز اکسپرس انتری استان PEI در نظر گرفته شوند باید در سیستم Expression of Interest این استان یک پروفایل بسازند. سپس پروفایل‌ها بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، زبان، سابقه کار، پیشنهاد شغلی و داشتن ارتباطات ارزیابی و امتیازدهی می‌شوند. آن بخش از کاندیداهای اکسپرس انتری که از آن‌ها از طریق برنامه اکسپرس انتری دعوت شده است ۹۰ روز فرصت دارند تقاضای کامل خود را به دفتر مهاجرت استان پرنس ادوارد آیلند ارائه کنند. متقاضیانی که توسط استان PEI کاندید شده‌اند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و با این حساب شانس خود را برای دریافت ITA و اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهند. لازم به ذکر است که دسته‌ی لیبر ایمپکت استان PEI برای افرادی است که دارای مهارت و تجاربی هستند که در بازار کار این استان مورد نیاز است. این دسته‌ی مهاجرتی به سه زیرمجموعه‌ی Skilled Workers، Critical Workers و International Graduates تقسیم می‌شود.

 

برنامه‌های جنجالی کسب و کار استان PEI بسته شدند

دولت جزیره‌ی پرنس ادوارد هفته‌ی گذشته اعلام کرد که قرعه کشی ۲۰ سپتامبر آخرین دور از صدور دعوتنامه برای دسته‌ی برنامه‌های مالکیت ۱۰۰ درصدی و مالکیت ناقص بیزنس ایمپکت خواهد بود. این برنامه‌ها به کاندیداها اجازه می‌دادند که در ازای تاسیس کسب و کار در استان پرینس ادوارد آیلند توسط این استان کاندیدای اقامت دائم شوند. اما طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد که بسیاری از افراد پس از دریافت اقامت دائم هرگز در این استان کسب و کاری افتتاح نکرده بودند. پرنس ادوارد آیلند می‌گوید که برنامه ویزای کار بخش بیزنس ایمپکت را همچنان حفظ خواهد کرد؛ این برنامه برای کارآفرینان مهاجر ویزای کار موقتی صادر می‌کند تا آن‌ها بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و فقط پس از بررسی عملکرد آن‌ها و تایید آن اقامت دائم را دریافت کنند.

error: Content is protected !!