2024/04/18

قوانین کار در کانادا برای ایرانی ها و مهاجرها

کار در کانادا

قوانین کار برای ایرانی ها و مهاجرها | کار در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه ی تحصیل و کار می باشد و با پیشرفت تکنولوژی نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم می باشد و افراد به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و به همین دلیل بیشتر افراد کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنند اما کار کردن در کانادا قوانین خاص خود را دارد که در این مقاله از ایران مهاجر قصد داریم به بررسی قوانین کار در کانادا برای ایرانیان و مهاجرین بپردازیم پس تا انتها با همراه باشید .

قوانین استخدامی در کانادا شامل دو بخش فدرال و ایالتی می باشد و برای رعایت حقوق بین کارگر و کارفرما این قوانین تعیین شده اند و در قوانین کار کانادا کارفرما از برخورد با کارگر بر اساس نژاد و جنسیت خودداری می کند .

  • عدم تبعیض جنسیتی

طبقب قوانین کار کانادا هیچ گونه تبعیض جنسیتی بین زن و مرد در شغل مدنظر وجود ندارد و اگر خانمی د ر جایگاه شغلی آقا قرا گیرد و تمام وظایف کاری خود  را به درستی انجام دهد میزان حقوق دریافتی آن دقیقا برابر میزان حقوق آقا خواهد بود .

  • عدم تبعیض نژادی و اعتقادی

ملاک و معیار کارکردن در کانادا د رست کار کردن می باشد و در هنگام استخدام نیز هیچ سوالی در مورد نژاد و اعتقادات شما پرسیده نمی شود و مهاجرین و ایرانی ها می توانند در تمام شغل ها با شهروندان کانادایی رقابت کنند و تنعا شغل های سیاسی که تنها شهروندان کانادایی می توانند در آن ها قرار داشته باشند .

  • مرخصی سالانه

طبق قانون کار کانادا افراد دارای دو هفته مرخصی در طول سال می باشند . اگر از  مرخصی های خود استفاده نکنید و در تمام طول سال کار کنید کارفرما مبلغی را برای تعداد روزهای مرخصی خود که استفاده نکرده اید به شما می پردازد.

کار در کانادا

  • تعطیلات رسمی (تعطیلات فدرال و استانی)

در کانادا تعطبلات رسمی وجود دارد که شامل تعطیلات فدرال و استانی می باشد در صورتی که شما نصف از ماه قبل از تعطیلات را کار کرده باشید در روزهای تعطیل حقوق به شما تعلق می گیرد . همچنین کارمندهایی  که در روزهای تعطیل ملی، مجبور به کار کردن می باشند اگر 11 ساعت کار  کنند 1 و نیم برابر حقوق معمولی به آن ها پرداخت می شود و در صورت بیشتر از 11 ساعت حقوق 2 برابر حقوق معمولی به آن‌ها پرداخت می‌شود. همچنین می توانند به عنوان کار در  روز تعطیل یک روز مرخصی نیز ذریافت کنند .

  • مالیات

طبق قانون کار در کانادا مقداری از حقوق کارمند به عنوان مالیات و حق بیمه از او کسر می شود و کارفرما باید این مبلغ را کسر کند و به اداره مالیات واریز نماید .

  • ساعت کاری

ساعت کاری در کانادا طبق قانون کار در کانادا حدود 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته می باشد . البته در بعضی از مشاغل تولیدی با توجه به رضایت کارگر  ممکن است سعت کاری بیشتر شود که بابت آن اضافه کاری دریافت خواهد کرد .

قانون کار و دریافت امتیاز

دریافت امتیاز از طریق سیستم اکسپرس اینتری :

درصورتی که سن شما زیر 35 سال باشد طبق قانون کار کانادا 12 امتیاز دریافت می کنید ، اما در صورتی که سن شما بالای 35 سال باشد به ازای هر سال یک امتیاز از 12 امتیاز شما کم می شود . مثلا اگر شما 36 سالتان باشد ، ۱۱ امتیاز می گیرید .

دریافت امتیاز از مدرک تحصیلی :

مقدار امتیازی که دریافت می کنید باتوجه به مدرک تحصیلی شما متفاوت می باشد . مثلا در صورت ارائه مدرک فوق دیپلم 19 امتیاز به شما داده می شود ، پس سعی کنید مدرک بالاتری را ارائه دهید تا امتیاز بیشتری دریافت کنید .

دریافت امتیاز از طریق سابقه کار :

طبق قانون کار کانادا اگر یک سال سابقه کار ارائه دهید، 9 امتیاز، 2 تا 3 سال سابقه کار ارائه دهید، 11 امتیاز، 4 تا 5 سال سابقه کار ارائه دهید، 13 امتیاز به شما داده می شود  .

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به کانادا

کانادا کشور خوبی برای تحصیل و کار می باشد و سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند . برای دریافت مهاجرت کاری به کانادا باید طبق قانون کار کانادا مدارک مورد نیاز را ارائه دهید . در ادامه این مدارک را به شما معرفی می کنیم :

  • ارائه مدارک تایید عدم سوء پیشینه
  • ارائه پاسپورت
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه نامه گواهی تمکن مالی
  • داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی
  • گواهی تایید سلامت پزشکی

سعی کنید این مدارک را به درستی ارائه دهید تا درخواست شما رد نشود.

مهاجرت به کانادا

مقالات مرتبط:

حقوق کار دانشجویی در کانادا

ویزای کار کانادا 2021(شرایط و هزینه)

چگونه می توان در کانادا به عنوان یک فرد تازه وارد کار پیدا کرد؟

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

تیم متخصص و قدرتمند ایران مهاجر شرایط شما را بررسی می کند و باتوجه به آن بهترین راه را برای مهاجرت کردن به شما پیشنهاد می کند و در صورتی که با روش پیشنهادی به شما برای مهاجرت موافق بودید می توانید مراحل مهاجرت را به کارشناسان ما بسپارید تا مهاجرتی راحت را داشته باشید .

ایران مهاجر دارای مشاوران حرفه و کاربلد می باشد که با سالها سابقه در این کار می توانند در هر زمینه مهاجرتی مانند ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و… بهترین راه کرد را به شما ارائه دهند .

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت از راهنمایی های این موسسه استفاده کنند و مهاجرتی راحت و بدون دردسر را داشته باشند .

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید .

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!