2024/04/20

لغو موقت تمام پروازها از بریتانیا به کانادا

لغو موقت تمام پروازها از بریتانیا به کانادا

کانادا در تازه‌ترین اقدام برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از روز 20 دسامبر تمام پروازها از بریتانیا به این کشور را لغو کرده است. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و نیز چند تن دیگر از مقامات کانادایی این خبر را در توییتی اعلام کرده‌اند.

 

بیل بلر نماینده‌ی پارلمان کانادا گفته است که این محدودیت‌ها در مرحله‌ی نخست به مدت 72 ساعت برقرار خواهد بود و سپس کانادا این سیاست را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد. آقای بلر در توییت خود علت این تصمیم را چنین عنوان کرده است: «ما این اقدام مهم را انجام دادیم تا از کانادایی‌ها حفاظت کنیم و جوامع کانادا را امن نگه داریم. این اقدامات پس از توصیه‌ی مقامات مسئول در حوزه‌ی سلامت اتخاذ شده‌اند. محدودیت‌ها اول به مدت 72 ساعت خواهد بود و بعدا ممکن است آن را تمدید یا تشدید کنیم.»

 

علاوه بر این مسافرانی که از بریتانیا به کانادا می‌روند تحت معاینات شدیدتری قرار دارند. دولت کانادا به مطبوعات گفته است که این تصمیم را بعد از انتشار خبری مبنی بر شیوع نوعی جدید از کرونا در بریتانیا اتخاذ کرده است. در حال حاضر اطلاعات اندکی در مورد نوع جدید کرونا وجود دارد اما دولت کانادا و متخصصان بهداشت و سلامت در سراسر جهان گفته‌اند که در حال مطالعه و بررسی آن هستند.

 

دولت کانادا 40 میلیون دلار برای حمایت ازCanadian COVID-19 Genomics Network (شبکه ژنوم کووید 19 کانادا) جهت مطالعه‌ی تکامل ژنتیکی کووید و انواع آن تخصیص داده است.

 

گفتنی است محدودیت‌های جدید علاوه بر محدودیت قبلی است که از ماه مارس اعمال می‌شود. با اینکه برخی مهاجران، کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی و اعضای خانواده‌ها از محدودیت‌های سفر به کانادا معاف هستند اکثر اتباع خارجی نتوانسته‌اند طی این مدت یعنی از ماه مارس به کانادا سفر داشته باشند.

 

به غیر از چند مورد استثنا، افرادی که وارد کانادا می‌شوند باید خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنند. اوایل ماه می بود که ابتلا به کرونا در کانادا به اوج خود رسید اما کانادا توانست در سراسر تابستان امسال کرونا را مهار کند. از ماه سپتامبر مجددا موارد ابتلا به کرونا در کانادا افزایش یافته است و اخیرا کانادا گزارش کرد که روزانه 7000 نفر به کرونا مبتلا می‌شوند؛ این در حالی‌ست که در سوم می که اوج ابتلا به کرونا در کانادا بود 2760 نفر مورد گزارش شده بود.

 

همانطور که قبلا گفته شد، اخیرا کانادا بزرگ‌ترین کمپین واکسیناسیون خود را با واکسن Pfizer-BioNTech آغاز کرد. تا به اینجا کانادا انتظار دارد حداقل چهار میلیون دز از این واکسن را در انتهای ماه مارس 2021 خریداری کند که برای واکسینه کردن دو میلیون نفر کافی خواهد بود. علاوه بر این Health Canada در حال حاضر به بررسی متقاضیان تست واکسن جهت تایید می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!