2024/03/28

لیست 5 تا از بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آن ها

مدارس کانادا

لیست 5 تا از بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آن ها

تحصیل در یک دانشگاه معتبر می تواند آینده فرد را جهت یافتن یک شغل مناسب و کسب درآمد خوب تا حدی تضمین کند. اگر تمایل داشته باشید که در یکی از دانشگاه های برتر دنیا ادامه تحصیل دهید، ارائه یک مدرک دیپلم معتبر می تواند شانس پذیرش شما را در این دانشگاه ها افزایش دهد.  این نکته را باید در نظر داشته باشید که تحصیل در یک مدرسه خوب، در کشوری که یک نظام آموزشی معتبر و شناخته شده دارد و همچنین دریافت مدرک دیپلم با اعتبار بالا می تواند مقدمه را برای تحصیل شما در دانشگاه های برتر و شناخته شده جهان باشد. در این مقاله سعی داریم که شرایط تحصیل در مدارس کانادا را بررسی کنیم و به معرفی تعدادی از بهترین مدارس کانادا بپردازیم.

بهترین مدارس کانادا برای تحصیل

تحصیل در کانادا تنها مختص به دانشجویان و دانشگاه‌ها نمی‌شود. بسیاری از والدین فرزندانشان را برای تحصیلات متوسطه و حتی پیش از آن راهی کانادا می کنند. بنابراین تجربه تحصیل در بهترین مدارس کانادا می‌تواند برای آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان ذخیره‌ای بسیار ارزشمند باشد.

سعی ما بر این است شما با تعدادی از برترین مدارس کانادا آشنا شوید. مدارسی که هم دارای اعتبار بیشتری می باشند و هم  انتخاب بهتر و مناسب تری برای دانش آموزان بین المللی هستند.

سعی کنید از بهترین مدارس کانادا که بین المللی می باشند پذیرش دریافت کنید به این دلیل که اکثر دانشجویان این مدارس دانشجویان بین المللی هستند و در این محیط چند فرهنگی یادگیری زبان انگلیسی و ادغام در محیط بسیار ساده تر اتفاق می افتد. توجه داشته باشید که انتخاب مدرسه در کانادا به دقت و حساسیت زیادی نیاز دارد. در واقع انتخاب یک مدرسه مناسب که مخصوص دانش آموزان بین المللی باشد و حمایت‌های لازم از دانش آموز صورت پذیرد از حساسیت زیادی برخوردار است.

شما می توانید بر اساس تقسیم بندی ایالت ها و قلمروهای کانادا فهرست کامل مدارس کانادا را از طریق وب سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش کانادا مطالعه کنید. با این حال در ادامه لیست کامل‌ و اطلاعات قابل توجهی در خصوص تعدادی از بهترین مدارس کانادا در اختیار شما می‌گذاریم.

  • تکمیل فرم های پذیرش
  • اسکن رنگی از پاسپورت شخص متقاضی دارای مدت اعتبار بیش از 6 ماه
  • ارائه پاسپورت قیم قانونی دانش آموزان زیر 18 سال الزامی است
  • ترجمه سه سال اخیر کارنامه تحصیلی متقاضی با فرمت pdf
  • ارائه دو قطعه قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ (با فرمت pdf یا jpeg))
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
  • پرداخت هزینه پذیرش مدرسه( بین 30% تا تمام هزینه ) بر مبنای درخواست مدرسه

لیست 5 تا از بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آن ها

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

نکته بسیار حائز اهمیتی که بایستی  در ابتدای کار در نظر داشته باشید این است که که نظام آموزشی کشورهای انگلیسی زبان از جمله کانادا رایگان نمی باشد. اگرچه هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه های دولتی در مقایسه با مدارس و دانشگاه های خصوصی بسیار متفاوت است ولی امکان تحصیل به صورت تقریباً رایگان حتی برای شهروندان این کشورها نیز وجود ندارد. تنها در صورتی که شخص موفق به دریافت فاند یا بورسیه شود که این مورد هم هم بیشتر مربوط به مقاطع دانشگاهی می باشد. پس اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین مدارس کانادا را دارید بایستی پشتوانه مالی ( حداقل) را در نظر داشته باشید. هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای یک سال، بین 8 تا 20 هزار دلار کانادا به صورت متغیر است. این  شهریه بسته به نوع مدرسه، امکاناتی که ارائه می دهد، شهر و منطقه ای که در آن واقع شده, ممکن است متفاوت باشد.

افرادی که اقامت کانادا را ندارند و قصد دارند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل در مقطع مدارس به کانادا بفرستند به طور معمول باید فرزندان خود را در مدارس شبانه روزی و خصوصی کانادا ثبت نام کنند ؛زیرا فرزند زیر 18 سال به دلیل این که سن او زیر سن قانونی است باید  یک سرپرست و قیم قانونی در کانادا داشته باشد، که مدرسه این نقش را بر عهده خواهد گرفت. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی و خصوصی کانادا از سالی 40 هزار دلار کانادا شروع می شود. تحصیل در بهترین مدارس کانادا ممکن است تا 80 هزار دلار کانادا هزینه داشته باشد. البته  مدارس شبانه روزی و فول برد هزینه تحصیل و زندگی را به صورت یکجا دریافت می کنند ( در حدود 40 هزار دلار کانادا ) ودیگر نیازی نیستکه  شما بابت هزینه های زندگی مبلغی در نظر داشته باشید. گاهی افراد مایل هستند که در مدارس روزانه ثبت نام کنند و برای محل اقامت, خوابگاه خصوصی یا اقامت هوم استی را انتخاب کنند. در اقامت هوم استی دانش آموز با یک خانواده کانادایی که مورد تائید دولت این کشور است زندگی می کند. این نوع اقامت برای دانش آموز به صرفه تر است،  زیرا هزینه های زندگی و اقامت  به عهده او نیست که هزینه تحصیل از 30 هزار دلار کانادا شروع می شودهمچنین کمک می شود تا وی سریع تر با محیط و اجتماع کانادا مانوس شود و با فرهنگ آن آشنا شود.

مدارس کانادا: راهنمای جامع شرایط تحصیل و مدارک مورد نیاز

بهترین مدارس کانادا

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا

هزینه مدارس دولتی: 8 تا 20 هزار دلار کانادا

هزینه مدارس خصوصی: حداقل 17 هزار دلار کانادا

هزینه اقامت: 10 تا 15 هزار دلار کانادا

لیست 5 مدرسه برتر کانادا

از آنجایی که برخی از مدارس کانادایی بر دانشجویان بین المللی تمرکز بیشتری دارند توصیه ما بر این است که از بین این مدارس دست به انتخاب بزنید. تحصیل فرزندانتان به مراتب در این مدارس با راحتی و آرامش بیشتر همراه خواهد بود.

  • مدرسه بادول Bodwell که در شمال شهر ونکوور قرار دارد و میزبان دانش آموزان بین المللی می باشد.
  • مدرسه کالج اشبریAshbury college یکی از بهترین مدارس کانادا در شهر اواتا می باشد. متوسط تعداد دانش آموزان هر کلاس 17 نفر می باشد که 100% این دانش آموزان موفق به پذیرش در دانشگاه می شوند.
  • مدرسه برنکسوم هال Branksome Hall مدرسه ای دخترانه مشهور در شهر تورنتو می باشد.
  • مدرسه سنت جورج George’s school Vancouver
  • مدرسه بیشاپ Bishop’s college school
  • مدرسه برنتوود کالج Brentwood college school
  • مدرسه برونته کالج Bronte college
  • مدرسه فالفورد آکادمی Fulford Academi
  • مدرسه جی ادیسون Addison school
  • مدرسه لیک فیلد کالج Lakefield college school
  • کالج ریدلی

این مدرسه  در نزدیکی دریاچه آنتاریومی باشد و یکی از معتبرترین و بهترین مدارس کانادا است. این مدرسه خصوصی  بوده و دارای مجموعه های آموزشی، زمین های ورزشی و تفریحی و خوابگاه می باشد. با توجه به سیستم آموزشی این مدرسه  دانش آموزان این امکان را دارند تا در زمینه های تحصیلی، هنری و ورزشی پتانسیل های خود را به حداکثر رسانده و استعدادهایشان را را شکوفا کنند. دانش آموزان پس از اتمام تحصیل دیپلم بین المللی دریافت می کنند. تقریبا تمام فارغ التحصیلان کالج ریدلی وارد دانشگاه های معتبر کانادا یا آمریکا می شوند. هزینه تحصیل در کالج ریدلی  70-750 دلار کانادا برای یک سال می باشد. همچنین برای گذراندن دوره های تابستانه در این کالج هزینه آن برای یک دوره چهار هفته ای برابر با 5-100 دلار کانادا می باشد.

  • خوابگاه
  • کلاس های فوق برنامه ورزشی و هنری
  • سنین 10 تا 18 سال
  • دختران و پسران زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و چینی
  1. کالج سنت اندرو (SAC)

یک مدرسه خصوصی  برای پسران 10-18 ساله است. کالج سنت اندرو شامل زیر ساخت های مختلف آموزشی، خوابگاه و زمین های ورزشی می باشد. هم به صورت روزانه (بدون اقامت) و هم در یک پانسیون می باشد.  دو گروه شامل مدرسه راهنمایی (کلاس های 5-8) و مدرسه عالی (کلاس های 9 تا 12) در این کالج وجود دارد. این کالج که در سال 1899 تاسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین و معتبرترین مدارس پسرانه در کانادا می باشد. هزینه تحصیل در کالج سنت اندرو برای یک سال برابر با 63-760 دلار کانادا می باشد.

  • خوابگاه
  • کلاس های فوق برنامه ورزشی و هنری سن 10 تا 17 سال
  • پسران
  • آموزش زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی

 

  1. Brookes Westshore Private Boarding School (کالج بروک غربی)

دبیرستان بروک غربی کانادا یک کالج شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیا است .دانش آموزان کالج بروکس وستشور پس از فارغ التحصیلی دو مدرک دیپلم IB DP Diploma و BC Dogwood Diploma  را دریافت می کنند. اغلب فارغ التحصیلان کالج بروکس وستشور در موسسات آموزش عالی کانادا یا ایالات متحده آمریکا مشغول به تحصیل می شوند. دانش آموزان این کالج به راحتی وارد برترین و معتبرترین دانشگاه ها از جمله دانشگاه مک گیل کانادا، دانشگاه نیویورک، دانشگاه بوستون، دانشگاه تورنتو و بسیاری دیگر از دانشگاه های معتبر کانادا، آمریکا و سایر کشورهای دنیا می شوند.

  1. Rosseau Lake College (کالج RLC)

این کالج به دلیل اینکه در ساحل دریاچه روسو واقع شده است به دانش آموزان  این امکان را می دهد که  زمان زیادی را در فضای باز بگذرانند و کلاس ها در فضای باز، تمرینات ورزشی، پیک نیک های مختلف، پیاده روی و اردوهای طبیعت گردی برگزار شوند. برنامه درسی این کالج مطابق با استانداردهای بالای وزارت آموزش و پرورش کانادا و وزارت آموزش و پرورش استان انتاریو می باشد که بر اساس برنامه های آموزشی انگلستان است. معمولا تعداد دانش آموزان در یک کلاس بیش از 12 نفر نمی باشد و نسبت معلمان به دانش آموزان برابر با 1 به 8 می باشد.هزینه تحصیل در کالج RLC  برای هر ترم تحصیلی  29,800 دلار کانادا می باشد و دانش آموزان سنین بین 15 تا 18 سال می توانند برای مقطع دبیرستان برای تحصیل در این کالج پذیرش دریافت نمایند. کالج RLC دارای 4 خوابگاه مجزا برای دختران و پسران است که دارای امکانات زیادی است:

  • خوابگاه
  • کلاس های فوق برنامه آموزشی
  • سنین 15 تا 18 سال
  • دختران و پسران
  1. Albert College (کالج آلبرت)

کالج آلبرت در قرن 19 تاسیس شده ویک مدرسه شبانه روزی است. دانش آموزان می توانند در زمینه های مختلف هنری، تحصیلی و ورزشی استعدادهایشان را شکوفا سازند. آمارها نشان می دهد که با توجه به فعالیت کادر آموزشی 99 درصد از فارغ التحصیلان کالج سنت اندرو وارد دانشگاه های برتر کانادا و ایالات متحده آمریکا می شوند. برنامه های آموزشی این کالج شامل 5 شاخه اصلی آموزش های تئوری، توسعه خلاق، فعالیت های اجتماعی، فعالیت های ورزشی و فعالیت های ماجراجویانه می باشد. دانش آموزان سنین 12 تا 18 سال می توانند برای تحصیل در کالج آلبرت پذیرش دریافت نمایند. هزینه تحصیل در مقطع راهنمایی و برای سنین 12 تا 14 سال  61-490 دلار کانادا در سال و برای مقطع دبیرستان که شامل سنین 14 تا 18 سال می باشد 97-460 دلار کانادا برای یک سال می باشد. همچنین کالج آلبرت دوره های زبان انگلیسی را برای سنین 12 تا 18 سال ارائه می دهد که هزینه آن برای یک ترم 2-500 دلار کانادا می باشد. دانش آموزان می توانند برای ترم تابستان نیز ثبت نام نمایندکه علاوه بر یادگیری زبان، به فعالیت های فوق برنامه بپردازند. هزینه ثبت نام ترم های تابستانه کالج آلبرت برابر با 4-500 دلار کانادا و طول دوره برابر با 3 هفته می باشد.

آن‌چه باید درباره‌ی مدارس شبانه‌روزی کانادا بدانید (قسمت اول)

آن‌چه باید درباره‌ی مدارس شبانه‌روزی کانادا بدانید (قسمت دوم)

مدارس متوسطه در کانادا چگونه‌اند؟

تحصیل در مدارس کانادا برای افراد غیر بومی چگونه است؟

دانشگاه‌ها/مدارس کانادا به روی دانشجویان خارجی باز شد

بهترین مدارس کانادا برای تحصیل

مدارس دولتی کانادا

تحصیل کردن در مدارس دولتی کانادا برای افرادی که شهروند آن کشور هستند و یا اقامت دائم در آن کشور را دارند به صورت رایگان می باشد، اما دانش آموزانن خارجی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند باید شهریه پرداخت نمایند.

مدارس دولتی کانادا

بهترین مدارس کانادا

لیست مدارس دولتی در کانادا

در اینجا تعدادی از مدارس دولتی کانادا را به شما معرفی می کنیم :

  • مدرسه ناحیه ابوتسفورد (Abbotsford School District)
  • مدرسه Chinook International Program
  • مدرسه Battle River School Division
  • مدرسه دولتی New Brunswick International Student Program
  • مدرسه دولتی Central Quebec School Board

مدارک مورد نیاز برای پذیرش مدارس در کانادا :

باید برای گرفتن پذیرش از بهترین مدارس کانادا یک سری مدارک را آماده کنید و بر اساس منطقه جغرافیایی  مورد نظر و سطح مدرسه ای که تصمیم دارید در آن تحصیل کنید یک مدرسه مناسب را انتخاب کنید. از آنجایی که برخی از مدارس کانادایی بر دانشجویان بین المللی تمرکز بیشتری دارند توصیه ما بر این است که از بین این مدارس دست به انتخاب بزنید. تحصیل فرزندانتان به مراتب در این مدارس با راحتی و آرامش بیشتر همراه خواهد بود.

  • مدرسه بادول Bodwell که در شمال شهر ونکوور قرار دارد و میزبان دانش آموزان بین المللی می باشد.
  • مدرسه کالج اشبریAshbury college یکی از بهترین مدارس کانادا در شهر اواتا می باشد. متوسط تعداد دانش آموزان هر کلاس 17 نفر می باشد که 100% این دانش آموزان موفق به پذیرش در دانشگاه می شوند.
  • مدرسه برنکسوم هال Branksome Hall مدرسه ای دخترانه مشهور در شهر تورنتو می باشد.
  • مدرسه سنت جورج George’s school Vancouver
  • مدرسه بیشاپ Bishop’s college school
  • مدرسه برنتوود کالج Brentwood college school
  • مدرسه برونته کالج Bronte college
  • مدرسه فالفورد آکادمی Fulford Academi
  • مدرسه جی ادیسون Addison school
  • مدرسه لیک فیلد کالج Lakefield college school

اگر به طور کامل مدارک شخص دانش آموز به سفارت کانادا ارائه نگردد امکان رد شدن ویزای متقاضی بالاست.

به طور کلی مدارس کانادا به سه دسته مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی تقسیم بندی می شوند و باید در نظر داشت که دانش آموزان بین المللی باید برای تحصیل در دبیرستان های دولتی شهریه پرداخت کنند ولی تحصیل برای کسانی که دارای اقامت موقت کانادا و یا شهروند کانادا می باشند رایگان است.

از نظر شهریه مدارس بر اساس کیفیت خدمات، امکانات و آموزش متغیرهستند و از آنجایی که مدارس دولتی کانادا از اهمیت بالایی برخوردار هستند گران ترین محله ها در شهرهای کانادایی محله های است که مدارس مشهور و معتبر دولتی در آنها واقع شده است.

تحصیل در کانادامیانگین هزینه‌های مدارس مختلف :

  • مدارس دولتی : 14 هزار دلار
  • مدارس خصوصی : بین 30 تا 60 هزار دلار
  • مدارس شبانه‌روزی: بین 30 تا 60 هزار دلار

از آنجایی که دانش‌آموزان سالانه بیمه‌ای 1000 دلاری دریافت می‌کنند لازم نیست نگران هزینه‌های درمانی احتمالی فرزندتان نیز باشید.

در تمام مدارس کانادا مشاورانی مشغول فعالیت هستند که تمامی دانش آموزان را زیر نظر دارند بنابراین نگران روحیه فرزندانتان نیز نباشید و به علت فراوان بودن دانش‌آموزان خارجی در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان کانادایی با آنها، اصلاً احساس غریبی نخواهند داشت و خیلی زود با محیط وفق پیدا خواهند کرد.

همراهان متقاضی تحصیل در کانادا مثل پدر و مادر از طریق ویزای توریستی به مدت 6 ماه می توانند در خاک کانادا اقامت داشته باشند و بهتر است توجه داشته باشید که این مدت 6 ماه حضور در خاک کانادا به صورت 3 ماه می باشد یعنی والدین دانش آموزان پس از 3 ماه حضور در کشور کانادا بایستی یک خروج از خاک داشته و مجددا جهت 3 ماه دوم می توانند وارد خاک کانادا شوند.

برنامه های مدارس کانادا بر پایه آموزش های غیر سکولا و غیر مذهبی و یا بر اساس آموزه های مذهبی و دینی هستند.

 سخن پایانی

تحصیل در یکی از بهترین مدارس معتبر کانادا می تواند مسیر فرد را برای ورود به برترین دانشگاه ها، چه در کانادا و چه سایر کشورهای دنیا هموار سازد. کانادا یکی از کشورهایی است که استاندارد های زندگی و رفاه در آن نمود میکند . همان طور که گفته شد تحصیل در بهترین مدارس کانادا می تواند مقدمه ای باشد برای ورود به برترین دانشگاه ها در دنیا باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت ایران مهاجر مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!