2024/03/29

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

در ابتدا برای اینکه بدانید مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر طول می کشد باید بدانید ویزای تحصیلی چیست و چه شرایطی دارد؟

از آنجایی که کشور کانادا بالاترین استانداردهای آموزشی در دنیا را دارد و جزو ۵ دانشگاه معتبر جهانی است و جایگاه ویژه ای در رنکینگ دانشگاه های برتر دنیا دارد و دارای محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین المللی می باشد..

پس اگر می خواهید در این کشور ادامه تحصیل دهید به ویزای تحصیلی کانادا برای دوره‌های آموزشی که بیشتر از ۶ ماه طول می کشد نیاز دارید.

مواردی که برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید انجام شود عبارتند از :

  • پذیرش گرفتن از موسسات آموزش عالی کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا نیز باشد.
  • تمکن مالی جهت توانایی زندگی و تحصیل در کانادا به مدت حداقل یک سال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماهه
  • داشتن نمرات و معدل بالا
  • مدرک زبان و نمره زبان بالا
  • معرفی نامه از 2 یا چند استاد
  • داشتن مقالات ثبت شده و دارای اعتبار
  • ارائه نمودن برنامه تحصیلی دقیق و قانع کننده

ارائه مدارکی مثل سند ملکی و سند ازدواج جهت اثبات اینکه پس از فارغ التحصیلی قصد ماندن در کشور کانادا را ندارد.

تحصیل در کانادا

پیگیری و بررسی مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا :

در هنگام درخواست ویزا شما حتما باید به مدت زمان صدور ویزا توجه داشته باشید چون مدت زمان صدور ویزا موضوعی است که به جهت برنامه ریزی های اولیه ای که متقاضیان باید داشته باشند دارای اهمیت می باشد. بنابراین اولین مرحله برای اخذ ویزا این است که با دانشگاه مدنظر هماهنی های اولیه صورت پذیرفته و تاییدیه را دریافت نمایید چون در صورتی که فاصله بین دریافت پذیرش تا صدور ویزا طولانی گردد امکان دارد که درخواست دانشجو توسط دانشگاه رد شود. در ضمن مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا به مسائل مختلفی بستگی دارد.

در ایران مدت زمانی که انگشت نگاری از شما می‌گیرند، نزدیک به سه ماه به طول می انجامد. این مدت زمان برای سفارت کشور کانادا برای اطلاع در مورد ویزای تحصیلی و زمانی جبرای تایید بیموتریک یا انگشت نگاری را لازم دارد. اگر شما این اسناد و مدارک را که برای تایید پذیرش شما لازم می باشد بتوانید در مدت زمان مشخص شده بدون داشتن مشکل و ایرادی ارائه نمایید، این مدت زمان بیشتر نمی شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که برای داشتن خیالی آسوده و آرام از زمان تعیین شده برای امور مربوط به مهاجرتتان، با راهکارهایی که مشاورین به شما می دهند تلاش نمایید در پوشۀ مربوط به مدارک و اسناد خود همه موارد لازم و اضافی را نیز به همراه داشته باشید.

در ایران مدت زمانی که انگشت نگاری از شما می‌گیرند، نزدیک به سه ماه به طول می انجامد. این مدت زمان برای سفارت کشور کانادا برای اطلاع در مورد ویزای تحصیلی و زمانی جبرای تایید بیموتریک یا انگشت نگاری را لازم دارد. اگر شما این اسناد و مدارک را که برای تایید پذیرش شما لازم می باشد بتوانید در مدت زمان مشخص شده بدون داشتن مشکل و ایرادی ارائه نمایید، این مدت زمان بیشتر نمی شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که برای داشتن خیالی آسوده و آرام از زمان تعیین شده برای امور مربوط به مهاجرتتان، با راهکارهایی که مشاورین به شما می دهند تلاش نمایید در پوشۀ مربوط به مدارک و اسناد خود همه موارد لازم و اضافی را نیز به همراه داشته باشید.

در صورت کیفیت تکمیل نمودن پرونده مرحله‌ ای است که باعث میگردد در زمانی که تعیین شده ویزای تحصیلی خود را بگیرید، پس سعی کنید در این مورد کوتاهی نکنید. بسیاری از دانشجویان اجتماعی و فرصت شناس، کانادا را به عنوان مقصد در نظر می گیرند بدلیل اینکه آنها تمایل به بهره مند شدن از شیوه های نوین تدریس و زندگی و تحصیل در این کشور را دارند. همچنین یک ارزش دیگری نیز برای این انتخاب وجود دارد که آن هم در رابطه با مخارج دوران تحصیل می باشد. بنابراین دانشجویان بین المللی با مقایسه کردن هزینه‌ ها به این نتیجه می ‌رسند که کانادا از لحاظ مالی مقصد تحصیلی مناسبی می باشد، البته بجز این مزیت باید نسبت به مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا و شرایط آن آشنایی کافی وجود داشته باشد تا بر طبق شرایط انتخاب مناسبی بتوان داشت.

مشاوره جهت اخذ پذیرش ویزای دانشجویی

ریجکت ویزای کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ (قسمت اول)

ریجکت ویزای کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ (قسمت دوم)

ویزا تحصیلی در کانادا، تا زمان اتمام تحصیلات شما دارای اعتبار می باشد، دراین کشور سه ماه قبل از تمام شدن موعد شما این زمان از سوی مرکز یا موسسۀ تحصیلی شما یادآوری می‌گردد. و کسانی که  مقطع تحصیلی خود را در مدت زمان تعیین شده نتوانسته ‌اند به پایان برسانند، امکان تمدید مدت دوره برای آنها وجود دارد. ابته باید برای این کار باید واحد آموزشی خود را قبل از پایان دورۀ تعیین مطلع کنند. همچنین افرادی که مجبور به گذراندن مطالع قبل از ورود یا آمادگی آن دوره از سوی موسسۀ آموزشی در کانادا باشند، باید برای دورۀ اضافه و زمان لازم برای آن بر طبق قوانین پذیرش مشروط قبل از آغاز مقطع تحصیلی درخواست تمدید کنند. با گرفتن پذیرش در دوره از IRCC برای این زمان اضافی لازم برای گذراندن دورۀ آمادگی در آن می توانید اقدام کنید.

در کل باید گفت که مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی ایرانیان تا 5 هفته است؛ البته باید در نظر داشته باشید که نکته مهمی وجود دارد و آن اینکه مدت زمان بررسی 5 هفته ای شامل موارد زیر نمی گردد

زمانی که طول می کشد تا درخواست بین مرکز درخواست ویزا و اداره مهاجرت کانادا ارسال شود.

مدت زمانی که شما نیاز است تا اطلاعات مربوط به انگشت نگاری یا بیومتریک خود را ارائه دهید.

از آنجایی که طبق تغییرات وبسایت سفارت کانادا مدت زمان جواب انگشت نگاری از طرف سفارت کانادا 41 تا 121 روز کازی به طول می انجامد بنابراین با در نظر گرفتن مدت زمان لازم برای مراحل انگشت نگاری، تقریبا 3 ماه تخمین زده می‌شود.

لازم به ذکر است که این زمان مشروط به آن می باشد که کلیه مدارک متقاضی مثل نامه استادی پرمیت یا پذیرش تحصیلی او آماده باشد و نیازی به برگشت پرونده و تکمیل مجدد آن نباشد. در کل هر چه در تکمیل کردن مدارک و رعایت قوانین و مقررات مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی دقت بیشتری داشته باشید، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی نیز کوتاه ‌تر می شود.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

زمان رسیدگی :

در واقع زمان رسیدگی از روزی که اداره مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا درخواستی را دریافت کنند شروع می گردد و با تصمیم گیری نهایی نیز پایان می یابد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا طبق وبسایت رسمی سفارت کانادا، به عوامل زیر بستگی دارد :

  • نوع درخواست متقاضی.
  • تکمیل بودن یا نبودن درخواست متقاضی .
  • انتظار اداره مهاجرت کانادا که درخواست ها با چه سرعتی در سیستم رسیدگی شود.
  • تایید شدن اطلاعات متقاضیان ویزا چگونه است.
  • مدت زمانی که طول می کشد تا متقاضیان ویزا به هر درخواست یا موضوعاتی که به آنها ارسال می‌گردد، پاسخ دهند.
  • سایر عوامل.

آیا شما می خواهید در مدت زمان محدودی مهاجرت کنید؟

با استفاده از برنامۀ (Student Direct Stream) دانشجویانی که  بنا بر هر دلیلی در مدت کوتاهی می‌خواهند مرکز تحصیل خود را به کانادا منتقل کنند، جهت رسیدگی سریع‌تر به درخواست ویزای تحصیلی کانادا این برنامه خیلی مؤثر است و به آنها کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی نتیجه بررسی اطلاعات خود را دریافت کنند. با این روش برای اینکه بتوانید شرایط مهاجرت را با سرعت بیشتری به نفع خود جلو ببرید، درخواست خود را می توانید ارائه دهید. بر طبق این برنامۀ فراخوان می‌توانید نتیجۀ درخواست خود را در همان مدت هفت هفته دریافت کنید البته تعیین مدت زمان طی شدن این روند به عواملی مثل نوع و میزان شواهد در اسناد، مکان و مبدا زندگی شما و … بستگی دارد.

بنابراین شما برای تعیین زمان تقربی از دانشگاه مقصدی که درخواست ویزای تحصیلی برای آنها ارسال کرده‌اید پیگیری کنید یا از طریق موسسات معتبر در ایران پیگیر امور خود شوید. پس برای اطلاع از زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا و بقیه موارد مورد نیاز خود با مشاوران موسسۀ ایران مهاجر در ارتباط باشید. امید است که بتوانیم در این راه کنار شما عزیزان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!