2024/04/19

مراسم سیتی زن شیپی (citizenship) یا شهروندی کانادا

مراسم سیتی زن شیپی (شهروندی) کانادا

مراسم سیتی زن شیپی (شهروندی) کانادا: شهروندان کشور کانادا با داشتن یکی از قوی ترین پاسپورت‌های دنیا علاوه بر برخورداری از احترام فراوان، قادرند به ۱۴۲ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند و هر ساله بیش از ۱۶۰٫۰۰۰ نفر مهاجر سیتیزن شیپ (شهروندی) کشور کانادا را دریافت می‌کنند.

برای تعیین سطح دانش شما درباره‌ی کشور کانادا، شما باید آزمون شهروندی را بگذرانید. برای آمادگی بیشتر، می‌توانید جزوه‌ی آموزشی : «کشف کانادا – حقوق و مسئولیت‌های شهروندی» که توسط مرکز CIC تهیه شده است را مطالعه کنید. این جزوه برای مطالعه بصورت آنلاین، در فرمت‌های قابل چاپ و همچنین در فرمت‌های صوتی در دسترس است. شما همچنین می‌توانید یک نسخه‌ی چاپ شده را نیز سفارش دهید تا برایتان ارسال شود. معمولا CIC ، یک نسخه از این جزوه را به همراه تاییدیه‌ی دریافت تقاضا، برایتان پست می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از وب سایت‌های Multimedia موجود که دارای سوالات آزمون شهروندی می‌باشند، دانش خود را بیازمائید.

 

توانایی زبان شما در طی فرایند آزمون تعیین می‌شود. بر اساس نتایج آزمون شهروندی و ارتباطات شما با کارکنان CIC، کافی بودن توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. وقتی زمان آزمون فرا برسد، محل و زمان آزمون به شما اعلام می‌شود.

 

کارکنان CIC بر اساس عوامل مختلفی تصمیم می‌گیرند که آزمون شما کتبی باشد یا شفاهی. مثلا، اگر در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی یا فرانسه مشکل داشته باشید، آزمون شما شفاهی خواهد بود.

آزمون‌های شفاهی از طریق مصاحبه با قاضی شهروندی انجام می شود.

 

قبولی در تست شهروندی کانادا و تبدیل شدن به سیتیزن کانادا

Canadian Passport

اگر در این آزمون قبول شوید و مشخص شود که همه‌ی پیش نیازهای لازم برای شهروندی را دارید، از شما برای شرکت در مراسم شهروندی دعوت به عمل خواهد آمد.

 

در مراسم شهروندی، شما به میان خانواده‌ی کانادا پذیرفته می‌شوید و حقوق و مسئولیت‌های شهروندی کانادا را می‌پذیرید. قاضی شهروندی معمولا ریاست این مراسم را برعهده داشته و مراسم سوگند را اجرا می‌کند.

 

به محض اینکه در مراسم شرکت کرده و سوگند شهروندی را ادا نمودید، شهروند کانادایی محسوب خواهید شد و می‌توانید گواهی شهروندی خود را دریافت کنید. گواهی سیتیزن شیپ خود را در این مراسم دریافت خواهید کرد که تاریخ کانادایی شدن شما را نشان می‌دهد. این مدارک را در جای امن و مطمئنی نگهداری کنید. با ارائه‌ی همین مدرک می‌توانید پاسپورت کانادا را نیز بلافاصله به دست بیاورید.

تصاویر زیر مربوطند به مراسم سیتی زن شیپی (citizenship) کانادا یا همان شهروندی کانادا، که در این مراسم مدیر موسسه‌ی ایران مهاجر جهت همراهی و تبریک به تعدادی از مهاجرینی که از طریق این موسسه اقامت کانادا را دریافت کرده‌اند حضور یافته است.

error: Content is protected !!