2024/03/29

مروری بر شرایط تحصیل در کشور کانادا / پرمیت ها

مروری بر شرایط تحصیل در کشور کانادا/ پرمیت ها

اگر برای دوره‌های تحصیلی بیش از۶ ماه قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید و شهروند کشورهایی هستید که نیاز به ویزای تحصیلی کانادا دارند، امکان درخواست ویزای تحصیلی کانادا پس از دریافت نامه‌ی پذیرش یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا (و نامه CAQ در استان کبک) وجود دارد. نامه پذیرش در مقاطع بعد از دیپلم باید از موسساتی اخذ شود که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا آن‌ها را قبول داشته باشد. نام یکی از موسسات معتبر آموزشی کانادا Designated learning institutions که هر کدام دارای کد DLI منحصر بفردی بوده که باید در اپلیکیشن ویزا وارد شود. اگر در مدارس کانادا پذیرفته شده‌اید و دارای پذیرش هستید، می‌توانید برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کنید. تمامی مدارس مورد تایید اداره مهاجرت هستند. همچنین می‌توانید لیست موسسات معتبر هر استان را در سایت وزارت آموزش پروش کانادا مشاهده کنید. اگر متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کانادا زا ۱۸ سال کم سن‌تر باشد (minors)، باید یک فرد در کانادا نامه‌ای به اداره مهاجرت بدهد و مسئولیت آن کودک یا نوجوان را به عهده بگیرد. انجام آزمایشات پزشکی و سوپیشینه برای متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند الزامی نیست.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا می‌توانید تا پایان اعتبار ویزا ( که معمولا تا پایان دوره تحصیلی است) بدون محدودیت به کانادا سفر کنید. پس از دریافت پاسخ مثبت از اداره مهاجرت معمولا ویزای کوتاه مدتی در پاسپورت شما می‌خورد که به محض ورود به خاک کانادا افسر مربوطه ویزای تحصیلی را برای شما صادر خواهد کرد. هنگام ورود به کانادا نامه دریافتی از اداره مهاجرت و (برای تحصیل در کبک، نامه CAQ) را به همراه داشته باشید.

 

استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت مجوزی است که معمولا در هنگام ورود دانشجو در کانادا برای او صادر می‌شود. با داشتن استادی پرمیت کانادا، متقاضی مجاز به ماندن و تحصیل در کانادا خواهد بود. برای دوره‌هایی که در مدت ۶ ماه به اتمام می‌رسند به استادی پرمیت نیازی نیست. متقاضی تحصیل در کانادا می‌تواند با داشتن ویزای کوتاه مدت اقدام به تحصیل در کانادا کند، و طبق قوانین اداره مهاجرت در صورتی که قصد ادامه تحصیل پس از دوره‌ی ۶ ماهه را دارید، بهتر است از همان ابتدا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. اگر قبلا استادی پرمیت دریافت کرده‌اید ولی طبق مواردی که روی نامه استادی پرمیت مشخص می‌کنند پیش نرفته و از آن قوانین سرپیچی کرده باشید، درصورت درخواست برای هر نوع ویزای جدید تحصیلی باید ۶ ماه صبر کنید و این ۶ ماه در حقیقت نوعی جریمه برای متقاضی است. به طور مثال اگر طبق نامه استادی پرمیت شما اجازه کار را نداشته باشید ولی در زمان حضور در کانادا کار کنید و اداره مهاجرت این مسئله را بفهمد، در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی ۶ ماه از درخواست ویزا جریمه خواهید شد و حتی در صورت ارسال پرونده در این ۶ ماه پرونده شما مردود می‌شود.

 

نیازی به داشتن استادی پرمیت یا اصطلاحا ویزای تحصیلی کانادا برای دوره‌های پیش دبستانی نیست.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

  • نامه پذیرش از یکی از مراکز معتبر آموزشی ( به جز همسر فرد دارای استادی پرمیت(مجوز تحصیل) یا ورک پرمیت(مجوز کار) )
  • نامه CAQ فقط برای متقاضیان استان کبک
  • برنامه تحصیلی یا همان Study Plan
  • اسکن صفحات جدیدترین پاسپورت (فقط صفحه اول و صفحاتی که در آن‌ها مهر خورده را اسکن کنید)
  • اسکن صفحات پاسپورت‌های قبلی (فقط صفحه اول و صفحاتی که در آن‌ها مهر یا ویزا خورده را اسکن کنید)
  • اسکن شناسنامه ترجمه و تایید شده / اگر متاهل هستید اسکن شناسنامه همراهان را نیز در همین فایل اضافه کنید.
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • نامه تمکن مالی
  • اسناد نشان دهنده دارایی‌های شما
  • نامه‌های سابقه کاری و بیمه کاری
  • فرم‌های درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا
  • ۱۱۰ دلار برای دریافت CAQ از استان کبک (برای متقاضیان کبک)
  • ۱۵۰ دلار برای ویزای متقضای اصلی و ۱۵۵ دلار برای همراه
  • ۸۵ دلار برای انگشت نگاری هر متقاضی بالای ۱۴ سال

این هزینه‌ها توسط اداره مهاجرت دریافت می‌شوند و غیر قابل برگشت هستند.

 

نامه‌های مشروط پذیرش در دانشگاه‌ها:

 

نامه‌های مشروط پذیرش نامه‌هایی هستند که در آن‌ها دانشگاه یا کالج شرط یا شروطی را برای ورود به دوره لحاظ کرده است. در صورتی که متقاضی بتواند به افسر اداره مهاجرت اثبات کند که قادر به رعایت آن شروط است در صدور ویزا مشکلی نخواهد بود. در صورتی که پذیرش مشروط به دوره زبان گرفته شده است باید دقیقا مشخص شود که در خصوص زبان انگلیسی متقاضی چه برنامه‌ای در دانشگاه وجود دارد.

 

هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضی تحصیل در کانادا باید بتواند هزینه‌های تحصیل در کانادا را برای سال اول فراهم کند. مثلا اگر شهریه متقاضی در هر سال ۱۵ هزار دلار است، وی باید این مبلغ را به همراه هزینه مربوط به زندگی در سال اول از طریق حساب بانکی خود یا اسپانسر خود به سفارت اثبات کند. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا بسیار با اهمبت بوده و در صورتی که متقاضی نتواند آن را ثابت نماید، افسر ویزای تحصیلی او را مردود خواهد کرد.

error: Content is protected !!