2024/04/20

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟

عده‌ای به دلیل این‌که کانادا نسبت به خیلی از کشورها آب و هوای سردتر و مرطوب‌تری دارد برای مهاجرت و تحصیل د رآن دچار شک و تردیدند. اما، کانادایی‌ها قطعا کیفیت زندگیشان فوق‌العاده‌ است. در این کشور میزان جرم و جنایت خیلی کم است، افراد متخصص دستمزدهای خوبی دریافت می‌کنند و مراقبت‌های بهداشتی عالی است. در نظر داشته باشید که داشتن تحصیلات عالی می‌تواند فرصت‌های شما برای یافتن یک کار عالی را افزایش دهد.

یک بررسی جهانی در حوزه‌ی صنعت آموزش آشکار کرد که در حال حاضر، کشور کانادا به خاطر مقرون‌به‌صرفه بودن، امنیت و فرصت‌های کاری جذاب‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی می‌باشد.

این تحقیق در سال ۲۰۱۷ بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر انجام شد و از ۱۴۵۶ نهاد آموزشی پاسخ گرفت.

این پژوهش نشان می‌دهد که چرا یک موسسه یا کشور خاص از سوی دانشجویان انتخاب می‌شود و مبنای تغییراتِ ایجادشده در مقصد مورد نظر آن‌ها را توضیح می‌دهد.
همچنین در این تحقیق دغدغه‌ی دانشجویان را در ارتباط با هشت دسته‌ی اصلی بررسی شده که شرایط اخذ ویزا، مسائل مالی و امنیتی از جمله آن دغدغه‌ها هستند.
طبق این تحقیقات عده‌ی زیادی نگران امنیت شخصی هستند و برای این فاکتور بسیار اهمیت قائلند.

مزیت دانشگاه‌های کشور کانادا
گذشته از این‌که کانادا برای دانشجویان خارجی برای تحصیل جذاب‌ترین گزینه است، اطلاعات ثبت‌نام در سال ۲۰۱۶، نشان داده که تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کانادا ۱۷٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

آنژی باروک، تحلیل‌گر باسابقه‌ی سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از ادامه‌ی رشد تعداد دانشجویان خارجی که به کانادا می‌آیند، خبر داد. او ذکر کرد که میانگین رشد حدود ۹% است که این یعنی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است.

البته دلیل محبوبیت کشور کانادا، کمتر به سیاست‌های کشور آمریکا و رئیس‌جمهور آن دونالد ترامپ بستگی دارد و بیشتر به دلیل ویژگی‌های معمول در سیستم خودِ کشور کانادا (مثل امکانات تحصیلی بهتر و…) است.

جدیدترین نتایج تحقیق IDP Student Buyer Behavior نشان می‌دهد که کشور کانادا به خاطر فاکتورهایی مثل به صرفه بودن، امنیت، فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان و شرایط خوب ویزا گرفتن، برای تحصیل مقصد بسیار جذابی است.
به علاوه، دانشجویان خارجی در کشور کانادا، رضایت بیشتری از وضعیت تحصیلی آن جا دارند. که این مسئله به دلیل تجربیاتی است که انتظارات آن‌ها را در ارتباط با عوامل مختلف، به خوبی برآورده کرده است.

کانادا برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، بسیار محبوب است. دانشجویان خارجی علاوه بر این‌که به انواع بورسیه‌ها دسترسی دارند، می‌توانند در طول مدت تحصیل خود و بر اساس قوانین مشخص، در خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند.

دانشجویان خارجی در طول تحصیلشان در کانادا به طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی دسترسی دارند. این فرصت‌ها می‌توانند به عنوان یک دوره‌ی دستیاری برای کسب تجربه در یک زمینه‌ی خاص و یا به‌عنوان یک کار خدماتی برای تأمین هزینه‌های زندگی باشند. امکان کار و تحصیل هم‌زمان عموما بخش مهمی از تصمیم یک دانشجوی آینده‌نگر برای ادامه‌ی تحصیل در کاناداست.

دانشجویان فارغ‌التحصیل از کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا پس از پایان تحصیلشان، همچنان از مزیت‌های کار و اقامت در این کشور بهره‌‌مند می‌شوند. مثلا برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) به نیازی درخواست کار یا حداقل حقوق ندارند. این مجوز، نوعی مجوز کار آزاد و یا اصطلاحاً «باز» است که بسته به برنامه‌ی تحصیل، تا سقف حداکثر سه سال اعتبار خواهد داشت.

تجربیات حاصل از این اشتغال (PGWP) می‌تواند برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه‌هایی مثل Canadian Experience Class، Provincial Nominee Programs (PNPs) و Quebec Experience Class فاکتور ارزشمندی باشد.

error: Content is protected !!