2024/04/25

انجمن ICCRC هیچ قدرت قانونی در قبال مشاوران مهاجرت بدون مجوز ندارد

انجمن ICCRC هیچ قدرت قانونی در قبال مشاوران مهاجرت بدون مجوز ندارد

سه مرد هندی که می‌گویند فریب حقه‌های مهاجرتی یکسانی را خورده‌اند، درباره‌ی کلاهبرداری مورد ادعای خود به یک نهاد نظارتی که فکر می‌کردند می‌تواند به آن‌ها کمک کند، شکایت کردند: شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرتی کانادا (ICCRC)

 

John Murray رئیس و مدیر عامل انجمن ICCRC در برلینگتون است. او به CTV News گفت:« ما درباره‌ی کنترل و رسیدگی به صلاحیت اشخاصی که تحت نظارت و مجوز انجمن ICCRC فعالیت نمی‌کنند، اختیاری نداریم».

 

طبق گفته‌های آن سه مرد، آن‌ها به Karnail Singh Ghadial، که به مشاور مهاجرت ghost شهرت یافته و در بازار سیاه فعالیت می‌کرده است، اعتماد کردند. این مردان ادعا کردند که Ghadial به آن‌ها پیشنهاد کار تقلبی داده است که در نهایت موجب ابطال شانس کار کردن آن‌ها در کانادا و اخراجشان از این کشور شده است. Ghadial گفته است که او نمی‌دانسته این فرصت‌های شغلی تقلبی بوده‌اند.

 

Murray توضیح داد:«این مسئله معضل بزرگی برای ماست، ولی نمی‌توانیم اقدام خاصی در این باره انجام دهیم.»

 

با این وجود، انجمن مشاوران مهاجرتی کانادا شکایت خود را به اداره خدمات مرزی کانادا ( CBSA) ارائه داده است. اما این اداره اعلام کرده که به جای شکایت‌های موردی، به تقلب‌های گسترده‌تر رسیدگی می‌کند.

 

اما این شکایت‌های موردی می توانند توسط مجرمان تکرار شوند. ICCRC می‌گوید در دو سال گذشته ۹۸ مورد را به اداره CBSA ارجاع داده است که منجر به صدور ۱۶ اتهام شده است.

 

شاکیان می‌گویند که هیچ به روز رسانی جدیدی در رابطه با پرونده‌ی آن‌ها توسط CBSA صورت نگرفته است.

 

Kamalpreet Singh از Jalandhar در هندوستان گفت:«تنها چیزی که من می‌خواهم برقراری عدالت است».

 

علاوه بر این، ICCRC می‌گوید که فاقد قدرت‌های اجرایی حتی در مواجهه با اعضای دارای مجوز تحت نظارت خود است. این انجمن می‌تواند افراد خاطی را معرفی کند، مجوز آن‌ها را باطل کند و جریمه‌های کوچکی صادر نماید، اما در جمع‌آوری پول این جریمه‌ها با مشکلاتی مواجه است. همچنین نمی‌تواند شاهدان را به حضور در دادگاه‌ها مجبور کند و یا اسناد را جستجو و ضبط نماید.

 

Murray می‌گوید برای به دست آوردن اختیارات بیشتر توسط ICCRC پیگیری‌های کافی انجام شده است، اما همیشه یک جواب ثابت دریافت کرده‌ایم و آن هم این بود که به زودی انجام می‌شود، اما هنوز اقدامی نشده است.

 

Ahmed Hussen وزیر مهاجرت کانادا می‌گوید شکایاتی از قبیل این افراد هندی، توسط اتاوا بی‌اهمیت تلقی نشده‌اند.

او به  CTV News گفت:«ما هر چیزی که یکپارچگی سیستم مهاجرتی کانادا را به طور جدی تهدید کند مورد بررسی قرار می‌دهیم».

 

وقتی صحبت از کمک به مردم جهت مهاجرت به کانادا می شود، Ravi Jain (از انجمن وکلای کانادا) می‌گوید که چنین مشاغلی باید به وکلا، و نه مشاوران، واگذار شوند.

 

Jain در مصاحبه‌ای با CTV News مدعی شد:«برخی از آن‌ها حتی بدون فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و داشتن هرگونه مدرکی اقدام به کار می‌کنند. عده‌ی دیگری نیز تنها با گذراندن یک دوره کالج به صورت آنلاین اقدام به کار مشاوره مهاجرت می‌نمایند».

 

انجمن ICCRC به دنبال اعمال سخت گیری‌های بیشتری است، چرا که دولت اتاوا قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی مهاجران بیشتری را جذب نماید (حدود ۳۵۰ هزار نفر). بسیاری از آن‌ها تصور می کنند باید اقدامات بیشتری برای مقابله با مشاوران کلاهبرداری که مشغول فعالیت می‌باشند صورت بگیرد.

error: Content is protected !!