2024/04/16

معرفی دانشگاه های پزشکی کانادا

دانشگاه کانادا

معرفی دانشگاه های پزشکی کانادا

تحصیل در رشته پزشکی یکی از مهم ترین رشته ها در سطح جهانی می باشد. رشته پزشکی در میان دانشجویان ایرانی بسیار محبوب و مورد توجه قرار دارد و زمانی که صحبت از تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور می شود ؛تحصیل در کانادا بهترین گزینه است . تحصیل در کشور کانادا همواره آرزوی هر جوان ایرانی است؛ چرا که دانشگاه های این کشور به دلیل زیرساخت های علمی بالا در جهان و امکان داشتن زندگی ایده ال از دلایل انتخاب آن ها است. در ادامه آن چه لازمه تحصیل در کانادا و هزینه های مربوط به آن باشد را در اختیار شما قرار می دهیم.

دانشگاه کانادا

کانادا و تحصیل در کانادا

کانادا به لحاظ وسعت دومین کشور وسیع دنیا است که پایتخت آن اتاوا در استان انتاریو است و همچنین شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال میزبان دانشگاه‌ها و کالج‌های مشهور این کشورهستند. یکی از روش های تحصیل در کانادا پذیرش در دانشگاه های این کشور است. قبل از ورود به رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های کانادا باید در کالج دوره Medical Science را گذراند. این دوره دو تا سه ساله مربوط به رشته‌های داروسازی، پزشکی تخصصی، دندانپزشکی، دامپزشکی و … می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا چقدر است؟

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

افرادی که قصد دارند درکانادا رشته پزشکی بخوانند دو دسته هستند:

1-افرادی که از ابتدا قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا را دارند.

2-افرادی که دوره هفت ساله پزشکی را در ایران پشت سرگذاشته اند و قصد دارند در کاناداتخصص بگیرند.

در حالت اول: افراد بایستی لیسانس خود را در رشته پزشکی( دوره چهار ساله ) رادر کانادا گذرانده و مدرک آن را اخذ کنند, سپس برای ورود به دانشگاه در رشته پزشکی آزمون MCAT داده شود. معدل بالا در این مرحله مهم است پس بهتر است رشته ای آسان انتخاب نموده تا معدل بالا کسب کنید. همچنین اخذ نمره بالا در آزمون MCAT به قبولی در رشته پزشکی کمک بزرگی خواهد کرد.

نکته : برای تحصیل در ایالت کبک به جای گذراندن دوره چهار ساله لیسانس در کالج کافی است دو سال تحصیل کنید سپس برای آزمون MCAT آماده شوید.

درحالت دوم: این افراد بایستی در ابتدا مدرک پزشکی خود را در کانادا معادل سازی کنند. معادل سازی شامل یک سری آزمون است؛

MCCQE1

این آزمون ۸ ساعت است و۲ بخش ۴ ساعته دارد یکی صبح و یکی بعد از ظهر.

در بخش اول  آزمون تئوری و سوالات تستی هستند و بخش دوم آزمون مربوط به تشخیص بالینی است.

MCCQE2: برای محکم کاری و قوی  کردن رزومه

NAC-OSCE : این بخش شامل 12 ایستگاه عملی است که در هر بخش مریض معاینه می شود و تشخیص خود را می دهید.

IELTS : حداقل آیلتس 7 لازم است.

معرفی دانشگاه های پزشکی کانادا

برترین دانشگاه های پزشکی کانادا

1.دانشگاه تورنتو

بیش از صد سال است که دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو یکی از دانشکده‌هایی است که در زمینه‌ تحقیقات پزشکی کار کرده است. دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه ‌های پزشکی کانادا و دنیا است که هر سال افراد زیادی در آن جا به تحصیل می پردازند. برای ورود متقاضیان باید مدرک کارشناسی، توصیه‌‌ نامه تحصیلی و انگیزه‌نامه‌های متناسب با استاندارد‌های دانشگاه داشته باشند. همچنین متقاضیان باید معدل 3.8 از 4 و حداقل نمره 500 درMCAT   را داشته باشند.

2.دانشگاه مک گیل

دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیلکه در استان کبک است, یکی دیگر از برترین دانشگاه های پزشکی کانادا است. علت شناخته شدن این دانشگاه داشتن آموزش‌های سطح بالا، آموزش‌های کلینیکی و تحقیقاتی می باشد. برای ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل متقاضیان باید حداقل معدل 3.8 و نمره 509 درMCAT   داشته باشند.

3.دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا  از لحاظ آموزشی و از لحاظ تحقیقاتی یکی دیگراز بهترین دانشکده‌های پزشکی کانادا است. شرایط پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا بسیارحساس و رقابتی است به طوری که درخواست متقاضیانی که معدل آنها از85% پائین‌تر است , بررسی نخواهد شد. حداقل نمره MCAT لازم برای اخذ پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز 496 است.

4.دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر شرایط ویژه و اختصاصی خود را دارد. متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه مک مستر باید در مصاحبه نود دقیقه ای شرکت کنند , این مصاحبه اینترنتی می باشد.. در این مصاحبه شخصیت فرد و توانایی‌های او در تصمیم‌گیری مورد بررسی قرار می‌گیرد. داشتن کارنامه و ریز‌نمرات،   داشتن حداقل معدل 3.5 و نمره MCAT 500 از دیگر شرایط پذیرش می باشد.

5.دانشگاه مونترال

دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال از دانشکده‌های پزشکی استان کبک است که در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات در رشته پزشکی را در اختیار متقاضیان و علاقه‌مندان قرار داده است. شرایط پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال شامل نمره  MCAT نمی‌شود. همچنین حداقل معدل برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه نیز 3.5 از4 است.

6.دانشگاه آلبرتا

بزرگ ترین دانشکده در استان آلبرتا ,دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا می باشد که دارای 20 دپارتمان، 8 گروه تحقیقاتی و 15 مرکز تحقیقاتی است. دانشگاه آلبرتا با داشتن اساتید برجسته و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته پزشکی محسوب می‌شود.

7.دانشگاه کلگری

ششمین دانشکده پزشکی در کانادا به لحاظ بورسیه و کمک‌های مالی و سومین دانشکده پزشکی در کانادا از لحاظ بودجه تحقیقاتی دانشگده پزشکی دانشگاه کلگری است .هم چنین  دومین دانشکده پزشکی در استان آلبرتا کانادا است. حداقل معدل لازم برای پذیرش برای رشته پزشکی در دانشگاه کلگری نمره 3.8 از 4 است. دانشکده پزشکی دانشگاه کلگری

8.دانشگاه اوتاوا

یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی دو زبانه در کانادا دانشکده پزشکی دانشگاه اوتاوا است که دروس هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی در آن تدریس می‌شوند. در این دانشگاه نیز افرادی به عنوان تیم پذیرش با متقاضیان مانند دانشگاه مک مستر، مصاحبه‌ای اینترنتی انجام می‌دهند تا بیشتر با شخصیت افراد آشنا شوند. حداقل معدل برای اپلای در رشته پزشکی در دانشگاه دانشگاه اوتاوا نیز نمره 3.5 از 4 است.

9.دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز در شهر کینگزتون در استان اونتاریو قرار دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه کوئینز دارای دپارتمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و کلینیکی مختلفی است که دانشجویان در زمینه‌های مختلفی در آنها آموزش می‌بینند. دانشکده پزشکی دانشگاه کوئینز حدود 180 استاد دارد که دانشجویان با کمک این اساتیدبه انجام تحقیقات مشول هستند .

10.دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در شهر لندن  است. حداقل معدل برای اپلای برای رشته پزشکی دانشگاه وسترن نمره 3.7 از 4 است. همچنین حداقل نمره MCAT لازم برای پذیرش 384 است.

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی معرفی دانشگاه های پزشکی کانادا نیز به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!