2024/04/19

معرفی نرم افزار آمادگی آزمون آیلتس

نرم افزار جدید آمادگی آزمون آیلتس راه‌اندازی شد

چه مدرک زبانی برای مهاجرت به کانادا قابل قبول است؟

این نرم‌افزار جدید که از سوی کنسول‌گری بریتانیا تولید شده است، روش‌های تست زنی شنیداری و گفتاری را آموزش می‌دهد و دارای ویدئوهای آموزشی و آزمون‌های گوناگون است که کامل‌ترین مجموعه نرم‌افزار آموزشی مهارت‌های آیلتس به شمار می‌رود.

به گفته رئیس آزمون‌های کنسول‌گری بریتاینا، در این نرم‌افزار هر چهار مهارت اصلی مورد نیاز برای موفقیت در آزمون آیلتس به صورت جامع و کامل آموزش داده می‌شود و کاربر را برای آزمون اصلی آماده می‌سازد. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف این نرم افزار با ابزارهای متنی، صوتی و ویدئویی در هر چهار بخش  Listenting، Reading، Writing، Speaking  مهارت خواهند یافت.

این نرم افزار برای کاربران Android و iOS قابل استفاده است و شما می‌توانید برای دانلود آن به این سایت مراجعه کنید.

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا با توجه به تسلط افراد به زبان‌های رسمی کانادا به آن‌ها امتیاز می‌دهد. به گونه‌ای می توان گفت که مهاجرت بدون داشتن مدرک زبان ممک نیست.

کانادا برای ارزیابی سطح دانش زبانی متقاضیان از یک سیستم ارزیابی به نام Canadian Language Benchmarks یا به اختصار CLB استفاده می‌کند. برای مهاجرت به کانادا وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا سطح زبان متقاضیان را بر اساس CLB می‌سنجد.

در سیستم مهاجرتی دولت فدرال و همچنین سیستم مهاجرتی دولت‌های استانی سه آزمون مورد قبول است:

  • آیلتس جنرال ( IELTS – General Training)
  • سلپیپ جنرال (CELPIP General)
  • تِف (TEF)

دو آزمون اول برای زبان انگلیسی هستند و آزمون سوم برای زبان فرانسه. برخلاف آزمون آیلتس که در ایران شناخته شده‌تر است و منابع آموزشی آن بیشتر و قابل دسترس‌تر است، آزمون زبان انگلیسی CELPIP General ناشناخته است و نزدیک‌ترین مرکز برگزاری آن در ایران، در شهر دبی امارت متحده عربی قرار دارد.

 

آزمون (IELTS (International English Language Testing System به معنای سامانه‌ی بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی است و یکی از باارزش‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی که هم اکنون در سراسر جهان برگزار می‌شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی‌ست و از این نظر مقابل تافل _آزمون آمریکایی_ قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

 

این آزمون از ۴ بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری تشکیل شده است. این آزمون دارای دو نوع آکادمیک و عمومی است که نوعٔ آکادمیک آن دشوارتر بوده و همین آزمون است که برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد.

 

این آزمون شامل نمرات از ۰ تا ۹ می‌شود و به طور کل سطح ۵ نمره‌ متوسط و ۶ به بالا خوب در نظر گرفته می‌شود. حداقل سطح آیلتس مورد پذیرش دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس سطح ۷ می‌باشد.

دقت کنید که CLB8 برابر با آیلتس ۸ نیست، برای تبدیل نتایج آیلتس و TEF به CLB  باید به وب سایت وزارت مهاجرت IRCC مراجعه کنید.

error: Content is protected !!