2024/04/23

منابع آگاه خبر دادند: انتخابات فدرال تاثیر چندانی بر سیستم مهاجرت کانادا ندارد

منابع

منابع آگاه خبر دادند: انتخابات فدرال تاثیر چندانی بر سیستم مهاجرت کانادا ندارد

طبق نظرسنجی‌های عمومی، دو حزب محافظه کار و لیبرال دست بالا را در رقابت‌های انتخاباتی دارند. با توجه به سیاست‌های مهاجرتی هر دو حزب که از اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی اتخاذ کرده‌اند می‌توان پیش بینی کرد که چنان‌چه هریک از دو حزب برنده انتخابات اکتبر شود، همان سیاست‌های قبلی را در قبال مهاجرت اتخاذ خواهد کرد. کانادایی‌ها ۲۱ اکتبر یا ۲۹ مهر دولت فدرال بعدی را انتخاب خواهند کرد.

 

دیروز، چهارشنبه، جاستین ترودو کمپین انتخاباتی خود را به راه انداخت با این امید که بتواند برای دور بعدی هم قدرت را در دست داشته باشد. او اعلام کرده که کانادایی‌ها باید تصمیم بگیرند و تکلیف خود را روشن کنند: آیا به سیاست‌های شکست خورده‌ی محافظه کاران روی خوش نشان می‌دهند یا سیاست‌های مترقی را انتخاب خواهند کرد؟ کانادایی‌ها باید تصمیم مهمی بگیرند.

 

ترودو که فرزند ارشد پییر ترودو سیاستمدار و نخست وزیر اسبق کانادایی است، در سال ۲۰۱۵ با شکست دادن رقیب محافظه کار خود استیون هارپر نخست وزیر کانادا شد. استیون هارپر که ۹ سال قدرت را در دست داشت راست‌گراترین نخست وزیر کل تاریخ کانادا شناخته می‌شود.

 

با این همه، صدای ترودو مثل قبل چندان بلند نیست؛ منابع خبری و نظرسنجی‌ها حاکی از این هستند که تعداد طرفداران حزب محافظه کار به لیبرال‌ها نزدیک می‌شوند. از سال ۱۹۳۵ تا به حال هیچ دولتی که اکثریت کرسی‌ها را در اختیار دارد دور دوم را به رقیب نباخته است. در عصر ترامپ، کسی مثل ترودو در سراسر جهان تحسین لیبرال‌ها را برانگیخته است. وقتی ترامپ از سیاست‌های سفت و سخت مهاجرتی و دیوار مکزیک سخن می‌گوید، ترودو با سیاست‌های خود قصد دارد سال به سال تعداد مهاجران کانادا را افزایش دهد. هنگامی که همه مات و مبهوت جنگ تجارتی ترامپ هستند، دولت لیبرال جاستین ترودو به شدت مدافع تجارت آزاد است.

 

در عین حال، ترودوی ۴۷ ساله، در برابر هجمه‌ای از پر سر و صداترین رسوایی‌ها در تاریخ سیاست کانادا هم قرار دارد. ماجرا از زمانی آغاز شد که معاون او افشا کرد که از طرف ترودو برای متوقف کردن پیگیری قضایی یک شرکت واقع در استان کبک تحت فشار قرار گرفته است. ترودو اما در مقابل گفت به خاطر حمایت از اشتغال این دستور را داده است. این رسوایی سیاسی لرزه بر دولت ترودو انداخت و باعث شد بسیاری از اعضای دولت او استعفا دهند و در نهایت محبوبیت او کاهش یابد.

 

رهبر حزب محافظه کار نیز از این رسوایی و مشکلات اقتصادی دولت تردو علیه او استفاده کرده است و حتما در کمپین‌ها نیز بارها به آن اشاره خواهد کرد. اما نباید از یاد برد که ترودو اقدامت مفید و مثبتی هم در دولت خود کرده است، برای مثال نفت کانادا را وارد بازارهای بین المللی کرده است. همانطور که می‌دانید کانادا سومین ذخایر بزرگ نفت در جهان را دارد.

 

باید منتظر ماند و دید آیا این بار هم کانادایی‌ها به ترودو اعتماد می‌کنند یا نه. او باید از مجموع ۳۳۸ کرسی مجلس عوام پارلمان کانادا ۱۷۰ کرسی را به دست بگیرد تا برنده‌ی میدان انتخاباتی باشد. اما این امکان هم وجود دارد که دولت اقلیت تشکیل دهد. در این صورت هم ترودو و هم رهبر محافظه کاران آقای Scheer باید برای تصویب قوانین به حداقل یک حزب اپوزیسیون اتکا کنند.

 

منابع آگاه خبر دادند: انتخابات فدرال تاثیر چندانی بر سیستم مهاجرت کانادا ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!