2024/04/25

مهاجرت به کانادا؛ کجا در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنیم؟

مهاجرت به کانادا؛ کجا در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنیم؟

یکی از شرایط اصلی مهاجرت به کانادا تسلط بر زبان انگلیسی است؛ جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که با وجود کرونا، آزمون زبان انگلیسی هم اکنون برای افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند فراهم است. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا دو آزمون رایج برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی متقاضیان مهاجرت به کاندا برگزار می‌کند: IELTS و CELPIP. متقاضیانی که قصد دارند از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی یا یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال یا استانی به کانادا مهاجرت کنند می‌بایست قبل از ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری یا درخواست اقامت دائم در این دو آزمون شرکت کرده باشند.

 

از زمانی که کرونا حضور خود را اعلام کرد، متقاضیان مهاجرت به کانادا هم در شرکت در آزمون زبان انگلیسی با سختی‌هایی روبه‌رو شدند. کرونا باعث شد دولت‌های سرتاسر جهان قرنطینه را اعمال و محدودیت‌های زیادی را برقرار کنند. برگزارکنندگان دو آزمون  IELTS و CELPIP از قوانین محلی تبعیت کردند و نتوانستند این دو آزمون را به موقع برگزار نمایند. اما جدیدترین خبرها حاکی از اینند که هم اکنون پس از گذشت ماه‌ها از اعمال محدودیت‌ها، دولت‌های سراسر جهان محدودیت‌ها را برداشته‌اند و متقاضیان می‌توانند در دو آزمون IELTS و CELPIP شرکت کنند.

 

البته در محل برگزاری این دو آزمون تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند تا از جان و سلامتی متقاضیان آزمون و کارکنان محافظت شده باشد. این محل‌ها به طور مرتب شستشو می‌شوند، متقاضیان و کارکنان از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و در اتاق‌های آزمون فاصله گذاری جتماعی رعایت می‌شود. سازمان IELTS در وبسایت خود اعلام کرده که آزمون‌های General Training در حال حاضر در 89 کشور دنیا برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها در کشورهایی که بیشترین متقاضی را برای اقامت دائم کانادا دارند برگزار می‌شوند. کشورهایی نظیر بنگلادش، برزیل، کانادا (بسیاری از دارندگان اقامت دائم کانادا که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنند قبلا دانشجوی بین المللی یا کارگر خارجی محسوب می‌شدند)، چین، کلمبیا، مصر، فرانسه، هنگ کنگ، هند، ایرلند، کره جنوبی، کویت، لبنان، مکزیک، مراکش، نیجریه، عمان، پاکستان، فیلیپین، روسیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بریتانیا، ویتنام و بسیاری از کشورهای دیگر.

 

آزمون CELPIP کجا برگزار می‌شود

اما آزمون  CELPIP هم در 6 کشور برگزار می‌شود: کانادا، ایالات متحده، چین، فیلیپین، امارات متحده‌ی عربی و هند. در ایالات متحده‌ی آمریکا مراکز بیشتری برای برگزاری آزمون CELPIP وجود دارند و آمریکا اخیرا بیشترین مهاجر را به کانادا می‌فرستد.

 

مهاجرت به کانادا طی بحران کرونا

برگزاری دو آزمون مهم زبان انگلیسی و نیز برگزاری پذیرش‌های مختص تمام برنامه‌های مهاجرتی را می‌توان به فال نیک گرفت چرا که تعداد بیشتری از متقاضیان مهاجرت می‌توانند درخواست مهاجرت به کانادا را ارائه کنند. در ابتدای همه گیری کرونا بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا به سختی می‌توانستند درخواست کامل خود را ارائه کنند یا وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. گذشته از این برخی از متقاضیان ممکن است تاریخ آزمون یا ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود را به خاطر عدم برگزاری پذیرش‌های اکسپرس انتری که مختص تمام برنامه‌های مهاجرتی هستند به بعد موکول کرده باشند. برنامه‌ی مهاجرتی Federal Skilled Worker Program (FSWP) معمولا بیشترین تعداد متقاضی اکسپرس انتری موفق را شامل می‌شود اما بین ماه‌های مارس و اوایل جولای اداره‌ی مهاجرت کانادا پذیرش‌های اکسپرس انتری را تنها برای متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی و دسته‌ی تجربه کانادا برگزار می‌کرد. البته از ماه جولای تا کنون دو پذیرش برگزار شده که طی آن‌ها از متقاضیان Federal Skilled Worker Program (FSWP) هم دعوت به عمل آمده است.

 

بنابراین به نفع متقاضیان مهاجرت به کاناداست که در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنند و درخواست مهاجرت به کانادای خود را ارائه نمایند. اگر الان این کار را انجام دهید و درخواستتان با موفقیت تایید شود، از وقفه‌های غیرضروری بعدی جلوگیری کرده‌اید. در واقع اگر از طریق مسیر مهاجرتی هماهنگ با اکسپرس انتری از طرف یک استان انتخاب شوید و یا امتیاز شما در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS به اندازه‌ای بالا باشد که بدون انتخاب شدن از طرف استان هم کافی باشد، ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی از ورودتان به صف انتظار اکسپرس انتری شانس دریافت دعوتنامه جهت ارائه‌‌ی تقاضا برای اقامت دائم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!