2024/03/28

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

اقامت کانادا از طریق تحصیل از پر تقاضاترین روش های مهاجرتی به این کشور است. افرادی که در کانادا تحصیل می کنند، از پیشرفته ترین متد های تحصیلی در دوره آموزشی  بهره مند می شوند؛ همچنین با زندگی در کانادا می توانند تجربیات فوق العاده ای را پشت سر گذارند که در آینده شغلی این افراد تاثیر به سزایی خواهد داشت. در ادامه شما را با مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بیشتر آشنا می کنیم.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا در 5 دسته کلی تقسیم بندی کرده ایم؛ مرحله ابتدایی, مقدمات قبل از اپلای و پذیرش می باشد. مرحله بعدی متقاضی می بایست از دانشگاه پذیرش دریافت نماید و پس از آن اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا کندد. سپس متقاضی به کانادا مهاجرت می کند و ثبت نام خود را در دانشگاه تکمیل می کند و به تحصیل مشغول می شود. متقاضی مجاز است که پس از اتمام تحصیل در کانادا بماند و در صورتی که کاری متناسب با رشته و تخصص خود پیدا نماید، ویزای کاری دریافت کند.

  • مقدمات قبل از پذیرش

از اصلی ترین مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا، انجام مقدمات قبل از پذیرش می باشد که  شامل موارد زیر است:

اخذ مدرک زبان معتبر: یکی از مهمترین شرایط رفتن به کانادا برای تحصیل، داشتن مدرک زبان می باشد. زبان تحصیل در کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشد،بنابراین لازم است پس قبل از اقدام زبان تحصیل خود را انتخاب نمایید و مدرک معتبر مورد نظر را اخذ نمایید. توجه نمایید که در هنگام ارسال مدارک می بایست مدرک زبان خود را نیز به پیوست مدارک ارائه دهید.

آزاد سازی و ترجمه مدارک: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه ها تا یک بازه زمانی خاص اصل مدرک دانشجو را ارائه نمی دهند، بهتر است زودتر اقدام به آزاد سازی مدرک خود نمایید و پس از آن باید مدارک را ترجمه کنید. دقت داشته باشید حتما این کار را توسط دارالترجمه های رسمی ممهور به مهر دادگستری انجام دهید.

انتخاب دانشگاه: انتخاب رشته ای که آینده شغلی مناسبی داشته باشد یکی از مهمترین تصمیم های مهاجرت تحصیلی است که بهتر است ابتدا از یک مشاور کمک بگیرید. یک مشاور متبحر که هم از دانشگاه های معتبر کانادا و هم از رشته های مهم، آینده دار و پول ساز آگاهی داشته باشد. پس از انتخاب رشته تحصیلی, ایالت و شهر محل تحصیل و پس از آن دانشگاهی که رشته انتخابی شما را ارائه دهد، انتخاب نمایید.

تحصیل در کانادا

  • اخذ پذیرش تحصیلی

پس از انجام مقدمات بایستی از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت نمایید و بعد از آن برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. برای انجام این مرحله از مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا کارهای زیر بایستی انجام شود:

  1. تکمیل فرم های پذیرش تحصیلی: در این مرحله فرم های درخواست پذیرش تحصیلی را تکمیل کنید و همراه با مدارک خواسته شده، انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه علمی خود، در سایت دانشگاه مورد نظر آپلود کنید.
  2. پرداخت اپلیکیشن فی: اپلیکیشن فی مبلغی است که متقاضی به حساب دانشگاه پرداخت می کند تا دانشگاه پرونده متقاضی را بررسی کند. مبلغ اپلیکیشن فی بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد و تقریبا 100 الی 250 دلار است.
  3. دیپازیت شهریه دانشگاه: دانشگاه پس از تاییدیه ابتدایی پرونده متقاضی از دانشجو درخواست می کند تا هزینه یک ترم را پرداخت کند و بعد از آن برای متقاضی نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند. متقاضی با داشتن این نامه می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.
  • دریافت ویزای تحصیلی

متقاضی می تواند پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا کند که شامل موارد زیر است:

ارسال مدارک به سفارت: در ابتدا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید فرم پذیرش تحصیلی را به همراه مدرک زبان، مدارک و فرم های لازم  به سفارت ارسال نمایید.

انگشت نگاری: برای این موضوع می بایست حداکثر یک ماه پس از ارسال مدارک به سفارت کانادا به مرکز بیومتریک مراجعه نمایید. از سایت VFS وقت دریافت کنید و به یکی از مراکز بیومتریک در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان و آذربایجان مراجعه نمایید.

پرداخت هزینه ها: حدود 150 دلار هزینه های مربوط به بررسی پرونده برای سفارت می باشد و هزینه انگشت نگاری و بیومتریک 85 دلار می باشد. در صورتی که متقاضی زیر 14 سال باشد و برای ویزای دانش موزی اقدام نموده است، 150 دلار پرداخت می نماید. در ضمن مرحله انگشت نگاری برای این سن لازم نیست.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا و تعیین نمودن هزینه های تحصیل به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این که دانش آموزان و یا دانشجویان در چه رشته ای در حال تحصیل هستند؟ آیا دانش آموزان و یا دانشجویان به عنوان یک فرد کانادایی و یا یک فرد خارجی در حال تحصیل هستند؟ به طور کل می توان گفت شهروندان کانادایی که در حال تحصیل هستند به طور متوسط 838/6 دلار در سال در مقطع کارشناسی و به طور میانگین 086/7 دلار در مقطع کارشناسی ارشد شهریه دانشگاه می پردازند. متوسط شهریه دانشجویان بین المللی برابر با 27 هزار دلار کانادا در نظر گرفته شده است. هزینه ها و شهریه های تحصیل در رشته های علوم انسانی کمتر از این مبلغ و رشته های مرتبط به موضوعات پزشکی و مهندسی بیشتر از این خواهد بود‌. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور متوسط 17000 دلار کانادا در نظر گرفته شده است اما رشته های مدیریتی و رشته های مدیریت اجرایی جزء گران ترین رشته های حال حاضر در دنیا محسوب می شود که هزینه های تحصیل در این رشته ها سالانه بین 37 هزار و 700 دلار الی 798/49 دلار می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در ابتدای دانشجو می بایست از 3 الی 6 ماه قبل از شروع ترم در مدارس، کالج یا دانشگاه ها اقدامات اولیه را جهت اخذ پذیرش انجام دهد و پس از دریافت پذیرش تحصیلی درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی در کنسولگری کانادا اعلام نماید. مدارکی که برای دریافت ویزای دانشجویی لازم است ارائه شود:

  • ارائه نامه پذیرش
  • ارائه نامه تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در کانادا
  • مدارک زبان انگلیسی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • انگیزه نامه

مهاجرت به کانادا

موقعیت کار پس از تحصیل در کانادا

علاقه مندان کار در کانادا طبق قوانین مهاجرتی این کشور می توانند با توجه به طول دوره تحصیلی به مدت 8 ماه تا 3 سال در کانادا حضور داشته باشند و در مدت حضورشان مجوز کار خواهند داشت تا بتوانند به راحتی در این مدت زمان مشخص در کانادا کار کنند و مقداری از هزینه هایی که جهت تحصیل صرف کرده اند را از طریق کار به دست آورند. در نهایت دانشجویان از طریق برنامه های اکسپرس اینتری کانادا، امکان تبدیل اقامت تحصیلی را به اقامت کاری و اقامت دائم خواهند داشت. شرایط کسب موقعیت کار پس از تحصیل در کانادا شامل موارد زیر می باشد:

  • متقاضیان باید در زمان فارغ التحصیلی بالای 18 سال باشند.
  • دانشجویان باید در مدت زمان حضور خود در کانادا تجربه به دست آوردن یک تخصص و یا یک حرفه را داشته باشند.
  • دانشجویان برای بهره مندی از موقعیت کار پس از تحصیل باید در دوره های بالای 8 ماه اقدام به پذیرش تحصیلی نمایند.
  • دانشجویان باید در موسسه، کالج و یا یک دانشگاه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا تحصیل کرده باشند، در غیر این صورت نمی توانند اقامت کاری پس از تحصیل (PGWP) دریافت کنند.

مقالات مرتبط:

هزینه تحصیل در کانادا:دبستان،دبیرستان و تمام مقاطع و رشته ها

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

مزایا و شرایط تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

سخنی پایانی

کانادا به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان شناخته شده است و این موضوع در کنار مزایای دیگری که دارد, باعث شده بسیاری از متقاضیان جهت تحصیل به این کشورعلاقه مند شوند. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به تمام ابهامات ذهنی شما عزیزان در باب مهاجرت تحصیلی به کانادا پاسخ دهیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشترمی توانید با موسسه ایران مهاجر تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!