2024/04/25

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند(هزینه های زایمان در کانادا در سال 2022)

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند-مهاجرت به کانادا

در سال های گذشته بیشتر شنیده می شد که هنرمندان و ورزشکاران ایرانی فرزندانشان را در کانادا به دنیا آورده اندو بر این عقیده هستند که تابعیت کانادا برای فرزندشان هدیه است. این در حالی است که این موضوع دغدغه بسیاری دیگر از ایرانیان شده است . در این مقاله با ما همراه باشید تا از شرایط زایمان و چگونگی اخذ اقامت کانادا ازطریق تولذ فرزند آگاه شوید.

سیستم اعطای تابعیت کانادا در 2022

مطابق قواعد حقوق بین الملل خصوصی، تابعیت هر کشوری از طریق یکی از دو اصل خون یا خاک به دست می آید که این موضوع در کشورهای مختلف دنیا، تفاوت دارد. نظام اعطای تابعیت در برخی کشورها بر اساس اصل خون می باشد و در برخی دیگر بر اساس اصل خاک. تابعیت بر اساس اصل خون یعنی کودک تازه به دنیا آمده ، به صورت ارثی تابعیت والدین خود را به دست می آورد. برای مثال کودکی که والدین او آلمانی باشند، تابعیت آن فرزند نیز آلمانی خواهد بود. اگر تابعیت هر یک از والدین متفاوت باشد، کودک معمولا صلاحیت کسب هر دو تابعیت را خواهد داشت یعنی هم تابعیت پدر را و هم تابعیت مادر را کسب می کند. امروزه نظام اعطای تابعیت در عمده کشورهای دنیا مبتنی بر اصل خون می باشد اما تابعیت بر اساس اصل خاک یعنی آن که کودک تازه به دنیا آمده، صرف نظر از تابعیت والدینش، صلاحیت دریافت تابعیت کشوری که درخاک آن به دنیا آمده است را دارد. نظام اعطای تابعیت در برخی دیگر از کشورها که عمدتا در قاره آمریکا (هم شمالی و هم جنوبی) قرار دارند، مبتنی بر اصل خاک است. در سال 2022 مانند گذشته، در کانادا اعطای تابعیت بر اساس اصل خون و خاک می باشد.

مهاجرت به کانادا

اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق تولد

کشور کانادا نیز یکی از کشورهایی است که نظام اعطای تابعیت در آن مبتنی بر اصل خاک است؛ یعنی علاوه بر کودکانی که از والدین کانادایی به دنیا می آیند، کودکان دیگری که والدینشان کانادایی نیستند ولی آن کودکان در خاک کانادا به دنیا آمده اند، صلاحیت دریافت تابعیت کانادایی را دارند و می توانند به محض تولد، شناسنامه و پاسپورت کانادایی دریافت کنند. بنابراین اگر زوج ایرانی به هر طریقی و حتی از طریق توریستی وارد خاک کشور کانادا شوند و فرزند خود را در ان کشور به دنیا آورند، فرزند آن ها صلاحیت دریافت تابعیت کانادایی را دارد.

تولد فرزند در کانادا در 2022

از میان دیگر کشورها آمریکا و کانادا در سال 2022 از برترین گزینه ها برای اخذ تابعیت از طریق تولد می باشند. کانادا به سبب همسایگی ایالات متحده که طولانی ترین مرز بین دوکشور در دنیا می باشد، روابط بسیار گسترده ای با آمریکا دارد. از سوی دیگر به سبب عضویت در اتحادیه کشورهای مشترک المنافع بریتانیایی، ارتباطات وثیقی با بریتانیا و سایر اعضا مانند استرالیا دارد. همچنین به سبب گذشته تاریخی و تسلط فرانسوی ها قبل از انگلیسی ها بر این سرزمین، مشترکات بسیاری نیز با فرانسه دارد. پس می توان گفت کانادا دروازه ای گشوده به برترین کشورهای دنیا است.

هزینه زایمان در کانادا-مهاجرت به کانادا

هزینه بیمارستان برای زایمان طبیعی و 1 شب اقامت و خدمات بالینی عمومی تا 10 روز پس از زایمان، از 5000$ (دلار کانادا) می باشد. اگر زایمان به صورت سزارین باشد باید حدودا 2 برابر این مبلغ را بپردازید. همچنین اگر خواستار خدمات اضافی و شخصی مانند اتاق اختصاصی یا اقامت بیشتر از یک شب باشید نیز قاعدتا باید به همان میزان، مبلغ بیشتری پرداخت کنید. دکتر زنان و زایمانی که انتخاب کرده و تحت نظر او خواهید بود نیز برای مجموع خدمات ویزیت مادر و نیز چک کردن وضعیت او تا زمان وضع حمل، از 3500$ (دلار کانادا) دریافت خواهد کرد.

درخواست خدماتی از وی بیشتر از آن چه که در قانون مشخص گردیده است، مشمول پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود. مجموع سایر هزینه های پزشکی و آزمایشگاهی ضروری مانند سونوگرافی و مانند آن نیز چیزی در حدود 1500$ (دلار کانادا) برآورد می شود. علاوه بر این هزینه ها باید هزینه هایی مانند دارو، لباس و وسایل مورد نیاز کودک و نیز هزینه های احتمالی را اضافه کرد.

اقامت کانادا با تولد فرزند

مراجعه به پزشک در کانادا

پس از رسیدن به کانادا و استقرار در محل سکونت از پیش تعیین شده، باید در اسرع وقت به یک پزشک زنان مراجعه نمود. روند پزشکی در کانادا و زایمان در کشور کانادا به این نحو است که نمی توان بیمارستان را انتخاب نموده و مستقیما به آن مراجعه کرد بلکه باید قبل از زایمان، یک دکتر زنان و زایمان را مشخص کرده و تحت نظر او بود و به بیمارستانی که او معرفی می کند مراجعه نمود و ضمن تشکیل پرونده، زایمان کودک را ثبت کرد. انتخاب پزشک زنان و زایمان ولی با شماست. پس از وضع حمل نیز تا حدود 10 روز خدمات بالینی مادر و کودک ادامه خواهد داشت.

بهترین بیمارستان ها برای تولد فرزند در کانادا-مهاجرت به کانادا

هر چه امکانات بیمارستان و سطح خدمات آن بهتر باشد، هزینه های آن نیز بیشتر است. متوسط هزینه های زایمان در کانادا در سال 2022 :

انواع هزینه ها برای وضع حمل در کانادا میزان هزینه ها به دلار کانادا
ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان از 100$ تا 150$
سونوگرافی پیش از زایمان از 300$ تا 500$
زایمان طبیعی در بیمارستان از 5000$ تا 8000$
زایمان سزارین در بیمارستان از 10000$ تا 12000$

 

بهترین بیمارستان های زایمان در کانادا در سال 2022 به ترتیب :

رتبه بیمارستان در سطح ملی نام بهترین بیمارستان های کانادا امتیاز
1 Toronto General Hospital 91.2
2 North York General Hospital 91
3 Rockyview General Hospital 90.3

مقالات مرتبط:

سریعترین روشهای مهاجرت به کانادا 2022

پشیمانی از مهاجرت به کانادا و مشکلات و دلایل بازگشت به ایران

معرفی 7 راه ارزان مهاجرت به کانادا؟

سخن پایانی

با توجه به قوانین مربوط به پولشویی، باید مقداری پول نقد که هر فرد می تواند با خود از کشورش خارج و نیز به کشوری دیگر وارد کند توجه کرد. مسافر ورودی به این کشور می تواند تا سقف مبلغ 10000$ (دلار کانادا) دلار کانادا را به همراه خویش داشته باشد و نیازی به اظهار آن در فرودگاه نداشته باشد. موسسه ایران مهاجر در این مقاله راجع به زایمان در کانادا و هزینه های آن خدمت شما همراهان توضیحاتی ارائه نموده است. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با این موسسه تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!