2024/04/19

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی به دو صورت پناهندگی معمولی و همچنین پناهندگی افرادی که نیازمند به حفاظت می باشند امکان پذیر است.

حال باید بدانیم که تفاوت این دو روش چیست؟ پناهنده های معمولی عموما افرادی که به دلایل مختلفی مثل مذهب، نژاد پرستی، ملیت ، سیاست و همچنین افرادی که از نظر تمایلات جنسی خود با جامعه تفاوت دارند مثل افراد همجنسگرا جزو دسته ای هستند که به بازگشت به کشور خود تمایلی ندارند یا اینکه مورد آزار و اذیت در کشور خود قرار می گیرند و همانند بقیه افراد در کشور پذیرفته نمی شوند. گروه دوم، افرادی هستند که اگر به هر دلیلی به کشورشان برگردند امکان اینکه کشته شوند و به قتل برسند و یا امکان شکنجه شدن آنها و یا مجازات های بسیار سخت و غیر انسانی وجود داردو این افراد نیاز به امنیت و محافظت دارند و فقط پناهندگی معمولی برایشان کافی نیست، در این دسته قرار می گیرند و برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی می توانند اقدام کنند. معمولا درخواست این گروه بین  1 تا 5 سال زمان می برد تا بررسی گردد.

انواع کیس های پناهندگی :

  • پناهندگی مذهبی: فرد بدلیل دین و مذهب خاصی که در کشور محل اقامت خود قابل قبول نمی باشد مورد آزار و اذیت و تهدید جانی قرار می گیرد که در این صورت می‌تواند به کشور دیگر پناهنده شود.
  • پناهندگی نژادی: فردی که در یک کشور بدلیل نژاد خود مورد آزار و اذیت و تبعیض قرارمی گیرد بنابر این دلیل می‌تواند در کشور دیگری پناهنده گردد.
  • پناهندگی بدلیل عضویت در گروه های خاص اجتماعی : شخص بدلیل عضویت در یک گروه اجتماعی خاص و در صورت علنی شدن فعالیتش امکان اینکه مورد شکنجه و تهدید واقع شود وجود دارد بنابراین به کشور دیگری پناهنده می شود مثل گروه های همجنس گرایان
  • پناهندگی سیاسی: در این نوع از پناهندگی، شخص بدلیل عقاید سیاسی خاص خود و فعالیت در این زمینه و بیان عقاید شخصی اش در معرض خطر و آسیب می باشد و درخواست پناهندگی به کشور دیگری می کند.
  • پناهندگی اجتماعی: شخص برای داشتن زندگی یهتر به یک کشور دیگر با ارایه مدارک محکم و معتبر دال بر زندگی سخت در کشور مبدا می تواند پناهنده ‌شود.

پناهندگی در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی مراحلی دارد که متقاضی باید درخواست خود را با مدارک احتمالی مورد نیاز به افسران مهاجرت کانادا تحویل دهند. این افسران تشخیص می دهند که مدارک شما صلاحیت ارسال به شورای پناهندگی را دارد یا خیر. دادگاهی مستقل که در رابطه با پناهندگی تصمیم می‌گیرد که آیا فرد شرایط حمایت را دارد یا نه.

در صورتی‌ درخواست شما صلاحیت ارجاع و ارسال ندارد که :

  • تشخیص اینکه واجد شرایط پناهندگی در کانادا نیستید و باید به کشور خود برگردید.
  • بواسطه کانادا و آمریکا وارد شده باشید.
  • برای امنیت کانادا به دلیل داشتن فعالیت‌های مجرمانه و همچنین نقض حقوق بشر خطرناک باشید.
  • مدارک رد شدن درخواست پناهندگی در کانادا از قبل وجود داشته باشد.
  • در کشوری که قابلیت پناهنده شدن را داشته به هنگام مهاجرت به کانادا توقف کرده باشید.

دولت کانادا ابتدا شرایط افراد را برای پناهندگیشان به کشور را بررسی می‌ کند. اگر شرایط فرد متقاضی پناهندگی مطابق با قوانین تعیین ‌شده کانادا نباشد درخواست پناهندگی رد می‌ گردد.

مراحل تصمیم دولت کانادا به منظور مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی افراد :

  • هیئت مخصوص پناهندگی ومهاجرت :

درخواست‌های افردای که شرایط لازم برای پناهنده شدن را دارند باIRB  فرستاده می شود. اعضای این هیئت بواسطه IRB  درخواست افراد را مورد دادرسی قرار می دهند. این هیئت متشکل از متخصصان قوانین پناهندگی می باشند که در مورد شرایط و رویدادهای کشورهای دیگر در رابطه با پناهندگی به خوبی اطلاع دارند.

  • جلسه دادرسی :

توسط هیئت RPD شرایط حفاظت از متقاضی مشخص می‌ گردد. جلسه دادرسی اکثرا خصوصی و غیر رسمی برگزار می‌ شود. همچنین به افراد متقاضی پناهندگی موقعیت ‌هایی مثل حفاظت از او و اسکان نیز تعلق می ‌گیرد. ناگفته نماند که اطلاعات فرد توسط اعضای هیئت پناهندگی دادرسی رهگیری و از آن اطمینان حاصل می‌شود.

  • مشاوران قانونی :

افراد نیازمند پناهندگی در کانادا و پناهجو به این کشور، می توانند از مشاوران قانونی استفاده کنند. پناهجو می تواند از فردی به عنوان نماینده خود مثل وکیل، دوست و یا افراد نزدیکش را به منظور صحبت با مشاوران قرار دهند.

  • اخراج :

اگر درخواست فرد متقاضی پناهندگی توسط هیئت تصمیم‌گیری، رد شود نامه‌ای با توضیحات کامل دلایل در رابطه با علت خروجش و دلیل رد درخواست به فرد متقاضی ارسال می گردد. به این افراد 30 روز فرصت خروج از کانادا می دهند. که باید پرونده خود را ظرف مدت 15 روز به دادگاه فدرال تحویل دهند.

مراحل که در بالا بیان شد مراحل تصمیم دولت کانادا برای پناهندگی افراد می باشد که شامل موارد گوناگونی می‌شود. درصورتی که فرد واجد شرایط باشد و مدارک آنها کامل باشد  پناهندگی به آن‌ها داده می‌شود. افراد بعد از از طی کردن تمام مراحل، پناهنده کانادا به شمار می رود و تحت شرایط این کشور قرار خواهد گرفت.

چند سال بعد از پناهندگی می توان به ایران بازگشت؟

پیش از پرداختن به پناهندگی در کانادا بایستی این کشور را از هر لحاظ بررسی کنید. کانادا، در شمال قاره آمریکای شمالی بوده و شامل 10 استان می شود. مساحت این کشور برابر با 9.980.670  کیلومتر مربع بوده و دومین کشور از لحاظ مساحت شناخته شده است.  مرکز کانادا شهر اتاوا است اما بزرگترین شهر آن تورنتو می باشد. آبشار نیاگارا که بزرگترین آبشار جهان است که  در مرز مشترک کانادا و آمریکا واقع شده است. شرایط زندگی در کانادا بسیار ایده آل است و معیار های زندگی در این کشور، از جمله کیفیت بالای آموزشی، پوشاک، مسکن، مراقبت های بهداشتی، امنیت شغلی، طبیعت بکر، خوراک، پوشاک و غیره در رتبه بالایی قرار دارند و همین باعث برتری کانادا برای زندگی شده است. سالانه افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا اقامت دائم یا موقت کانادا را به دست آورده و به آنجا مهاجرت می کنند. جهت بهره گیری از شرایط پناهندگی به این کشور، افراد ابتدا باید پناهنده بودن خود را اثبات کنند. پناهندگی کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. در ابتدای امر باید این نکته را در نظر داشته باسید که کانادا پناهندگی خود را معمولا به شهروندان کشور هایی اعطا می کند که در صورت بازگشت از کانادا به کشور خودشان ممکن است مورد آزار و اذیت یا شکنجه و یا مجازات غیر انسانی قرار بگیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

کلام آخر

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی از راه های پر خطر برای ورود به این کشور می باشد. همچنین قوانین این کشور شامل افراد خاصی است و همه افراد را شامل نمی شود. به منظور مهاجرت به کشور کانادا راه های مختلف دیگری نیز وجود دارد و نباید پناهندگی به کانادا را را چاره آخر خود بگذارید. موسسه ایران مهاجر در تمام زمینه های مهاجرت به کانادا، دریافت ویزا و…. توسط کارشناسان خود با اطلاعات کامل مشاوره می دهد. با ارتباط با کارشناسان ایران مهاجر می توانید طلاعات کاملی بدست بیاورید.

با ایران مهاجر همراه باشید.

 

 

برای درخواست مشاوره کلیک کنید

ثبت مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!