2024/04/19

پشیمانی از مهاجرت به کانادا و مشکلات و دلایل بازگشت به ایران

مهاجرت به کانادا

پشیمانی از مهاجرت به کانادا و مشکلات و دلایل بازگشت به ایران

یکی از علل مهم مهاجرت به کانادا, داشتن آینده روشن وموفق است و همین موضوع باعث شده که سالانه تعداد زیادی مهاجر به کانادا مهاجرت کنند .باید به این نکته اشاره کنیم که عده زیادی با این ایده و تفکر اقدام به مهاجرت می کنند و ممکن است دچار پشیمانی شوند چرا که زندگی در کشور بزرگی همچون کانادا هرگز قابل مقایسه با کشور مادری نخواهد بود بنابراین فرد دچار مشکل خواهد شد. برای مهاجرت به کانادا لازم است که ابتدا نسبت به این کشور و موقعیت جغرافیایی, آب و هوا, مردم, مذهب و بسیاری از موارد دیگر آگاهی نسبی داشته باشید و حتی در صورت امکان یک بار به کانادا سفر کنید تا بعد از مهاجرت دچار مشکل و پشیمانی نشوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا کمی با مشکلات و دغدغه های بعد از مهاجرت آشنا شوید.

 

مشکلات زبان در مهاجرت به کانادا

وقتی زبان کشور و یا مردمی را نمی دانید قطعا تمام ابعاد زندگی شما تحت الشعاع  قرار خواهد گرفت. از ان جایی که کانادا کشوری دو زبانه است( انگلیسی و فرانسه)؛ دانش یکی از این دوزبان الزامی است و ابتدایی ترین امر در خصوص مهاجرت به این کشور است. برای این که در این زمینه مشکلی برایتان پیش نیاید بایستی قبل از مهاجرت به زبان مسلط شوید تا از پس مسائل پیش پا افتاده برآیید.

مشکلات شغلی در مهاجرت به کانادا

پس از زبان شاید مهم ترین موضوع داشتن شغل مناسب است. پیدا کردن شغل مناسب برای مهاجران کمی سخت است و ممکن است مدت ها به طول بیانجامد. البته در مرحله ورود به کشور کانادا,دولت با طرح حمایتی که برای مهاجران در نظر گرفته است فرصتی به آن ها داده تا شغل مناسبی دست و پا کنند. برای پیدا کردن شغل در این کشور میزان تجربه در ارتباط با کار و همچنین میزان اعتبار مدرک تحصیلی بسیار مهم است.

مشکلات رفت وآمد زندگی در کانادا

دسترسی به وسیله نقلیه برای رفت و آمد به محل کار و منزل بسیار مهم است. در کانادا گواهینامه رانندگی توسط دولت منطقه و یا استان صادر می شود که شما بایستی قوانینی که در ان شهر زندگی می کنید را آموزش ببینید و پیروی کنید.

 

سبک زندگی ،باورها و عقاید در کشور جدید

سازگاری یکی از دشوارترین مراحلی است که یک فرد هنگام مهاجرت با آن روبرو می شود. باورها، طرز فکر و چشم اندازهای زندگی برای برخی از افراد ممکن است تکان دهنده باشد. در ایران اگرچه زندگی می تواند سخت باشد، اما مطمئناً خوشحال کننده است زیرا شما در کنار افرادی هستید که به شما کمک می کنند تا با مشکلات خود کنار بیایید. با این حال، در کانادا، شما باید سخت تلاش کنید و راه حل‌هایی برای مشکلات خود بیابید. به طور مثال شستن لباس‌ها پس از یک روز کاری طولانی، تحصیل همزمان با کار و یا ایجاد تعادل بین دو یا سه شغل برای تامین مخارج زندگی و…

تامین مسکن در کانادا

یافتن خانه، مهاجران کانادا را گاهی به چالش می اندازد زیرا خانه مناسب یکی از اولویت های اصلی است که اگر نسبت به بازار املاک اطلاع کافی نداشته باشند دچار مشکل خواهند شد. در هر شهر و ایالت کشور کانادا هزینه مسکن بسیار متفاوت است بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی با روند خرید و فروش و چالش های آن آشنا شوید تا دچار خستگی و نا امیدی نشوید.

 

 تحمل زمستان‌های کانادا

در بعضی از مناطق کانادا، نور خورشید به صورت محدود دریافت خواهید کرد و زمستان‌ها در بعضی مناطق می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد و سازگاری با این محیط برای مهاجران به ویژه برای افرادی که از کشورهای گرمسیری به این کشور می‌آیند، دشوار خواهد بود؛ اگرچه بخاری در خانه آنها وجود خواهد داشت، اما هنگام فعالیت‌های بیرون از خانه و یا مسیرهایی که در طول روز لازم است طی کنند شرایط را کمی سخت خواهد کرد.

مهاجرت به کانادا

هزینه زندگی در کانادا

زندگی در شهرهای مختلف کانادا به لحاظ امکانات رفاهی و هزینه های زندگی بسیار متفاوت است . بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید شهری که می خواهید در آن زندگی کنید را در نظر داشته باشید. کلان شهر و محبوب بودن یک شهر که پر از امکانات رفاهی است، ذاتا به معنای هزینه‌ی بالای زندگی نیز خواهد بود. بنابراین داشتن یک پشتوانه مالی کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

 

تنش های زندگی در کانادا

هنگام زندگی در وطن  می توانید در مواجه با مشکلات خود بلافاصله از اقوام و دوستان خود کمک بگیرید، در کانادا همه کارها را باید خودتان انجام دهید. از جمله به دست آوردن شغل پایدار در چند ماه اول بسیار دشوار است. اگرچه سخت کوشی و پشتکار می تواند در شروع یک زندگی جدید نقشی حیاتی داشته باشد اما وقتی اهداف شما طبق برنامه پیش نرود، می تواند استرس زا باشد.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

مزایا

  • اقتصاد کانادا به صورت جهشی در حال رشد است
  • دسترسی به گزینه های مراقبت های بهداشتی
  • جرم و جنایت در کانادا نسبتاً پایین است
  • فرصت های آموزشی در کانادا مقرون به صرفه و فراوان است
  • هزینه اجاره در کانادا ارزان است
  • بازار کار در کانادا به طور مداوم قوی است
  • نزدیکی کانادا به آمریکا و امکان رفت و آمد سریع به این کشور

معایب

  • مراقبت های بهداشتی همچنین می تواند یک ضرر مشخص برای برخی از مردم در کانادا باشد
  • زندگی در کانادا گران تر از آن چیزی است که تصور می کنید
  • گذراندن مراحل مهاجرت می تواند چالش برانگیز باشد
  • آب و هوا را در نظر بگیرید
  • نرخ مبادله دلار کانادا مطلوب نیست
  • جابه جایی مدتی طول می کشد

مقالات مرتبط:

بهترین روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

سریعترین روشهای مهاجرت به کانادا 2022

سخن پایانی

اگر می توانید به عنوان توریست به کانادا بروید تا این کشور را ببینید و در مورد  شرایط زندگی, آب و هوای طاقت فرسا و قیمت های سرسام آور مسکن, تورم های کانادا که مناطق شمالی کانادا زندگی سخت‌تر است و هم آب و هوای سردتری دارند تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه ایران مهاجر تماس بفرمایید تا شما عزیزان را در جهت مهاجرت به کانادا راهنمایی کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!