2024/04/19

مهاجرت خانوادگی به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت خانوادگی به کانادا

مسلماً هنگام درخواست مهاجرت به کانادا می بایست شرایط خاصی داشته باشید. برای اقدام از انواع روش های مهاجرت به کانادا، شرایط خاصی نیاز است که با توجه به نوع روش متفاوت است. از مهم ترین فاکتورهابرای اخذ اقامت کانادا می توان به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و میزان سرمایه اشاره کرد که البته بعضی از این فاکتور ها در بعضی از روش ها حائز اهمیت هستند و در برخی دیگر اهمیتی ندارند. به طور مثال سن شما برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است،هر چه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بالاتری برای دریافت ویزای کانادا خواهید داشت؛ از طرفی فاکتور سن در روش سرمایه گذاری اهمیت کمتری دارد. در ادامه این مبحث  می خواهیم مهاجرت از نوع خانوادگی را مورد بررسی قرار دهیم و با شرایط مهاجرت به کانادا از این طریق آشنا شویم.

معرفی کشور کانادا

در ابتدا لازم است این کشور را از هر حیث بررسی کنید تا برای مهاجرت با مشکلات کمتری روبه رو شوید. کانادا یکی از جمله بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت به شمار می رود و سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب می نمایند. کشور کانادا در آمریکای شمالی و در همجواری آمریکا قرار دارد و کشوری سردسیر است. کانادا 10 استان و 3 قلمرو دارد. پایتخت این کشور اتاوا است و مهمترین شهرهای آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی و واحد پولی آن دلار کانادا است. در حال حاضرکانادا نهمین اقتصاد بزرگ جهان است. کشور کانادا اقتصاد وابستگی زیادی به تجارت بین المللی دارد و هر کدام از از عوامل صادرات، واردات و خدمات حدود یک سوم از میزان تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند. کشور کانادا با کشورهای چین، بریتانیا و آمریکا شرکای تجاری هستند که در زمینه تولید، استخراج از معادن، استخراج نفت و گاز فعالیت دارند.

روشهای مهاجرت به کانادا

مزایای مهاجرت به کانادا

با توجه به این که کشور کانادا به عنوان برترین کشور از لحاظ کیفیت زندگی در جهان شناخته شده است دارای مزایای دیگری نیز می باشد از جمله:

  • امکان آموزش رایگان برای فرزندان زیر 18 سال
  • امکان اخذ اقامت برای فرزندان زیر 22 سال
  • اجازه کار و زندگی در کشور کانادا برای افرادی که اقامت این کشور را دارند
  • امکان نقل مکان به استان دیگر بعد از گرفتن اقامت دائم کشور کانادا
  • معتبر بودن اقامت دائم کانادا به مدت پنج سال
  • مراقبت‌های بهداشتی همگانی برای مهاجرین به کانادا
  • اخذ شهروندی کانادا پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور
  • امکان راه اندازی کسب و کار به صورت آزاد برای دارندگان اقامت دائم کانادا
  • زندگی در محیطی بسیار امن

 

مهاجرت خانوادگی به کانادا و اقامت همسر

برنامه اسپانسرشیپ خانواده یا همان The Family Class Sponsorship Program برای مهاجرت به کمک خانواده ها آمده است. در این رابطه لازم است عضوی از اعضای خانواده که در کانادا زندگی می کند و واجد الشرایط است، حمایت مالی آنها را به عهده بگیرد. با توجه به قوانین مهاجرت دولت کانادا، زمانی که برای اخذ ویزای کانادا و مهاجرت تشکیل پرونده می دهید و درخواست خود را ارسال می کنید، می توانید برای همسر و فرزندانتان نیز درخواست دهید تا آنها هم بتوانند ویزای کار و مجوز اقامت کانادا را به دست آورند که همراه شما یا بعد از شما به کانادا مهاجرت کنند. اما ضوابط و شرایطی خاص درنظر گرفته شده است که می توانید از طریق وکیل مهاجرت  تمام جوانب را بررسی کرده و اطلاعات کاملی به دست آورید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای مهاجرت خانوادگی به کانادا، شما و بستگان تحت حمایتتان از جمله همسر باید قراردادی امضا کنید که شما تحت این قرارداد، متعهد شوید در صورت لزوم از اقوام خود حمایت مالی می کنید. در این توافق نامه، گفته می شود كه فرد اسپانسر که اقامت دائم دارد توانایی کافی برای تامین هزینه های زندگی اش را داراست.

مهاجرت خانوادگی به کانادا و اقامت فرزندان

شما به عنوان اسپانسر فرزندتان، موظف هستید او را تحت حمایت مالی خود قرار دهید به نحوی که به کمک های صندوق تامین اجتماعی دولت کانادا نیازی نداشته باشد ولی  برای این کار، جزئیاتی در قوانین دولت کانادا درنظر گرفته شده و مفهومی تحت عنوان “فرزند وابسته”مطرح شده است. فرزندان وابسته از نوع طبیعی و فرزندخواندگان، می توانند تحت حمایت مالی والدین قرارگیرند تا همراه پدر یا مادرشان اقامت دائم کانادا را به دست آورند. برنامه حمایت از کودکان، بخشی از برنامه اسپانسرشیپ و مهاجرت خانوادگی به کاناداست. برای دریافت ویزا فرد اسپانسر و فرزند وابسته ملزم به اثبات رابطه خود با یکدیگر خواهند بود.

مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت خانوادگی به کانادا همسر و فرزندان

  1. مهاجرت خانوادگی به کانادا از طریق سرمایه گذاری: برای سرمایه گذاری در کانادا می توانید روش هایی مانند کارآفرینی کانادا، راه اندازی یک استارت آپ یا خرید بیزینس در کانادا خوداشتغالی، ثبت شرکت در کانادا، مرزعه داری، خرید املاک و مستغلات و یا از طریق سرمایه گذاری در برنامه های استانی و فدرال و دریافت ویزای کار کانادا را انتخاب کنید و ظرف 1 تا 2 سال، ویزای سرمایه گذاری کانادا را دریافت نمایید. پس از آن می توانید درخواست اقامت دائم برای خود و همسر و فرزندان زیر 21سال به دست آورید .

 

  1. مهاجرت خانوادگی به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری: این روش که یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین راهها برای مهاجرت به کانادا به شمار می آید، واجدین شرایط در عرض ۴ ماه موفق به اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده شان می شوند. برنامه اکسپرس اینتری کانادا ، برای بررسی صلاحیت نیروهای متخصص درنظر گرفته شده است.

 

  1. مهاجرت خانوادگی به کانادا از طریق ویزای همراه دانشجویی: ویزای دانشجویی به این معناست که دانشجو دارای اقامت موقت بوده و پس از تحصیل، قصد ترک خاک کانادا را دارد. اگر که بخواهید خانواده تان را به کانادا بیاورید، باید افسر مهاجرت را قانع کنید که تصمیم ترک کانادا پس از تحصیل به قوت خود باقی است. پس از موفقیت در  این امر، همسر دانشجو می تواند در تمام مدت تحصیل همسرش، به زندگی و کار تمام وقت برای کارفرمایان در کانادا بپردازد.

 

  1. مهاجرت خانوادگی به کانادا از طریق اسکیل ورکر: این نوع مهاجرت تحت ۳ برنامه یعنی فدرال، کبک، و برنامه های مهاجرتی استانی محقق می شود و در صورتی که مدارک و درخواست صحیح و ارائه شود و افراد دعوتنامه ITA دریافت نماید، معمولا تا 6 ماه به طول می انجامد.

 

  1. مهاجرت خانوادگی به کانادا از طریق ازدواج: اگر قصد دارید از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی اجازه اقامت در این کشور را به دست آورید، باید بدانید همسر شما نقش اسپانسر را خواهد داشت.

 

  1. مهاجرت خانوادگی به کانادا از طریق استارت آپ: در صورتی که شما ایده ای خلاقانه و جدید در این رابطه داشته باشید و بتوانید به ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی بپردازید و برای این کشور سودآور باشید، می توانید از این طریق برای مهاجرت خانوادگی به کانادا اقدام نمایید.

مقالات مرتبط:

راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

اقامت کانادا از طریق اسپانسر خانوادگی

کسب اقامت کانادا با خرید بیزنس در کمتر از هشت ماه

کسب اقامت کانادا جهت تمامی اعضای خانواده و کسب درامد در کانادا

کلام آخر

بدون شک مهاجرت خانوادگی، استرس ها و فشارهای بسیاری را برای اسپانسر و خانواده اش ایجاد می کند. علاوه بر این ارائه نامطلوب درخواست ها و بروز خطا در پرکردن فرم ها و ارائه مدارک لازم، این فشارها بیشتر شده و حتی پرونده مهاجرتی ممکن است ریجکت شود و یا تا مدت زمانی زیادی پیشرفت آن به تعویق بیفتد. بنابراین برای کاهش ریسک ها می توانید از مشاوران خبره موسسه ایران مهاجر بهره مند شوید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!