2024/04/24

میانگین اجاره بها در شهر های کانادا در ماه آگوست ۲۰۱۸

بر اساس اطلاعات وبلاگ Padmapper، در ماه آگوست میانگین اجاره بها در سیزده شهر افزایش پیدا کرد. این در حالی است که در هشت شهر دیگر میزان آن کاهش یافته و در پنج شهر هم بدون تغییر باقی مانده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده در این ماه شهر تورنتو رکورددار گران‌ترین هزینه‌ی اجاره مسکن در کشور بود و در صدر جدول قرار گرفت.

 

هزینه اجاره ماهانه یک سوئیت یک خوابه در شهر تورنتو، با ۲٫۹ درصد افزایش به ۲۱۴۰ دلار رسید. در حالی‌که قیمت یک سوئیت دو خوابه در حد ۲۸۰۰ دلار ثابت باقی ماند. بیش از نیمی از مستاجران ساکن تورنتو خواهان اقدام فوری جهت کاهش نرخ اجاره بها شده‌اند.

 

ونکوور به عنوان دومین بازار گران مسکن اجاره‌ای پس از تورنتو قرار گرفت. و قیمت‌های خانه‌ی یک‌خوابه و دو‌خوابه به ترتیب ۲۰۰۰ دلار و ۳۲۰۰ دلار شد.

برنابی در استان بریتیش کلمبیا، در رتبه سوم جدول شهرهای گران قرار گرفت. قیمت اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه با افزایش ۴٫۷ درصدی به مبلغ ۱۵۷۰ دلار و اجاره آپارتمان دو خوابه با افزایش ۰٫۴ درصدی  به ۲۲۷۰ دلار رسید.

 

در استان انتاریو، شهر Barrie در جایگاه چهارم قرار گرفت. قیمت اجاره خانه‌های یک خوابه به مبلغ ۱۳۵۰ دلار ثابت ماند و قیمت دو خوابه‌ها با ۵ درصد کاهش به میزان ۱۳۰۰ دلار رسید.

 

و پنجمین شهر با بازار گران اجاره در کانادا در آگوست ۲۰۱۸ مونترال بود که در قیمت واحدهای یک خوابه رشد کمی به میزان ۰٫۸ درصد داشت و همچنین شاهد افزایش ۴٫۹ درصدی در قیمت خانه های دو خوابه بود که قیمت آن‌ها به ۱۷۰۰ دلار رسید.

 

شهرهای اتاوا، ویکتوریا، کینگستون، کلونا و اشاوا به ترتیب در جایگاه ششم تا دهم گران ترین بازارهای اجاره مسکن قرار گرفتند. بیشترین میزان افزایش درصد نیز در شهر اشاوا در استان انتاریو ثبت شد که در آن قیمت آپارتمان یک خوابه با ۴٫۵ درصد افزایش به ۱۱۵۰ دلار و آپارتمان دو خوابه با جهش ۴ درصدی به ۱۳۰۰ دلار رسید.

 

در این ماه رقابتی برای ارزان ترین قیمت‌های اجاره‌بها بین شهرهای ساگنی در استان کبک و شهر ویندزور در انتاریو صورت گرفت، به طوری که اجاره‌بهای یک خانه تک خوابه با قیمت باور نکردنی ۷۱۰ دلار در این شهرها ممکن بود.

error: Content is protected !!