2024/04/24

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

تحصیل در کانادا

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

تمکن مالی یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا است. بخش تمکن مالی در کانادا ریزه‌‌کاری‌های بسیاری دارد و صرفا آماده کردن چند نامه بانکی و گردش حساب و دیگر اسناد ملکی شما را از لحاظ مالی واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا نمی‌کند. خب چه باید کرد؟ شرایط لازم برای ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانی ها چیست؟ مدارک مورد نیاز و اصلی ترین شرایط ویزای تحصیلی کشور کانادا کدام است؟ آیا شرایط ویزای تحصیلی کانادا مانند کشور های اروپایی است؟

این مقاله را با دقت بخوانید؛ نکاتی وجود دارد که بیشتر در نتیجه تجربه و بررسی صدها پرونده ویزای تحصیلی کانادا به دست آمده است.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

سه اصل اساسی در تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

اصل اول | باید اثبات کنید توانایی تامین هزینه‌ها را دارید.

بر اساس قانون اداره مهاجرت کانادا متقاضی تحصیل در کانادا باید بتواند هزینه‌ تحصیل در کانادا و هزینه های زندگی در کانادا را برای سال اول فراهم نماید. به عبارتی تمکن مالی تحصیل در کانادا را داشته باشد. مثلا اگر شهریه متقاضی برای هر سال 15 هزار دلار است، وی باید این مبلغ را به همراه هزینه زندگی مربوط به سال اول و هزینه های رفت و آمد به کانادا (پول بلیت کانادا) از طریق حساب بانکی خود یا اسپانسر خود به سفارت اثبات کند.  در زمان درخواست استادی پرمیت، مبلغ تمکن مالی فقط برای سال اول چک می‌شود ولی آفیسر به درآمد خانواده و سایر مواردی که احتمال موجود بودن پول در سال‌های آینده را ایجاد کند هم توجه می‌کنند.

اصل دوم | باید نشان دهید که از نظر توانایی اقتصادی در شرایط خوبی هستید.

باید ثابت کنید که می‌توانید خودتان و اعضای خانواده‌تان که شما را همراهی می‌کنند هنگام اقامت در کانادا ساپورت کنید. در این جا توان کلی شما از نظر مالی و گره های مالی  که به کشور خودتان دارید لحاظ می‌گردد.

اصل سوم | نشان دهید که منابع مالی شما از کجا بدست آمده‌اند.

طبق دستورالعملی که در داکیومنت شماره 12 کانادا آمده است، بسته به نوع کشوری که از آن اقدام می‌کنید مقدار سخت گیری آفیسرها متغیر است. برای کشورهای پر ریسک (ایران جزء همین کشورهاست) آفیسرها باید مدارک کاملی را در خصوص گردش مالی، نامه‌های بانکی و میزان تمکن مالی برای تحصیل در کاناداوغیره کنترل کنند. در مورد کشورهای کم ریسک (مانند کشورهای اروپایی) فقط وجود یک تمکن بانکی یک روزه برای اخذ ویزا کافیست.

 

حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

طبق قانون اداره مهاجرت کانادا شما باید حداقل توانایی ساپورت 12 ماه هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشید. اگر متاهل هستید باید هزینه های همراهان را برای یک سال محاسبه کنید.این تمکن مالی کانادا چطور محاسبه می‌شود؟ مبلغ شهریه یک سالتان را از نامه پذیرش تحصیلی کانادا یا از وب سایت مرکز آموزشی پیدا کنید. سپس آن عدد را با مقادیر پایین جمع بزنید. مثلا اگر شهریه شما سالیانه 16 هزار دلار است و مجرد هستید و به استان بریتیش کلمبیا می‌روید، باید به این شکل محاسبه را انجام دهید:

16000 + 10000 = 26000

26 هزار دلار حداقل پولی است که باید نشان دهید در حساب بانکی شما موجود است. طبیعتا این مبلغ هر چه بالاتر باشد اطمینان خاطر بیشتری به آفیسر می‌دهد. حداقل پول مورد نیاز برای تامین هزینه‌های یک دانشجو (و اعضای خانواده‌اش که او را همراهی می‌کنند) به شرح جدول زیر است:

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه زندگی سالانه
بدون شهریه
هزینه زندگی ماهانه بدون شهریه
دانشجو 10000 833
اولین عضو خانواده 4000 333
هر عضو دیگری از خانواده 3000 255

حداقل تمکن مالی مورد نیاز در خارج از استان کبک در سال 2022.

نمونه:

اگر شما و دو عضو خانواده‌تان می خواهید برای مدت یک سال در خارج از استان کبک کانادا زندگی کنید به مبالغ زیر نیاز خواهید داشت:

  • هزینه های زندگی (برای دانشجو): 10 هزار دلار
  • هزینه های زندگی (برای عضو اول خانواده):4 هزار دلار
  • هزینه های زندگی (برای عضو دوم خانواده): 3هزار دلار
  • جمع: 17 هزار دلار

 

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه زندگی سالانه
بدون شهریه
هزینه زندگی ماهانه
(بدون شهریه)
یک نفر زیر 18 سال 6569 547
یک نفر با 18 سال سن یا بیشتر 13134 1095
دو نفر با 18 سال سن یا بیشتر 19264 1605
دو نفر با 18 سال سن یا بیشتر و 1 نفر زیر 18 سال 21579 1798
دو نفر با 18 سال سن یا بیشتر و 2 نفر زیر 18 سال 23290 1941

تمکن مالی تحصیل در کانادا

حداقل تمکن مالی مورد نیاز در استان کبک در سال 2022

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

شاید برای عزیزانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزای دانشجویی این کشور را داشتند این سوال پیش آمده باشد که اگر دو بار برای ویزای تحصیلی کانادا ریجکت شده باشیم چند درصد این احتمال وجود دارد که برای درخواست بعدی هم ریجکت شویم؟ آیا شانس اقدام مجدد وجود دارد یا خیر؟ باید بدانید علت رد شدن هر بار ویزای شما دقیقا چه بوده است؟

  • شاید ویزای شما بنا به نظر آفیسر رد شده باشد و تنها در نامه رد شدن ویزای شما ذکر شده که هدف شما از آمدن به کانادا واضح نیست و یا از نظر افسر مهاجرت این هدف درست نیست.
  • یا اینکه ممکن است ویزای شما براساس نقص در مدارک مورد نیازی که به  آفیسر تحویل داده اید، رد شده است.
  • در توضیحاتی که درباره هدف از تحصیل تان در کانادا ، در Study plan خود ارائه نموده اید ممکن است کافی نبوده باشد و نتوانسته اید آفیسر مهاجرت را متقاعد بکنید که شما هدف درستی از تحصیل در کانادا دارید و با دید درستی در این مسیر قدم گذاشته اید و سوابق تحصیلیتان با سوابق کاری یا تحصیلی گذشته شما خوانایی دارد و برنامه مشخصی دارید از اینکه بعد از فارغ التحصیلی از کانادا ، زمانی که به کشور خودتان بازگشتید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و چه تاثیر مثبتی در آینده شما خواهد گذاشت.

در مجموع نمی توان گفت کسی که یک بار یا دو بار ویزای تحصیلی او رد شده باشد، امکان اقدام مجدد ندارد. اگر شما مدارک درستی ارائه کرده اید و دلایل خوبی برای تحصیل در کانادا دارید و مدرک صوری یا جعلی ارائه نشده و دروغی به آفیسر گفته نشده و صداقت پیش رفته است، قطعا اگر پرونده شما بی دلیل رد شده باشد، این امکان وجود دارد که مجدد اقدام کنید و شانس دریافت ویزای تحصیلی را یکبار دیگر امتحان کنید.

نکته مهم: اخیرا سخت گیری برای اعطا ویزای تحصیلی از سوی اداره مهاجرت کانادا بیشتر شده است و یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بسیاری از کسانی که به صورت موقت برای ویزا های توریستی و یا تحصیلی اقدام کردند و به کانادا آمدند یا نوع اقامت خود را تغییر داده اند و یا اینکه درخواست پناهندگی در کانادا داده اند. کسانی که شرایط خوبی دارند، از جمله افرادی که تمکن مالی تحصیلی در کانادا را دارندو همچنین از لحاظ سنی گپ تحصیلی و سوابق تحصیلی و کاری خوبی دارند تا بتوانند در کانادا تحصیل کنند، و همینطور سطح زبان خوبی را دارند، این افراد قطعا شانس خوبی خواهند داشت که بتوانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند حتی در صورتی که ویزا های قبلی آن ها بی دلیل رد شده باشد.

مقالات مرتبط

شرایط اقامت بعد از تحصیل در کانادا

سخن پایانی

کانادا از بهترین کشور های حال حاضر در دنیا به حساب می آید و در سال 2021 به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت انتخاب شده است. کانادا با داشتن سطح رفاه بسیار خوب، دانشگاه های معتبر در سطح کلاس جهانی، ثروت و منابع مالی بسیار خوب، به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای مهاجرت می باشد و متقاضیان بسیاری از روش های گوناگون شانس خود را برای رسیدن به کشور کانادا امتحان می کنند. این مقاله در خصوص آگاهی از شرایط تمکن مالی تحصیل کانادا برای شما عزیزان به نگارش در آمده است تا شما جهت اقدام کردن برای تحصیل در کانادا با ابهام یا سوالی روبه رو نشوید. موسسه ایران مهاجربا داشتن سابقه ی درخشان در زمینه ی مهاجرت های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در کشور های سطح بالای جهان مانند کانادا می تواند همراه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!