2024/03/29

دعوت کانادا از متقاضیان اکسپرس انتری با حداقل ۳۳۲ امتیاز در ۱۵ می

دعوت کانادا از متقاضیان اکسپرس انتری با حداقل ۳۳۲ امتیاز در ۱۵ می

دولت کانادا در روز ۱۵ می برای ۵۰۰ متقاضی  Federal Skilled Trades Class دعوتنامه صادر کرد تا بتوانند تقاضای خود برای اقامت دائم را کانادا ارائه کنند. کمترین امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی ۳۳۲ بود. از ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۸ این اولین باری است که برای متقاضیان  Federal Skilled Trades Class دعوتنامه صادر می‌شود.

گفتنی است مسیر مهاجرتی Federal Skilled Trades Class به روی افراد خارجی که برای فعالیت در یکی از مشاغل فنی نیازمند مهارت دارای پروانه‌ی کار هستند و یا دارای پیشنهاد کار می‌باشند باز است. این مسیر مهاجرتی یکی از سه برنامه‌ی مهاجرتی اقتصادی است که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود؛ دو برنامه‌ی دیگر عبارتند ازFederal Skilled Worker Class و  Canadian Experience Class.

بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار دارای مهارت، سطح زبان انگلیسی یا زبان فرانسه به متقاضیان واجد شرایط در سیستم جامع رتبه‌بندی اکسپرس انتری امتیازی تعلق می‌گیرد و سپس آن‌ها وارد صف انتظار اکسپرس انتری می‌شوند. متقاضیانی که در دسته‌های  Federal Skilled Worker Class یا Canadian Experience Class بودند و در شغل واجد شرایطی سابقه کار داشتند چنانچه سابقه کار دارای مهارت خود را اعلام کرده بودند و یا گواهی صلاحیت کار را ارائه داده بودند می‌توانستند در پذیرش ۱۵ می دعوتنامه دریاقت کند.

مشاغل نیازمند مهارت و واجد شرایط همراه با کد آن‌ها در دسته‌بندی ملی مشاغل یا به اختصار NOC به صورت زیر است:

Major Group 72:  مشاغل ساختمانی، صنعتی و الکتریکی

 Major Group 73: مشاغل عملیات تجهیزات و نگهداری

Major Group 82:  سوپروایزرها و مشاغل فنی در منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات مرتبط

 Major Group 92:  سوپروایزرهای تاسیسات، بخش‌های فراوری و تولیدی و اپراتورهای کنترل مرکزی 

Minor Group 632:   سرآشپزها و آشپزها 

Minor Group 633:  قصابان و نانوایان

اداره‌ی مهاجرت در این پذیرش قاعده tie-break را به کار برده بود: ۲۹ آگوست ۲۰۱۸ راس ساعت ۸:۳۲:۰۳ به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیان دسته‌ی مهاجرتی Federal Skilled Trades Class که امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS ۳۳۲ یا بالای ۳۳۲ بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کرده‌اند در این پذیرش توانسته‌اند دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا دریافت کنند.

درست است که کانادا نسبت به اهداف بالایی که برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ متصور است در این پذیرش تعداد اندکی دعوتنامه صادر کرده است اما این می‌تواند حکایت از این داشته باشد که حجم پذیرش‌های آتی بیشتر خواهد بود. به نمونه‌ی فرضی زیر از یک متقاضی که در پذیرش توانسته دعوتنامه دریافت کند توجه نمایید.

امیر ۳۵ ساله است. او مدرک لیسانس دارد و سطح زبان انگلیسی او در حد upper intermediate است. امیر شش سال در خارج از کانادا به عنوان جوشکار سابقه کار داشته است. او با ۳۲۷ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی، به عنوان کارگر ماهر فدرال – Federal Skilled Worker – وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. امیر با دریافت گواهی و پروانه‌ی کار از آلبرتای کانادا توانست امتیاز خود را بهبود ببخشد. سپس با داشتن ۳۷۷ امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی مجددا به عنوان Federal Skilled Trade وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. در نهایت در پذیرش اکسپرس انتری مورخ ۱۵ برای او دعوتنامه جهت تقاضا صادر شد.

همانطور که ملاحظه کردید، پذیرش ۱۵ می نکات بسیار جالب و مهمی برای متقاضیان مهاجرت از طریق مشاغل فنی به کانادا داشت. اول اینکه می‌توان با کسب گواهی‌های کاری یا certification امتیاز خود را بهبود بخشید. و دوم اینکه هیچ چیز بعید نیست و ممکن است در هر لحظه در سطوح فدرال یا استانی نوآوری‌های جدیدی انجام شود.  

 

موارد مشابه:

پایین آمدن دوباره‌ی حد نصاب اکسپرس انتری

دعوت ساسکاچوان از متقاضیان مسیرهای مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز

 

error: Content is protected !!