2024/04/24

نتایج آزمون TCF نیز برای مهاجرت معتبر شد

نتایج آزمون TCF نیز برای مهاجرت معتبر شد

اخیرا دولت کانادا اعلام کرده است افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند می‌توانند برای اثبات توانایی زبان فرانسوی خود نتایج آزمون زبان فرانسوی TCF را نیز ارائه کنند. امتحان موسوم به Test de connaissance du français pour le Canada (  تست آشنایی با زبان فرانسوی جهت مهاجرت به کانادا) یا TCF Canada توسط مرکز سنجش زبان Centre international d’études pédagogiques (CIEP)   که توسط دولت کانادا اداره می‌شود برگزار می‌شود.علاقه‌مندان می توانند در مراکز سنجش معتبر کانادا و  ۱۵۰ کشور دنیا در این امتحان شرکت کنند.

 

CIEP گفته است که TCF Canada در راستای استانداردهای زبان فرانسوی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی (IRCC)  تشکیل شده است. این استاندارد به نام Niveaux de compétence linguistique canadiens (NCLC) معروف است. شایان ذکر است افرادی که مایل هستند از یکی از دسته‌های کارگر ماهر فدرال، تجربه‌ی کانادایی یا مشاغل فنی دارای مهارت به کانادا مهاجرت کاری/اقتصادی کنند، می‌بایست مدارکی دال بر تسلط کافی بر بر زبان انگلیسی یا فرانسوی _دو زبان رسمی کانادا_ ارائه نمایند. با داشتن سواد و دانش کافی در یکی از این دو زبان یکی از شرایط اصلی و مهم مهاجرت به کشور کانادا فراهم می‌شود.

 

برای نمونه، کاندیدهای بخش کارگر ماهر فدرالی که زبان اول خود را فرانسوی اعلام می‌کنند باید ثابت کنند سطح زبان فرانسویشان برابر با NCLC 7 است. TCF Canada اکنون دومین امتحان زبان فرانسوی است که توسط IRCC به رسمیت شناخته می‌شود. امتحان دیگر  Test d’évaluation de français (TEF Canada) (تست ارزیابی زبان فرانسوی) نام دارد. این بدین معنی است که نتایج هر دو آزمون توسط IRCC پذیرفته می‌شود. البته افرادی که زبان اول خود را انگلیسی اعلام کرده‌اند نیازی به ارائه‌ی مدرک زبان فرانسوی ندارند، مگر اینکه خودشان بخواهند دانش زبان فرانسوی را در زمره مهارت‌هایشان عنوان کنند.

 

در رابطه با اثبات توانایی و دانش زبان انگلیسی نیز IRCC مدارک آیلتس وCanadian English Language Proficiency Index Program (CELPIP) ( شاخص کانادایی تسلط بر زبان انگلیسی) را قبول می‌کند. دولت کانادا و استان‌هایی همانند انتاریو با اتخاذ تدابیری از مهاجرت فرانسوی زبان‌ها و تقویت جوامع فرانسوی زبان خارج از کبک استقبال کرده‌اند.

 

برنامه‌ی کارگر ماهر فرانسوی زبان هماهنگ با اکسپرس انتری یکی از فعال‌ترین مسیرهای مهاجرت کاندیدهای فرانسوی زبان مهاجرت شغلی است و امسال ۱۳۸۳ دعوتنامه برای کاندیدهای واجد شرایط اکسپرس اینتری صادر نموده است. در آمار سال ۲۰۱۶ کانادا مشخص شد که زبان مادری هفت میلیون کانادایی، فرانسوی است که از این تعداد حدود ۹۵۰ هزار نفر خارج از استان کبک زندگی می‌کنند.

error: Content is protected !!