2024/03/28

نوا اسکوشیا از برنامه‌ی مهاجرتی جدید خود رونمایی کرد

برنامه ی مهاجرتی نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا از برنامه‌ی مهاجرتی جدید خود رونمایی کرد

جدیدترین خبرهایی که از نوا اسکوشیا به دست ما رسیده است از این حکایت دارد که این استان از برنامه‌ی مهاجرتی سه ساله‌ی جدیدی موسوم به Occupation in Demand Stream رونمایی کرده است که مختص متقاضیانی است که در یکی از مشاغلی که نیازمند به مهارت متوسط هستند از طرف کارفرمای نوا اسکوشیایی پیشنهاد کار معتبر دریافت کرده‌اند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا گفته است که در این استان نیاز مبرمی به مشاغل و حرفه‌هایی وجود دارد که این برنامه‌ی مهاجرتی جدید هدف گرفته است. مشاغل این فهرست به موازات تغییر در نیازهای بازار کار تغییر می‌کنند. این برنامه‌ی مهاجرتی در حال حاضر در برابر متقاضیانی باز است که در یکی از مشاغل زیر، از طرف کارفرمای نوا اسکوشیایی دارای پیشنهاد کار تمام وقت و دائم هستند. سطح مهارتی این مشاغل در دسته‌بندی مشاغل C می‌باشد.

 

  • NOC 3413  دستیاران پرستاران، دستیاران خدمات‌دهی به بیماران
  • NOC 7511 رانندگان کامیون

متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

 

  • در شغل مربوطه دارای حد اقل یک سال سابقه کار باشند؛
  • بین ۲۱ تا ۵۵ سال سن داشته باشند؛
  • دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند؛
  • دارای مهارت‌های مورد نیاز برای انجام شغل مربوطه باشند و برای آن دوره‌ی لازم را دیده باشند؛
  • سطح زبان آن‌ها معادل CLB 4 باشد؛
  • برای اسکان موفقیت آمیز در نوا اسکوشیا دارای منابع مالی کافی باشند.

به گفته‌ی برنامه‌ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا سابقه‌ی کار و مهارت‌های قابل انتقال به وسیله‌ی ارائه‌ی نامه‌های کارفرماهای قبلی و اسناد و مدارک مالی قابل اثبات هستند. آن دسته از متقاضیانی که مورد تایید این برنامه‌ی مهاجرتی باشند، از طرف استان نوا اسکوشیا انتخاب خواهند شد و سپس می‌توانند تقاضای خود برای اقامت دائم را به دولت کانادا ارائه کنند.

 

بدین ترتیب با رونمایی از این برنامه، تعداد مسیرهای مهاجرتی که به وسیله‌ی برنامه‌ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا اداره می‌شوند به هشت می‌رسد. وزیر مهاجرت نوا اسکوشیا، Lena Metlege Diab، گفته است:« ما پیوسته داریم برنامه‌های مهاجرتی خود را ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم بهتر به نیازهای استان پاسخ دهیم. می‌دانیم که مهاجران مزایای اقتصادی قابل توجهی برای استان ما به همراه دارند و برای همین، تغییراتی را در برنامه‌ی جدید Occupations in Demand اعمال می‌کنیم تا به شکوفایی و رشد کسب و کارها کمک کنیم.»

 

به روزرسانی مسیرهای مهاجرتی برنامه‌ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا مختص کارآفرینان

برنامه‌ی مهاجرت استانی نوا اسکوشیا همچنین اعلام کرده است که مسیرهای مهاجرتی  International Graduate Entrepreneur و Entrepreneur را به روزرسانی کرده است. مالکان کسب و کار هم اکنون واجد شرایط مسیر مهاجرتی Entrepreneur هستند.

 

شرط مالکیت کسب و کار برای فارغ التحصیلان خارجی که می‌خواهند کسب و کار راه‌اندازی کنند از ۱۰۰ درصد به یک سوم کاهش یافته است. همانطور که برنامه‌ی مهاجرتی اعلام کرده است این تغییر امکان همکاری با سایر کارآفرینان را فراهم می‌کند و به دانشجویان خارجی که اخیرا فارغ‌التحصیل شده‌اند شانس رسیدن به اهداف مهاجرتی و کارآفرینانه می‌دهد».

error: Content is protected !!