2024/03/19

نکاتی که باید درباره‌ی کالج جورج براون بدانید!

کالج جورج براون واقع در منطقه مرکزی تورنتو، یکی از قدیمی ترین و مشهورترین کالج‌های استان انتاریو است.

 

بعضی از برنامه‌ها و رشته‌های آموزشی این کالج مثل برنامه‌ی آشپزی، بخش‌های دهان و دندان و پرستاری از معتبرترین برنامه‌ها در سطح استانند.

 

در این معرفی مختصر از کالج جورج براون که از ویژه نامه تورنتواستار ترجمه شده است، نکاتی برای آشنایی شما درج شده است. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این کالج مراجعه و یا با ما در سایت ایران مهاجر تماس برقرار کنید.

 

تعداد دانشجویان این کالج:

۲۲ هزار و ۳۰۰ دانشجوی تمام وقت، ۳۸ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلات تکمیلی

 

رشته‌ها

در این کالج ۱۵۰ رشته مختلف تمام وقت وجود دارند:

 

۷۵ رشته کاردانی

۳۲ دوره کارشناسی ارشد

۳۷ رشته کارآموزی/ certificate

۶ رشته کارشناسی کاربردی و بیش از هزار و پانصد رشته‌ی تحصیلات تکمیلی.

 

رشته‌های پرطرفدار:

 

مدیریت، هنر، آشپزی و شیرینی پزی، طراحی بازی‌های کامپیوتری، پرستاری، مهندسی تکنولوژی ساخت و ساز، هنرهای سینمایی یا نمایشی.

 

شهریه:

شهریه رشته‌های کاردانی از سالی  ۱۸۵۳ دلار تا ۱۵۴۱۹ دلار فرق می‌کند. شهریه دوره‌های کارشناسی نیز از ۶ هزار و ۳۳ دلار تا ۷ هزار و ۸۰ دلار در سال متفاوتند.

 

دانشجویان بین المللی برای رشته‌های کاردانی سالانه ۱۰ هزار و ۷۸۰  دلار و برای رشته‌های کارشناسی سالانه ۱۳ هزار و ۷۵۰ دلار می‌پردازند.

 

تاریخچه:

این کالج در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد و نام آن از نام سیاستمدار لیبرالی برگرفته شده است که همچنین از موسسان روزنامه Globe نیز بوده است (این روزنامه در حال حاضر با نام Globe and Mail شناخته می‌شود).

 

فارغ التحصیلان شناخته شده:

  • مارک مک اوان، سرآشپز معروف و کارآفرین مطرح
  • کیمبرلی نیوپورت- میمران، رئیس و طراح اصلی خط تولید پوشاک Pink Tartan
  • رندی مورتون، رئیس هتل Bellagio در لاس وگاس
  • نیو کمپبل، بازیگر فیلم و سینما
  • پاول روان، شریک و معاون ارشد شرکت Umbra home design

 

نکات مثبت و منفی کالج:

 

مثبت:

یکی از بهترین نکاتی که همه به آن اشاره می‌کنند اجرای برنامه Chef on the Run  در این کالج است (در این برنامه همه روزه دانشجویان رشته‌ی آشپزی کالج، غذاهای باکیفیت _ و اکثرا تجملی پخته شده توسط خود را _ با قیمتی بسیار کم و در حدود ۵ دلار را می‌فروشند. البته قرار گرفتن این کالج در مرکز شهر نیز دومین نکته‌ی مثبت این دانشگاه است. شما قادرید از این کالج پیاده به مرکز خرید St. Lawrence Market، منطقه قدیمی distillery district و همین طور Gay village بروید و با کمتر از ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به محله‌ی  Queen St. غربی برسید.

منفی :  در اغلب موسسات تحصیلات عالی دانشجویان از این مسئله شاکی‌اند: « استفاده از خدمات موجود برای دانشجویان و زمانی که باید برای آن صرف شود، خود به اندازه یک درس مستقل زمان بر است.» یک دانشجوی ۲۳ ساله برنامه ریزی مالی کالج جورج براون در این باره می‌گوید: «انتظار صف‌های طولانی و کارکنان کم را داشته باشید. همیشه برخورد آن‌ها به شیوه‌ای است که فکر می‌کنید از سروکله زدن با دانشجویان قبل از شما خسته شده‌اند و دیگر توانی برایشان نمانده که به شما برسند.»

نکته: همیشه زمانی را برای انجام کارهای اداری خود انتخاب کنید که وقت آزاد زیادی داشته باشید. یک خوراکی مختصر هم با خود ببرید و طبیعتا چیزی برای خواندن را فراموش نکنید.

 

محل اقامت:

یکی از مهم ترین مشکلات دانشجویان سال اول کالج جورج براون، مشکل اقامت آن‌هاست.

 

اگر از عهده مخارج زندگی در مرکز شهر برمی‌آیید که مشکلی وجود ندارد. برای این منظور ماهانه باید مبلغی حدود ۶۰۰ تا ۱هزار و ۱۰۰ دلار هزینه کنید. اگر همخانه داشته باشید و اهل خرید کردن هم باشید، باید مجموعا به هزینه ۶۵۰ دلار در ماه فکر کنید.

 

مسیر رسیدن به کالج:

ساختمان اصلی جورج براون که ساختمان St.James نام دارد دو بلوک پایین‌تر از ایستگاه متروی کینگ است. ساختمان کاسا لوما نیز در نزدیکی ایستگاه Dupont قرار دارد.

error: Content is protected !!